Posnetek predstavitve ključnih nerevidiranih rezultatov za leto 2020
Transkript spletnega prenosa predstavitve ključnih nerevidiranih rezultatov za 2020
Posnetek predstavitve medletnih finančnih rezultatov 3Q 2020
Transkript spletnega prenosa medletnih finančnih rezultatov 3Q 2020
Posnetek predstavitve medletnih finančnih rezultatov 1H 2020
Transkript spletnega prenosa medletnih finančnih rezultatov 1H 2020
Posnetek predstavitve medletnih finančnih izkazov 1Q 2020
Transkript spletnega prenosa medletnih finančnih rezultatov 1Q 2020
Konferenčni klic NLB d.d. v zvezi z razmerami ob izbruhu Covid-19
Dragi deležniki,
leto 2020 je bilo izredno zahtevno in v marsičem tudi prelomno, zato ga ne bomo kmalu pozabili. V več pogledih je bilo nepozabno tudi za NLB Skupino, čeprav še zdaleč ne samo zaradi pandemije covida-19 in njenih posledic, kot bi morda utegnili pomisliti. Pandemija je seveda vplivala na naše poslovanje in vsakodnevno delo, vendar pa so se nam v spomin še bolj vtisnile lekcije, ki smo se jih naučili, in nove prakse, ki smo jih v tem obdobju vpeljali. Omeniti velja tudi nekaj ključnih mejnikov. Sredi leta smo, denimo, kot zadnjo od zelo omejujočih zavez, danih EK zaradi pridobitve državne pomoči, zaključili proces dezinvestiranja hčerinske zavarovalnice NLB Vita. S tem smo tudi uradno sklenili postopek državne pomoči, kar nam je omogočilo, da smo lahko po več letih znova začeli izkoriščati vse svoje potenciale in se spet posvetili poslovnim priložnostim, ki prinašajo rast. Tako smo leto zelo ponosno zaključili s prevzemom Komercijalne banke a.d. Beograd (Komercijalna Banka, Beograd) in tako še bolj utrdili prisotnost NLB Skupine na trgih JVE, torej v naši domači regiji.
Blaž Brodnjak, CEO & CMO
Visoka raven odgovornosti, znanje, izkušnje, strokovnost in nenazadnje tudi trden tržni položaj Skupine kot regionalnega igralca so se tudi v krizi zaradi pandemije covida-19 pokazali kot izredno učinkoviti. Uspešno smo se odzvali na nove okoliščine, pri čemer smo prednost ves čas dajali skrbi za zdravje naših zaposlenih. V poslovnih prostorih smo zagotovili zaščitno opremo, čim večjemu številu zaposlenih pa smo omogočili delo od doma. Slednje smo v tem obdobju vzpostavili tudi kot redno obliko dela, ki je zaposlenim na voljo, če je le mogoče in obojestransko sprejemljivo. Kot prednostno nalogo smo si zadali tudi zaščito zdravja naših strank, zato smo v poslovalnicah skrbno zagotavljali preventivne ukrepe, hkrati pa omogočili precej boljšo dostopnost in kakovost naših ključnih storitev preko spletnih kanalov. Stranke NLB v Sloveniji lahko tako najamejo gotovinski kredit, zaprosijo za limit na računu ali za izdajo kreditne kartice ter naročijo katere koli druge storitve 24/7 v naši mobilni banki Klikin brez neposrednega osebnega stika. V Klikinu lahko tudi digitalno podpišejo katero koli pogodbo z Banko, kar je edinstvena izkušnja. Vse naše storitve so tudi 24/7 podprte z možnostjo klepeta in videoklepeta s strokovnjaki našega kontaktnega centra, ki lahko večino storitev tudi izvedejo. S tem je NLB že presegla raven uporabniške izkušnje, ki so jo stranke vajene pri večini drugih finančno-tehnoloških (angl. »FinTech«) izzivalcih na trgu. Poleg tega imamo tudi jasen načrt za nadaljnje izboljšave in širjenje opisanega modela storitev na vseh naših trgih.
Po obdobju hibernacije gospodarstva v večjem delu prve polovice leta 2020 so različni dejavniki pripomogli k vnovični oživitvi dejavnosti vse do zaključka leta. Posledično je Skupina v drugem polletju beležila prihodke na ravni pred covidom-19 in ustvarila 141,3 mio EUR čistega dobička*. Vse hčerinske banke v JVE so ustvarile dobiček in k rezultatu Skupine po davkih prispevale 36 %*.
Takšen rezultat je jasna posledica hitre in odločne podpore vlad in regulatorjev z ukrepi, ki so pomagali stabilizirati gospodarsko okolje, pa tudi zelo proaktivnega odziva celotne Skupine. V obdobju 2008–2014 smo osvojili precej lekcij, zato se dobro zavedamo, da zlasti v kriznih časih največ odtehtajo konkretna dejanja. Tako smo se že takoj na začetku pandemije odločno posvetili potrebam strank, obenem pa ocenili njene potencialne posledice. Na primer: stabilnost likvidnosti smo zagotavljali z uvedbo znatnih linij za financiranje obratnih sredstev ključnih podjetij, ohranjanjem redne kreditne dejavnosti in sproščanjem občasno izkazanih likvidnostnih težav vseh segmentov strank prek moratorijev.
