Poenostavitev za vas in vaše stranke

O upravljanju soglasij in izkušnjah s temi storitvami smo se pogovarjali s Karlom Česnom, lastnikom in direktorjem ljubljanskega podjetja za upravljanje nepremičnin Gospodar d.o.o., ki je kot družba tudi komitent NLB. Od začetka maja lani ima z banko sklenjeno pogodbo za storitev upravljanja soglasij za direktne obremenitve SEPA.


NLB že nekaj časa podjetjem in fizičnim osebam med drugim ponuja storitve upravljanja soglasij za plačevanje računov prek direktne obremenitve SEPA (Single Euro Payments Area), ki je omogočena na enotnem območju plačil v evrih v okviru Evropske unije - evroobmočja. V okolju SEPA lahko posamezniki, gospodarske družbe in drugi uporabniki plačilnih storitev v bankah izvajajo in prejemajo plačila v evrih in pod enakimi pogoji ne glede na to, ali se takšno plačilo izvaja znotraj posamezne države ali med državami evroobmočja. Direktne obremenitve SEPA pa niso možne brez predhodnega soglasja plačnika, na podlagi katerega prejemnik plačila posreduje plačilni nalog v izvedbo banki plačnika, ki plačilo izvrši z obremenitvijo plačnikovega računa in v dobro računa prejemnika plačila.

O upravljanju soglasij in izkušnjah s temi storitvami smo se pogovarjali s Karlom Česnom, lastnikom in direktorjem ljubljanskega podjetja za upravljanje  nepremičnin Gospodar d.o.o., ki je kot družba tudi komitent NLB. Od začetka maja lani ima z banko sklenjeno pogodbo za storitev upravljanja soglasij za direktne obremenitve SEPA.

Včasih se bančne storitve zdijo zelo kompleksne. Lahko za začetek, prosim, kot uporabnik te storitve, ostalim našim strankam razložite, kaj pomeni plačevanje prek direktnih obremenitev SEPA (SDD)?

Plačevanje z SDD je podobno plačevanju prek tako imenovanih trajnih nalogov, ki so jih plačniki pred to novo storitvijo imeli odprte oziroma dogovorjene pri bankah za poravnavo obveznosti, ki se vsak mesec ponavljajo. S 1. januarjem 2013 so bile v Zakonu o plačilnih storitvah in sistemih uvedene spremembe, ki jih je zahteval prehod na direktne obremenitve po pravilih SEPA. To je torej plačilna storitev, ki je zamenjala dosedanje trajnike. Glavna razlika med enim in drugim načinom plačevanja pa je v tem, da so plačniki prej vse v zvezi s plačili, kot je oddaja soglasja, lahko urejali v banki, od uvedbe zakonskih sprememb pa je takšno plačevanje možno urediti samo pri prejemnikih plačil, torej pri podjetjih, kot smo mi - upravniki, dobavitelji, ponudniki storitev ... Za posameznika to pomeni ogromno tekanja od enega podjetja do drugega, pri vsakem posebej pa je treba tudi izkazati svojo identiteto z osebnimi in plačilnimi dokumenti. Pri tem se morda pri plačnikih pojavlja tudi nekaj strahu, ali bo kdo zlorabil njihove osebne podatke in plačilne kartice, tako da je vse skupaj zanje lahko precej neprijetna izkušnja.

Kakšno vlogo imajo pri tem storitve upravljanja soglasij za tovrstna plačila?

Za plačila z SDD je najprej nujno potrebno soglasje plačnika, na podlagi katerega prejemnik plačila posreduje plačilni nalog v izvedbo banki plačnika, ki plačilo izvrši z obremenitvijo računa plačnika in v dobro prejemnikovega računa. Pravzaprav gre za isti sistem kot prej, le da je vse bolj podrobno določeno - potrebnih je več poti, saj mora plačnik za vsako soglasje posebej zadeve urediti neposredno pri prejemniku plačil, torej pri posameznem podjetju. Prejemnikom plačil ponuja NLB  storitev upravljanja soglasij za SDD, za kar se sklene pogodba o upravljanju soglasij za direktne obremenitve SEPA. Tako lahko plačnik vse v zvezi s tem ureja tudi pri NLB, ki potem podatke o soglasju posreduje prejemniku plačil (podjetju) in poskrbi tudi za arhiviranje.

Zakaj ste se v vašem podjetju odločili za to možnost?

Spremembe zakona je treba spoštovati. Zdelo pa se nam je tudi nesmiselno, da bi naše stranke hodile k nam urejat to dokumentacijo, saj bi zaradi tega imeli dolge vrste in nejevoljne ljudi. Želeli smo jim olajšati poslovanje. Zato smo se z NLB dogovorili, da bo to urejala za nas.

Kako to poteka, katere storitve denimo vključuje upravljanje soglasij?

