Pri denarnih zadevah smo ljudje navadno zelo občutljivi. Zato so uspešni finančni svetovalci tisti, ki se zavedajo, kako odgovorno je njihovo delo. Taka je naša tokratna sogovornica Karmen Orehek. Poudarja, da je treba še bolj skrbno in previdno kot s premoženjem ljudi ravnati z njihovim zaupanjem.
Mestna hranilnica na Čopovi ulici v Ljubljani je ena izmed slovenskih bančnih poslovalnic z najdaljšo tradicijo. V stavbi, ki je bila zgrajena pred več kot 110 leti, so se z bančništvom in upravljanjem denarja prvič srečale številne generacije Slovencev. Že sama zgradba iz zgodnjega obdobja secesije človeku vliva zaupanje, da je njegovo premoženje na varnem in da skrb zanj temelji na večdesetletnih izkušnjah. Enak občutek dobimo tudi, ko stopimo v pisarno Karmen Orehek, finančne svetovalke NLB, ki je del te ustanove že 30 let, zadnjih 18 let pa uspešno skrbi za svoje stranke in njihova sredstva.
»Zelo rada opravljam svoje delo. S srcem. Vsak dan je malce drugačen, vsak dan je nov izziv. Pri vsaki stranki se moraš postaviti v novo vlogo, se posvetiti novim dejstvom. Zato hodim na delo dobre volje,« nam z nasmehom pove že ob spoznavnem stisku roke. Še preden se dobro namestimo v njeni pisarni, se zapletemo v prijeten pogovor. Karmen je pač izredno odprta, komunikativna oseba in že po nekaj minutah človek dobi občutek, da ji lahko popolnoma zaupa. A kot nam pove, mora za to, da bi bila pri svojem delu uspešna, pri različnih ljudeh ubrati različne pristope. »Nekatere stranke so zelo razgledane, izobražene tudi na finančnem področju in posledično tudi zelo zahtevne, druge pa je treba najprej poučiti, izobraziti.« Orehkova poudarja, da oseba v njeni delovni vlogi ne more biti le izvajalec naročil ali finančni servis, temveč mora biti pravi finančni svetovalec.
Osebni finančni svetovalec mora imeti res veliko »širino«. NLB zaposlenim skozi treninge in izobraževanja ponuja širok spekter znanj in dobrih praks, kljub temu pa za učenje in širjenje svojih obzorij Karmen Orehek porabi tudi lep del svojega prostega časa. »Danes so ljudem prek spleta dostopne številne informacije. Z vseh strani jim ponujajo različne finančne produkte in 'polprodukte'. Veliko je zavajanj in navideznih poslovnih priložnosti, ki to v resnici niso. Če hočem biti pri svojem delu uspešna, moram vse te stvari poznati. Če k meni pride stranka, ki bi rada trgovala z bitcoini, moram vedeti, kaj je to, čeprav tega nimamo v naši ponudbi. A če svoje delo opravljaš z veseljem in te finance zanimajo, tako kot mene, potem to ni težava,« pojasni.
Svetovalec mora biti seznanjen z vsem dogajanjem na področju osebnih financ, pri delu pa je Karmen lahko uspešna tudi zato, ker zna dobro oceniti ljudi in njihove značajske lastnosti. Kako, nam pojasni kar z anekdoto, v katero je vpleten predsednik države Borut Pahor, ki je njena »stalna stranka«. »Čutim, da lahko to zgodbo delim z vami, ker jo večkrat omeni tudi predsednik sam,« nam razloži. »Na začetku nikakor nisva mogla učinkovito sodelovati. Med nama je bil zid, ki ga nisem znala premagati. Stvari so šle tako daleč, da je prišlo do manjšega konflikta in sem celo prosila svojo vodjo, naj to stranko dodeli komu drugemu,« nam Orehkova opiše ne najbolj preproste začetke. A se je z izzivom soočila z iskanjem različnih poti, lotila se je tudi preučevanja različnih predsednikovih značajskih lastnosti. Našla je rešitev in danes, ko je za njima že 18 let zglednega sodelovanja, si delo s predsednikom države šteje v veliko čast.
Karmen Orehek
Zelo rada opravljam svoje delo. S srcem. Vsak dan je malce drugačen, vsak dan je nov izziv. Pri vsaki stranki se moraš postaviti v novo vlogo, se posvetiti novim dejstvom. Zato hodim na delo dobre volje.
Med njenimi strankami je več zelo uspešnih ljudi, ki so uveljavljeni tudi zunaj meja naše domovine. Kot pravi naša sogovornica, je raven komunikacije pri njih praviloma višja: »So odprti, pripravljeni poslušati, vprašati, kadar česa ne razumejo, in sprejeti nasvet.« A kot nam zatrdi, veliko premoženje nikakor ni pogoj za dobro stranko. Strank ne ločuje po tem, koliko imajo pod palcem. »Moje mnenje je, da so veliki ljudje tisti, ki želijo širiti znanje in jih ni sram vprašati, ko česa ne vedo,« nam razloži. Skozi pogovor poskušamo izvedeti tudi, ali si je katera od njenih strank kot finančni cilj zastavila ustvariti toliko premoženja, da ji ne bi bilo treba več delati za denar. V širokem naboru strank je imela Orehkova tudi tako. »Šlo je za mladega uspešnega poslovneža, ki je z aplikacijo za mobilne telefone prišel do znatnih sredstev. Pri meni se je oglasil z željo, naj mu svetujem, kaj storiti, da bo njegovo premoženje ohranilo svojo vrednost in da bo delal le še za hobi. A žal nasveta ni upošteval,« izvemo na kratko. Seveda nas zanima, ali obstaja magična vsota, »rubikon«, ki ga je treba prestopiti, da smo finančno preskrbljeni za vse življenje.
Karmen Orehek je na svoje delo ponosna. V čast si šteje, da so nekatere stranke z njo desetletje ali dve in ji sledijo ne glede na to, kje opravlja svoje delo. »Moje pravilo je, da je korist strank na prvem mestu,« razkrije preprosto skrivnost svojega uspeha in doda: »Finančni svetovalci smo kot družinski zdravniki. K meni zdaj prihajajo že otroci mojih prvih strank. Veseli me, da je zaupanje med nami tako trdno, da starši včasih celo rečejo: 'Karmen, kar ti jim razloži, nas tako ali tako ne poslušajo.'«
V okviru osebne obravnave bodo naši svetovalci za osebne finance analizirali vaše obstoječe stanje, izračunali za vas najboljšo situacijo in predlagali možne smeri za dosego cilja. Brezplačno!
december, 2017
Storitev, ki je namenjena zahtevnejšim strankam, ki od banke pričakujete svojim potrebam prilagojeno upravljanje osebnih financ.
Razmišljate, kaj bo jutri, čez leto, deset? Že danes lahko naredite korak bliže svojim ciljem ter zase in svoje najbližje ustvarite prihodnost, kot si jo želite.
Naš bančni svetovalec vas bo kontaktiral in se z vami dogovoril za čas obiska.
Zahvaljujemo se vam za zaupanje.
Za dodatne informacije in pojasnila pokličite kontaktni center na številko (01) 477 20 00, ali nam pišite na info@nlb.si.