Finančna poročila

Izberite leto:
   

   

      

      

    

Tu smo doma

Letno poročilo NLB Skupine 2020

   

     

   
Resnično verjamemo, da za Skupino najboljše šele prihaja, in se z zaupanjem veselimo prihodnjih izzivov. Prepričani smo, da jih ne bomo le premagali, ampak se iz njih tudi nekaj naučili in postali še močnejši. Z motivacijo in energijo bomo Skupino popeljali na naslednjo raven kot eno najpomembnejših družb v regiji z velikim pozitivnim vplivom na okolje in družbo, v kateri živimo. To je naš dom, zato ga spoštujemo. Podpirali ga bomo, negovali, vlagali vanj in poskrbeli, da je pripravljen – za vse, kar sledi.
Preberite celoten nagovor uprave NLB

Dragi deležniki, 

leto 2020 je bilo izredno zahtevno in v marsičem tudi prelomno, zato ga ne bomo kmalu pozabili. V več pogledih je bilo nepozabno tudi za NLB Skupino, čeprav še zdaleč ne samo zaradi pandemije covida-19 in njenih posledic, kot bi morda utegnili pomisliti. Pandemija je seveda vplivala na naše poslovanje in vsakodnevno delo, vendar pa so se nam v spomin še bolj vtisnile lekcije, ki smo se jih naučili, in nove prakse, ki smo jih v tem obdobju vpeljali. Omeniti velja tudi nekaj ključnih mejnikov. Sredi leta smo, denimo, kot zadnjo od zelo omejujočih zavez, danih EK zaradi pridobitve državne pomoči, zaključili proces dezinvestiranja hčerinske zavarovalnice NLB Vita. S tem smo tudi uradno sklenili postopek državne pomoči, kar nam je omogočilo, da smo lahko po več letih znova začeli izkoriščati vse svoje potenciale in se spet posvetili poslovnim priložnostim, ki prinašajo rast. Tako smo leto zelo ponosno zaključili s prevzemom Komercijalne banke a.d. Beograd (Komercijalna Banka, Beograd) in tako še bolj utrdili prisotnost NLB Skupine na trgih JVE, torej v naši domači regiji.

Blaž Brodnjak, CEO & CMO 

Visoka raven odgovornosti, znanje, izkušnje, strokovnost in nenazadnje tudi trden tržni položaj Skupine kot regionalnega igralca so se tudi v krizi zaradi pandemije covida-19 pokazali kot izredno učinkoviti. Uspešno smo se odzvali na nove okoliščine, pri čemer smo prednost ves čas dajali skrbi za zdravje naših zaposlenih. V poslovnih prostorih smo zagotovili zaščitno opremo, čim večjemu številu zaposlenih pa smo omogočili delo od doma. Slednje smo v tem obdobju vzpostavili tudi kot redno obliko dela, ki je zaposlenim na voljo, če je le mogoče in obojestransko sprejemljivo. Kot prednostno nalogo smo si zadali tudi zaščito zdravja naših strank, zato smo v poslovalnicah skrbno zagotavljali preventivne ukrepe, hkrati pa omogočili precej boljšo dostopnost in kakovost naših ključnih storitev preko spletnih kanalov. Stranke NLB v Sloveniji lahko tako najamejo gotovinski kredit, zaprosijo za limit na računu ali za izdajo kreditne kartice ter naročijo katere koli druge storitve 24/7 v naši mobilni banki Klikin brez neposrednega osebnega stika. V Klikinu lahko tudi digitalno podpišejo katero koli pogodbo z Banko, kar je edinstvena izkušnja. Vse naše storitve so tudi 24/7 podprte z možnostjo klepeta in videoklepeta s strokovnjaki našega kontaktnega centra, ki lahko večino storitev tudi izvedejo. S tem je NLB že presegla raven uporabniške izkušnje, ki so jo stranke vajene pri večini drugih finančno-tehnoloških (angl. »FinTech«) izzivalcih na trgu. Poleg tega imamo tudi jasen načrt za nadaljnje izboljšave in širjenje opisanega modela storitev na vseh naših trgih.