Storitev upravljanja soglasij za direktne obremenitve SEPA vključuje sprejem soglasij za SDD od plačnikov in od prejemnikov plačil, pripravo datoteke s podatki o soglasjih za SDD v elektronski obliki, posredovanje podatkov o soglasjih za SDD prejemniku plačil in hranjenje podatkov o soglasjih za SDD. Ko nam banka prek elektronske banke pošlje podatke o soglasjih za SDD, to vnesemo v program za obračun in potem stranka namesto UPN dobi le račun, na katerem je navedeno, da gre za poravnavo obveznosti z SDD.

Kdo lahko odda soglasje za SDD?

NLB sprejema soglasja za SDD za vse fizične osebe kot plačnike ne glede na to, ali so komitenti NLB ali drugih bank. Če pa so plačniki podjetja, morajo imeti račun odprt pri NLB. V našem primeru je 95 odstotkov plačnikov fizičnih oseb, saj smo upravniki stanovanjskih objektov.

Koliko soglasij za direktne obremenitve SEPA za vas upravlja NLB?

Trenutno imamo soglasja za približno 600 fizičnih oseb od skupaj približno 3.500 plačnikov, kolikor je vseh naših strank.

Kdo se sicer po vaših izkušnjah najpogosteje odloči za to možnost?

Večinoma mlajši in srednja generacija. Mlajši zato, ker so tehnično in informacijsko bolj izobraženi in napredni, srednje generacije pa zato, ker nimajo časa.

Kje so prednosti takšnega plačevanja?

Veliko prednost vidimo v tem, da strank ne obremenjujemo z nepotrebnimi potmi in posledično izgubo časa. Z enim samim postopkom je možno prek banke urediti soglasja za SDD za plačila vseh obveznosti. Tudi varnost podatkov o plačniku je tako bistveno večja. SDD je za fizične osebe tudi z vidika stroškov obremenitve najcenejša možnost, za nas kot podjetje pa je strošek na eno soglasje zanemarljiv. Kot prejemniki plačil dobimo od banke podatke o soglasjih v elektronski obliki, pri nas pa odpadejo aktivnosti, potrebne za hrambo soglasij, saj se ta hranijo v banki. Pomembna prednost celotne storitve SDD za obe strani je večja zanesljivost posla, saj je zajamčeno, da ima stranka obveznosti poravnane v roku oziroma na določen oziroma dogovorjeni dan. Z vidika likvidnosti podjetja pa je tako denar pravočasno na našem računu.

Kaj to pomeni za vaše poslovanje, kako vam ga olajša?

Avtomatsko odpade blagajniško poslovanje. Bistveno pa je, da so plačila poravnana pred zapadlostjo. Ker pa imajo fizične osebe še druge stroške, kot so na primer plačila elektrike, telekomunikacij, kabelskih storitev, časopisov, bi bilo smiselno, če že plačujejo obveznosti z SDD, da bi vse skupaj uredili v paketu.

Ste torej zadovoljni s storitvami upravljanja soglasij v NLB?

Da, smo zadovoljni. Pričakoval pa bi, da bi te možnosti ponujali tudi drugi dobavitelji. Mislim, da tega vsi še niso storili, čeprav podatkov o tem nimamo. Morda je težava tudi v velikosti. Mi se kot manjše podjetje laže prilagajamo. Naš cilj pa je, da so zadovoljne tudi naše stranke.

Pa so? Kakšni so njihovi odzivi?

Mislim, da so stranke zadovoljne s tem, kar smo naredili. Predvsem s tem, da jim zaradi tega ni več treba hoditi k nam; nekateri so morali priti tudi od zelo daleč. Tudi z vidika stroškov je zanje to bolje, teh se namreč pri več plačilih kar nekaj nabere.

Ali bi te storitve priporočili tudi drugim pravnim osebam?

Absolutno, saj bi si tudi sami tako olajšali delo, plačniki pa so zaradi prej naštetih prednosti bolj zadovoljni.

februar, 2014

Direktne obremenitve SEPA za prejemnike plačil

Direktne obremenitve SEPA (SDD) za prejemnike plačil

Izvajanje domačih in čezmejnih plačil v evrih v več kot 30 državah v evroobmočju SEPA po enakih pravilih in standardih.

Direktne obremenitve  SEPA  (SDD) za plačnike

Direktne obremenitve SEPA (SDD) za plačnike

Skrbi, da boste zamudili datum plačila obveznosti, so odveč, če se odločite za direktne obremenitve SEPA.

Množična plačila SEPA

Množična plačila SEPA

Množična plačila SEPA se uporabljajo za nakazila plač in drugih osebnih prejemkov večjemu številu prejemnikov plačil.

Ne zamudite dobrega poslovnega nasveta

Pridružite se več kot 24.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre poslovne finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!