Andreas Burkhardt, CROS krepitvijo vsakodnevnih stikov s strankami in takojšnjim odzivom na zaostrene razmere smo izboljšali odnose in ohranjali visoko kakovost portfeljev ter tako poskrbeli za zelo nizke stopnje prehajanj med slaba posojila. V prvem valu epidemije smo predvideli znatne učinke na kakovost kreditnega portfelja, oblikovali skupinske oslabitve in rezervacije ter previdne napovedi glede stroška tveganja. Vendar pa se je v drugi polovici leta izkazalo, da so gospodarstvo in stranke v boljši kondiciji, tako da dejanski strošek tveganja ni odražal prvotne ocene. To je jasen dokaz, da so bila merila in prakse pri sklepanju poslov, ki smo jih uvedli leta 2013, zelo odporne v vseh gospodarskih ciklih.
Nasprotno pa so se izzivi strukturne dobičkonosnosti le stopnjevali. Omejitve gibanja in znižanje potrošnje ter vladni ukrepi za zaščito delovnih mest in povečanje dohodkov prebivalstva ter velik priliv vlog so močno negativno vplivali na ustvarjanje obrestnih prihodkov. Ta vpliv smo uspeli delno ublažiti z osredotočanjem na dodatne prihodke od opravnin, s čimer smo zaščitili maržo finančnega posredništva, čeprav je postalo očitno, da na evrskem slovenskem trgu ni druge možnosti kot slediti logiki vlog podjetij in uvesti nadomestila za stanja na računih prebivalstva. Zato smo sprejeli odločitev, da se nadomestilo za stanja na računu, ki presegajo 250.000 EUR, začne zaračunavati 1. aprila 2021, z namero, da ta prag znižamo na 100.000 EUR v drugi polovici leta 2021.
Z izvedbo ukrepov za izboljšanje kapitalskega položaja, vključitvijo dveh podrejenih obveznic (Tier 2) in nerazporejenega dobička za leto 2019 v kapital (ker je BS prepovedala izplačilo dividend v letu 2020 na podlagi priporočila ECB), je NLB Skupina kljub izvedbi obsežnega prevzema leto 2020 zaključila z raznoliko kapitalsko strukturo in trdnim kapitalskim položajem, ki presega regulatorne zahteve in interni blažilnik. Poleg zelo visokih likvidnostnih rezerv nam to zagotavlja trdno osnovo za prihodnje poslovanje ter vnovično izplačevanje dividend v skladu z obeti, takoj ko bodo regulatorne omejitve prenehale veljati. Podobnega stališča je tudi bonitetna agencija Moody’s, ki je zvišala bonitetno oceno dolgoročnih depozitov Banke v domači in tuji valuti z Baa2 na Baa1.
Archibald Kremser, CFOKljub pandemiji in številnimi z njo povezanimi izzivi, ukrepi, aktivnostmi in dosežki smo z uspešnim prevzemom Komercijalne Banke, Beograd Skupini utrdili položaj na najpomembnejšem rastočem trgu v regiji. S tem smo si zagotovili edinstven položaj – smo med tremi največjimi bankami z več kot 10-odstotnim tržnim deležem na šestih od sedmih trgov, kjer deluje naša Skupina. Poleg tega smo s podporo izbranim čezmejnim poslovnim projektom v večji meri prisotni na mednarodnih trgih, z odprtjem odvisne družbe NLB Lease&Go pa smo okrepili tudi storitve leasinga v Sloveniji, pri čemer je naša ambicija, da storitev razširimo v regijo. Sprejeli smo konsistentno in odločno IT strategijo, katere cilj je ustvariti najboljšo digitalno banko in IT ekipo v JVE, s posebnim poudarkom na kibernetski varnosti. Uresničili smo tudi več pobud in ukrepov za strateško optimizacijo stroškov in rast prodaje, med drugim tudi ambiciozno strategijo prodajnih poti z nadaljnjo hitro digitalizacijo, brezpapirnim poslovanjem, optimizacijo poslovnih nepremičnin itd.
Skupina je leto 2020 zaključila v zelo dobri kondiciji. Spoznali smo, da nam je kriza ponudila veliko priložnosti za diferenciacijo na trgu in krepitev odnosov z našimi strankami tako, da zanje ostanemo oziroma postanemo pomembni. Rezultat enega od teh uvidov je prvi družbeno odgovoren projekt z jasno opredeljeno trajnostno komponento – #OkvirPomoči. Z njim smo pokazali svoja pristna prizadevanja za izboljšanje kakovosti življenja v regiji, kjer poslujemo in jo pojmujemo kot svoj dom. Podpiramo ljudi s podjetniškim duhom in ustvarjalnimi idejami, ki oblikujejo nove produkte in storitve ter pri tem upoštevajo trajnostni vidik in so vpeti v lokalna okolja. V preteklem letu smo prepoznali prizadevanja mnogih in 274 podjetnikom, kmetom ter mikro in malim podjetjem z vseh trgov zagotovili ne samo finančno svetovanje in strokovno podporo, ampak tudi oglaševalski prostor, ki si ga sicer ne bi mogli privoščiti.