Po obdobju hibernacije gospodarstva v večjem delu prve polovice leta 2020 so različni dejavniki pripomogli k vnovični oživitvi dejavnosti vse do zaključka leta. Posledično je Skupina v drugem polletju beležila prihodke na ravni pred covidom-19 in ustvarila 141,3 mio EUR čistega dobička*. Vse hčerinske banke v JVE so ustvarile dobiček in k rezultatu Skupine po davkih prispevale 36 %*.

Takšen rezultat je jasna posledica hitre in odločne podpore vlad in regulatorjev z ukrepi, ki so pomagali stabilizirati gospodarsko okolje, pa tudi zelo proaktivnega odziva celotne Skupine. V obdobju 2008–2014 smo osvojili precej lekcij, zato se dobro zavedamo, da zlasti v kriznih časih največ odtehtajo konkretna dejanja. Tako smo se že takoj na začetku pandemije odločno posvetili potrebam strank, obenem pa ocenili njene potencialne posledice. Na primer: stabilnost likvidnosti smo zagotavljali z uvedbo znatnih linij za financiranje obratnih sredstev ključnih podjetij, ohranjanjem redne kreditne dejavnosti in sproščanjem občasno izkazanih likvidnostnih težav vseh segmentov strank prek moratorijev.

Andreas Burkhardt, CROS krepitvijo vsakodnevnih stikov s strankami in takojšnjim odzivom na zaostrene razmere smo izboljšali odnose in ohranjali visoko kakovost portfeljev ter tako poskrbeli za zelo nizke stopnje prehajanj med slaba posojila. V prvem valu epidemije smo predvideli znatne učinke na kakovost kreditnega portfelja, oblikovali skupinske oslabitve in rezervacije ter previdne napovedi glede stroška tveganja. Vendar pa se je v drugi polovici leta izkazalo, da so gospodarstvo in stranke v boljši kondiciji, tako da dejanski strošek tveganja ni odražal prvotne ocene. To je jasen dokaz, da so bila merila in prakse pri sklepanju poslov, ki smo jih uvedli leta 2013, zelo odporne v vseh gospodarskih ciklih.

Nasprotno pa so se izzivi strukturne dobičkonosnosti le stopnjevali. Omejitve gibanja in znižanje potrošnje ter vladni ukrepi za zaščito delovnih mest in povečanje dohodkov prebivalstva ter velik priliv vlog so močno negativno vplivali na ustvarjanje obrestnih prihodkov. Ta vpliv smo uspeli delno ublažiti z osredotočanjem na dodatne prihodke od opravnin, s čimer smo zaščitili maržo finančnega posredništva, čeprav je postalo očitno, da na evrskem slovenskem trgu ni druge možnosti kot slediti logiki vlog podjetij in uvesti nadomestila za stanja na računih prebivalstva. Zato smo sprejeli odločitev, da se nadomestilo za stanja na računu, ki presegajo 250.000 EUR, začne zaračunavati 1. aprila 2021, z namero, da ta prag znižamo na 100.000 EUR v drugi polovici leta 2021.

Z izvedbo ukrepov za izboljšanje kapitalskega položaja, vključitvijo dveh podrejenih obveznic (Tier 2) in nerazporejenega dobička za leto 2019 v kapital (ker je BS prepovedala izplačilo dividend v letu 2020 na podlagi priporočila ECB), je NLB Skupina kljub izvedbi obsežnega prevzema leto 2020 zaključila z raznoliko kapitalsko strukturo in trdnim kapitalskim položajem, ki presega regulatorne zahteve in interni blažilnik. Poleg zelo visokih likvidnostnih rezerv nam to zagotavlja trdno osnovo za prihodnje poslovanje ter vnovično izplačevanje dividend v skladu z obeti, takoj ko bodo regulatorne omejitve prenehale veljati. Podobnega stališča je tudi bonitetna agencija Moody’s, ki je zvišala bonitetno oceno dolgoročnih depozitov Banke v domači in tuji valuti z Baa2 na Baa1.

