Zakaj je dobro imeti vsaj dve kartici?

Začnimo z resnično zgodbo. Zakonca sta se odločila za tritedensko dopustovanje na Maldivih v Indijskem oceanu - na enem od manjših otokov, kjer je bilo prostora le za hotel in restavracijo ter manjše plesišče. Na otoček, ki je bil tako romantičen, da ni imel bankomata. Vendar pred odhodom o tem nista razmišljala. Pri sebi sta imela le vsak svojo kartico osebnega računa Maestro, za katero velja, da je uporabna povsod po svetu. To bo več kot dovolj za njune potrebe, sta menila. 

Eksotično, a nič kaj romantično

A na tem eksotičnem otoku so sprejemali samo kartice Visa in Mastercard z odloženim plačilom. Torej sta vse usluge - od hotela, hrane in pijače do potapljanja - lahko plačala le z gotovino, ki pa je nista imela pri sebi. Bila sta zelo presenečena, ko sta ugotovila, da je najbližji bankomat na drugem otoku, ki je oddaljen dve uri vožnje z gliserjem, katerega cena je bila v obe smeri 100 evrov, ali s hidroplanom, ki je bil trikrat dražji. In da je bilo vse še slabše, sta imela vsak na svoji kartici limit dnevnega dviga le 400 evrov. Več kot desetino tega zneska je znašal strošek poti do bankomata. In ker 700 evrov ni zadoščalo za plačilo uslug na otočku, sta morala pot opraviti večkrat: natančneje - kar 4-krat. Torej sta samo za pot do bankomata na dopustu zapravila 400 evrov, da ne govorimo o izgubi časa in načetih živcih.

Niso vse kartice enake

Plačilne kartice s čipi so po vsem svetu uporabne brez omejitev na vseh bankomatih in prodajnih mestih, označenih z oznako Maestro. Še vedno pa je dobro preveriti, ali je kartica, ki jo imamo, uporabna v kraju, kjer jo želimo uporabljati. Lokacije bankomatov lahko preverimo že doma ali pa jih preverjate na poti z uporabo aplikacije za pametne telefone ATM Hunter za iOS in Android, vendar pa nimate podatkov za Japonsko.

Zakaj dve kartici v denarnici?

Čeprav sta tako Mastercard kot Visa razširjeni po vsem svetu, priporočamo, da imate v denarnici obe:

  • v določenih delih sveta je lahko razširjena uporaba le ene od obeh kartic,
  • če vam v času potovanja zapade veljavnost ene od kartic, pa tega pred potovanjem niste opazili, še vedno razpolagate z drugo kartico,
  • datum plačila porabe po kartici lahko določite tako, kot vam najbolj ustreza,
  • znesek, ki ga lahko porabite v okviru svojih zmožnosti, je tudi z vidika varnosti bolje porazdeliti na vsaj 2 kartici.

Za dvig gotovine uporabljajte predvsem Ba Maestro kartico

Ko imamo osebni račun, imamo tudi mednarodno debetno kartico BA Maestro. S kartico lahko dvigujemo gotovino na bankomatu in plačujejo na prodajnih mestih označenih z nalepko Maestro.

Pred odhodom na pot, še posebno v tujino, je dobro imeti vsaj eno od mednarodnih kartic z odloženim plačilom Mastercard in/ali Visa.
Uporaba posojilnih kartic in kartic z odloženim plačilom je v prvi vrsti namenjena plačevanju na prodajnih mestih. Lahko jo uporabljate tudi za dvig gotovine na bankomatih, ki so označeni z nalepko Mastercard ali Visa, vendar boste za to plačali višjo provizijo, kot za dvig z BA Maestro kartico. 

Dvig gotovine s konverzijo je praviloma dražji

Dvig gotovine s konverzijo na bankomatih pomeni, da spremembo valute opravi banka, lastnica bankomata po veljavnem tečaju banke. Praviloma je dvig gotovine s konverzijo zaradi tečajnih razlik, ki pri tem nastanejo, dražji. Na te stroške NLB nima vpliva. Svetujemo vam, da pri izvedbi dviga gotovine na bankomatu v tujini pozorno spremljate ekranske slike, saj vas bankomat opozori, da boste plačali dodatno nadomestilo.

Ne pozabimo na varnost - ne bo nam žal

Pri uporabi kartic ne smemo pozabiti na varnost. Zelo priročen je SMS-Alarm o uporabi kartice. Cena storitve je 1 EUR na mesec , sporočila, ki jih uporabnik prejme takoj po opravljeni transakciji, pa so brezplačna in to po vsem svetu. Vendar pa je treba tudi varnostna SMS-sporočila naročiti pravočasno, saj lahko mine od trenutka naročila do vklopa storitve tudi 24 ur. Uporabniki NLB Klika, se lahko naročite na prejemanje varnostnih SMS-sporočil kar v svoji spletni banki. Koristna je lahko tudi uporaba mobilne banke Klikin. Omogoča pa, da nadzorujete transakcije na svojih karticah in jih tudi prekličete v primeru zlorabe. 

Kaj je dobro storiti pred potovanjem?

  • Vsaj dva tedna (da se izognemo časovni stiski) pred načrtovanim potovanjem preverite, katere kartice so uporabne v krajih, v katere potujete.
  • Vsaj tri dni pred potovanjem naročite varnostno SMS-sporočilo za vsako kartico, ki jo boste vzeli s seboj (v poslovalnici, prek NLB Klika ali NLB Teledoma ).
  • Vsaj en teden pred potovanjem naročite spremembo limita na kartici, če boste na potovanju potrebovali več denarja, kot  vam ga omogoča trenutni limit.
  • Pred potovanjem si shranite številko NLB Kontaktnega centra za preklic (01 477 2000 oziroma iz tujine + 386 1 477 2000).

julij, 2014

Plačilne kartice so gotovina prihodnosti in postajajo nepogrešljive spremljevalke vsakega sodobnega potrošnika.

Kartice

SMS-Alarmi in SMS-Opomniki za hitri pregled ter obvladovanje vaših osebnih financ.

SMS-Sporočila

NLB Bankomati

Bankomati

Bankomati so najpreprostejša pot do gotovine, na njih pa lahko opravite številne uporabne bančne storitve. V pomoč vam je lahko zemljevid NLB bankomatov.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se

Skrita vsebina

Naročite plačilno kartico in nakupujte na obroke!

Nakup plačajte na obroke! Na več kot 4200 prodajnih mestih po vsej Sloveniji, do 60 obrokov, brez obresti in dodatnih stroškov!

* Podatki so obvezni.

Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.

Vnesite tudi omrežno skupino, npr. (01) 477 2000.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Vpišete lahko največ 1500 znakov.
Podatek je obvezen.

V najkrajšem času vas bomo poklicali za dogovor o nadaljnjih korakih in potrditvi naročila.

Podrobnejše informacije o tem, kako banka ravna z osebnimi podatki in vaših pravicah, so na voljo na www.nlb.si/varstvo-osebnih-podatkov oziroma v dokumentu Splošne informacije o obdelavi osebnih podatkov.

Hvala za vaš interes.

Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!