S podpisom Načel OZN za odgovorno bančništvo in izpolnjevanjem zavez, danih EBRD in MIGA, smo se načrtno in odločno zavezali trajnosti. Sklenili smo, da prenehamo s financiranjem tehnologij, ki temeljijo na premogu, ter da začnemo aktivno iskati in podpirati projekte za izboljšanje energetske učinkovitosti in proizvodnjo obnovljive energije. Osredotočeni smo na trajnost naših poslovnih odločitev in dejanj ter na potrebe in pričakovanja strank. Kot sistemsko pomemben igralec imamo namreč možnost, da resnično vplivamo na okolje in kakovost življenja. Vemo, da je trajnost skupek odločitev in ukrepov. Zato si želimo vzpostaviti regionalno trajnostno platformo, ki bo pomembno pozitivno vplivala na okolje in družbo ter hkrati služila kot zgled na področju upravljanja. Na ta način si prizadevamo postati ena najpomembnejših družb in eden najbolj zaželenih delodajalcev v naši regiji. V okviru teh prizadevanj želimo sklepati partnerstva s podobno mislečimi strankami, združenji in drugimi organizacijami, da bi ustvarili ekosistem ključnih storitev, ki se izvajajo na trajnosten način.
Petr Brunclík, COO
Vsega tega ni mogoče zagotoviti brez predanih sodelavcev, ki jim je resnično mar za naše stranke in naše poslanstvo ter so se pripravljeni še posebej potruditi, ko je treba. Leto 2020 je bilo resnično izjemno, zato je na mestu tako priznanje kolegom za njihova izjemna prizadevanja kot izraz velike hvaležnosti. Naučili smo se, da lahko v obdobju velike negotovosti in zaskrbljenosti vse tisto, kar se je nekoč zdelo neizvedljivo, neželeno ali celo nesprejemljivo, postane mogoče.
Leta 2020 je Nadzorni svet NLB dobil nove člane, ki jih je imenoval Svet delavcev, in s tem omogočil vključitev zaposlenih v strateško upravljanje Skupine. Nadzorni svet je prepoznal prizadevanja ekipe in je izkazal zaupanje Upravi s podaljšanjem mandatov predsedniku (CEO in CMO), ter članoma uprave, zadolženima za področja tveganj (CRO) in financ (CFO) do julija 2026.
V letu 2021 nameravamo še naprej ravnati odgovorno, da bo covid-19 čim prej postal stvar preteklosti. Povečati želimo svoje zmogljivosti na področju dobrega poznavanja strank, da jim lahko ponudimo še ustreznejše, personalizirane storitve – kadar koli in kjer koli. Naš cilj ni več zgolj biti odličen ponudnik univerzalnih finančnih storitev, ampak predvsem ena najbolj ambicioznih, tehnološko podprtih bančnih skupin v domači regiji, ki svojim obstoječim in prihodnjim strankam zagotavlja vrhunsko uporabniško izkušnjo.
Resnično verjamemo, da za Skupino najboljše šele prihaja, in se z zaupanjem veselimo prihodnjih izzivov. Prepričani smo, da jih ne bomo le premagali, ampak se iz njih tudi nekaj naučili in postali še močnejši. Z motivacijo in energijo bomo Skupino popeljali na naslednjo raven kot eno najpomembnejših družb v regiji z velikim pozitivnim vplivom na okolje in družbo, v kateri živimo. To je naš dom, zato ga spoštujemo. Podpirali ga bomo, negovali, vlagali vanj in poskrbeli, da je pripravljen – za vse, kar sledi.
S spoštovanjem,
Uprava NLB
*Brez učinka prevzema Komercijalne Banke, Beograd.
*Komercijalna Banka, Beograd je izključena iz izračuna.
Pandemija covida-19 je povzročila gospodarsko recesijo, po drugi strani pa nam je prinesla tudi nekatere pozitivne premike. Bolj smo pozorni na dogajanje v okolju in se sprašujemo, kako s svojimi dejanji vplivamo nanj. Pri tem nas navdušuje iskanje trajnostnih, predvsem lokalnih rešitev.
Eden najbolje sprejetih in odmevnih projektov leta 2020 v celotni regiji JVE je zagotovo projekt #OkvirPomoči. Z njim smo kar 274 podjetnikom, kmetom ter mikro in malim podjetjem ponudili naš lastni oglaševalski prostor, ki bi si ga sami v teh časih sicer težko privoščili. S tem smo jim pomagali doseči potencialne stranke in pomembno prispevali h krepitvi domačih malih in mikro podjetij.
30. 9. 2023
NLB Skupina: 132,6 EUR
Valerija Pešec
Vodja Odnosov z vlagatelji
T: +386 1 476 9122
E: valerija.pesec@nlb.si
Odnosi z vlagatelji
E: IR@nlb.si
Peter Jenčič
Odnosi z vlagatelji
T: +386 1 476 2620
E: peter.jencic@nlb.si