Archibald Kremser, CFOKljub pandemiji in številnimi z njo povezanimi izzivi, ukrepi, aktivnostmi in dosežki smo z uspešnim prevzemom Komercijalne Banke, Beograd Skupini utrdili položaj na najpomembnejšem rastočem trgu v regiji. S tem smo si zagotovili edinstven položaj smo med tremi največjimi bankami z več kot 10-odstotnim tržnim deležem na šestih od sedmih trgov, kjer deluje naša Skupina. Poleg tega smo s podporo izbranim čezmejnim poslovnim projektom v večji meri prisotni na mednarodnih trgih, z odprtjem odvisne družbe NLB Lease&Go pa smo okrepili tudi storitve leasinga v Sloveniji, pri čemer je naša ambicija, da storitev razširimo v regijo. Sprejeli smo konsistentno in odločno IT strategijo, katere cilj je ustvariti najboljšo digitalno banko in IT ekipo v JVE, s posebnim poudarkom na kibernetski varnosti. Uresničili smo tudi več pobud in ukrepov za strateško optimizacijo stroškov in rast prodaje, med drugim tudi ambiciozno strategijo prodajnih poti z nadaljnjo hitro digitalizacijo, brezpapirnim poslovanjem, optimizacijo poslovnih nepremičnin itd.

Skupina je leto 2020 zaključila v zelo dobri kondiciji. Spoznali smo, da nam je kriza ponudila veliko priložnosti za diferenciacijo na trgu in krepitev odnosov z našimi strankami tako, da zanje ostanemo oziroma postanemo pomembni. Rezultat enega od teh uvidov je prvi družbeno odgovoren projekt z jasno opredeljeno trajnostno komponento – #OkvirPomoči. Z njim smo pokazali svoja pristna prizadevanja za izboljšanje kakovosti življenja v regiji, kjer poslujemo in jo pojmujemo kot svoj dom. Podpiramo ljudi s podjetniškim duhom in ustvarjalnimi idejami, ki oblikujejo nove produkte in storitve ter pri tem upoštevajo trajnostni vidik in so vpeti v lokalna okolja. V preteklem letu smo prepoznali prizadevanja mnogih in 274 podjetnikom, kmetom ter mikro in malim podjetjem z vseh trgov zagotovili ne samo finančno svetovanje in strokovno podporo, ampak tudi oglaševalski prostor, ki si ga sicer ne bi mogli privoščiti.

S podpisom Načel OZN za odgovorno bančništvo in izpolnjevanjem zavez, danih EBRD in MIGA, smo se načrtno in odločno zavezali trajnosti. Sklenili smo, da prenehamo s financiranjem tehnologij, ki temeljijo na premogu, ter da začnemo aktivno iskati in podpirati projekte za izboljšanje energetske učinkovitosti in proizvodnjo obnovljive energije. Osredotočeni smo na trajnost naših poslovnih odločitev in dejanj ter na potrebe in pričakovanja strank. Kot sistemsko pomemben igralec imamo namreč možnost, da resnično vplivamo na okolje in kakovost življenja. Vemo, da je trajnost skupek odločitev in ukrepov. Zato si želimo vzpostaviti regionalno trajnostno platformo, ki bo pomembno pozitivno vplivala na okolje in družbo ter hkrati služila kot zgled na področju upravljanja. Na ta način si prizadevamo postati ena najpomembnejših družb in eden najbolj zaželenih delodajalcev v naši regiji. V okviru teh prizadevanj želimo sklepati partnerstva s podobno mislečimi strankami, združenji in drugimi organizacijami, da bi ustvarili ekosistem ključnih storitev, ki se izvajajo na trajnosten način.

Petr Brunclík, COO

Vsega tega ni mogoče zagotoviti brez predanih sodelavcev, ki jim je resnično mar za naše stranke in naše poslanstvo ter so se pripravljeni še posebej potruditi, ko je treba. Leto 2020 je bilo resnično izjemno, zato je na mestu tako priznanje kolegom za njihova izjemna prizadevanja kot izraz velike hvaležnosti. Naučili smo se, da lahko v obdobju velike negotovosti in zaskrbljenosti vse tisto, kar se je nekoč zdelo neizvedljivo, neželeno ali celo nesprejemljivo, postane mogoče.

Leta 2020 je Nadzorni svet NLB dobil nove člane, ki jih je imenoval Svet delavcev, in s tem omogočil vključitev zaposlenih v strateško upravljanje Skupine. Nadzorni svet je prepoznal prizadevanja ekipe in je izkazal zaupanje Upravi s podaljšanjem mandatov predsedniku (CEO in CMO), ter članoma uprave, zadolženima za področja tveganj (CRO) in financ (CFO) do julija 2026.

V letu 2021 nameravamo še naprej ravnati odgovorno, da bo covid-19 čim prej postal stvar preteklosti. Povečati želimo svoje zmogljivosti na področju dobrega poznavanja strank, da jim lahko ponudimo še ustreznejše, personalizirane storitve – kadar koli in kjer koli. Naš cilj ni več zgolj biti odličen ponudnik univerzalnih finančnih storitev, ampak predvsem ena najbolj ambicioznih, tehnološko podprtih bančnih skupin v domači regiji, ki svojim obstoječim in prihodnjim strankam zagotavlja vrhunsko uporabniško izkušnjo.

Resnično verjamemo, da za Skupino najboljše šele prihaja, in se z zaupanjem veselimo prihodnjih izzivov. Prepričani smo, da jih ne bomo le premagali, ampak se iz njih tudi nekaj naučili in postali še močnejši. Z motivacijo in energijo bomo Skupino popeljali na naslednjo raven kot eno najpomembnejših družb v regiji z velikim pozitivnim vplivom na okolje in družbo, v kateri živimo. To je naš dom, zato ga spoštujemo. Podpirali ga bomo, negovali, vlagali vanj in poskrbeli, da je pripravljen – za vse, kar sledi.

S spoštovanjem,
Uprava NLB 

   

*Brez učinka prevzema Komercijalne Banke, Beograd.

  Ključni poudarki 

     

Rezultati poslovanja 

  • Dobro poslovanje s prihodki iz kreditiranja in opravnin v enakem obsegu kot pred covidom-19.
  • Ohranitev stabilne ravni dobička pred oslabitvami in rezervacijami (210,5 mio EUR, -1 % na letni ravni), podprto z enkratnimi prihodki (prodaja NLB Vite in obveznic).
  • Dobiček po davkih (269,7 mio EUR), na katerega je močno vplival prevzem Komercijalne Banke, Beograd, s pozitivnim vplivom negativnega dobrega imena v znesku 137,9 mio EUR ter dodatne oslabitve in rezervacije v znesku 71,4 mio EUR, predvsem zaradi izbruha covida-19. 
  • Trajni poudarek na stroškovni disciplini (nižji stroški na letni ravni za 4 %; CIR 58,3 %). Stroški ostajajo pod nadzorom v vseh stroškovnih kategorijah in na geografskih ozemljih.

Pregled poslovanja

  • Dezinvestiranje zavarovalne družbe NLB Vita (29. maja je Banka prodala svoj 50-odstotni delež v kapitalu družbe v skupnem prodajnem postopku s KBC) je pomenilo izpolnitev še zadnje zaveze EK, s čimer se je postopek zaradi pridobitve državne pomoči uradno zaključil.
  • Prevzem Komercijalne Banke, Beograd je prispeval 4,3 mrd EUR v bilanco stanja Skupine, s čimer je ta prodrla med tri največje banke na srbskem trgu. 
  • Čeprav je poslovanje v letu 2020 potekalo v znamenju covida-19, so rezultati Skupine pokazali trdnost in odpornost njenega trajnostnega poslovnega modela.
  • Močna depozitna osnova izkazuje zaupanje strank v Skupino.
  • Širši nabor digitalnih rešitev (povečano število digitalnih uporabnikov in digitalnih plačil) in izboljšana uporabniška izkušnja strank.
  • Zdrava produkcija stanovanjskih kreditov.
  • Nove poslovne priložnosti za ustvarjanje dodatnih prihodkov. 

Kakovost kreditnega portfelja

  • Velik delež kreditov prebivalstvu v strukturi kreditnega portfelja – pozitiven vpliv na razpršenost in kakovost kreditnega portfelja. 
  • Pandemija covida-19 je vplivala na realizirani strošek tveganja (62 b.t.*), vendar ta ostaja v okviru postavljenih napovedi. 
  • Stabilen 2,3-odstotni delež nedonosnih izpostavljenosti NPE (def. EBA), z dokaj visoko stopnjo pokritosti 57,3 %. 
  • Proaktivni pristopi izterjave in drugi previdnostni ukrepi z namenom zmanjšanja morebitnih prihodnjih izgub; zmanjšanje portfelja slabih posojil. 

*Komercijalna Banka, Beograd je izključena iz izračuna.

Kapital in likvidnost 

  • Kapitalski položaj precej nad regulatornimi zahtevami (količnik skupnega kapitala – TCR 16,6 %, za 0,3 o.t. višji na letni ravni). Zaradi prevzema Komercijalne Banke, Beograd se je TCR znižal za 5,7 o.t.
  • Ustrezna višina in struktura kapitala skozi celo leto 2020 zaradi vključitve podrejenih obveznic (Tier 2) v kapital, nerazporejenega dobička za 2019, manjšinskega kapitala in drugih ukrepov, ki so ugodno vplivali na kapitalski položaj.
  • Likvidnostni položaj Skupine ostaja zelo močan, z visokim obsegom razpoložljivih likvidnostnih rezerv. 

Odziv na pandemijo Covida-19

  • Takojšnja prilagoditev procesov za zagotovitev povečane dostopnosti in uporabe digitalnih kanalov – širši nabor digitalnih rešitev 24/7 za stranke.
  • Podpora strankam v času krize z odobritvijo moratorijev (2,4 mrd EUR) in novih financiranj (148,9 mio EUR), ki so v večini odobrena v okviru javnih jamstvenih shem (134,6 mio EUR). Večina odobrenih moratorijev (81 %) se je že iztekla. 
  • Zaradi pozitivnih izkušenj in učinkov med covidom-19 bo Banka nadaljevala s pobudo za delo od doma tudi v prihodnje.

Strategija in napoved

  • Vključitev skupine Komercijalne Banke omogoča izkoristek sinergij. 
  • Poseben poudarek na stabilnih prihodkih in nadaljnji optimizaciji stroškov.
  • Izplačilo dividend v letu 2021 bo odvisno od regulatornih zahtev in zmožnosti NLB.
  • Želimo postati regionalni prvak, pri čemer stranke ostajajo na prvem mestu.
  • Nadaljevanje s skrbjo za skupnost s ciljem izboljšati kakovost življenja v regiji.
  • Izpolnjevanje potreb in pričakovanj deležnikov ter ustvarjanje poslovne vrednosti s trajnostnim poslovanjem.

Nova spodbuda za trajnostni razvoj 

Pandemija covida-19 je povzročila gospodarsko recesijo, po drugi strani pa nam je prinesla tudi nekatere pozitivne premike. Bolj smo pozorni na dogajanje v okolju in se sprašujemo, kako s svojimi dejanji vplivamo nanj. Pri tem nas navdušuje iskanje trajnostnih, predvsem lokalnih rešitev.

Eden najbolje sprejetih in odmevnih projektov leta 2020 v celotni regiji JVE je zagotovo projekt #OkvirPomoči. Z njim smo kar 274 podjetnikom, kmetom ter mikro in malim podjetjem ponudili naš lastni oglaševalski prostor, ki bi si ga sami v teh časih sicer težko privoščili. S tem smo jim pomagali doseči potencialne stranke in pomembno prispevali h krepitvi domačih malih in mikro podjetij.

KNJIGOVODSKA VREDNOST DELNICE

30. 9. 2023

NLB Skupina: 132,6 EUR

KONTAKT

Valerija Pešec
Vodja Odnosov z vlagatelji
T: +386 1 476 9122
E: valerija.pesec@nlb.si

Odnosi z vlagatelji
E: IR@nlb.si

Peter Jenčič
Odnosi z vlagatelji

T: +386 1 476 2620
E: peter.jencic@nlb.si

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!