Gibanju svojih prihodkov in odhodkov namenjamo premalo pozornosti in včasih zapravimo več, kot bi bilo treba, meni finančna svetovalka Simona Polanc iz ene od ljubljanskih poslovalnic NLB. Zato si prizadeva, da s svojimi strankami ne bi reševala le najbolj perečih vprašanj o kreditih in oplemenitenju sredstev.
Vzporednico svojega dela sogovornica po desetih letih izkušenj vidi pri osebnih zdravnikih. Prepričana je, da »finančni svetovalec tako kot osebni zdravnik poišče ustrezne rešitve glede na cilje, ki jih stranke želijo doseči«, le da gre v tem primeru namesto zdravega telesa za »zdrave« finance. Pri tem poudarja, da je tako pri prvem kot pri drugem poklicu izredno pomembno zaupanje. Trenutno pa zaradi vsesplošne krize drug drugemu manj zaupamo. Zato je še kako potrebno, da negujemo s trudom zgrajen medosebni odnos, ki temelji na zaupanju.
Finančno svetovanje namreč ni enkraten posvet, ampak dolgoročen partnerski odnos.
Stranke se hitro obrnejo na finančnega svetovalca, ko se znajdejo v težavah, ne pridejo pa k njemu, ko bi se enostavno le želele pogovoriti o svoji finančni prihodnosti, oziroma je to veliko redkeje. Pa je tudi pri financah preventiva boljša kot kurativa. Tako se vse prepogosto zgodi, da se stranke na našo sogovornico obrnejo šele takrat, ko ne morejo več odplačevati kredita ali ostanejo brez službe. V takšnih primerih je za finančno svetovanje včasih že prepozno, pravi Polančeva.
Ravno zato imata največjo vlogo ozaveščanje in zaupanje. Vsakodnevna misija finančnega svetovalca je, da stranki predstavi vse pomembne finančne informacije, ki so zanjo ključne, in si s tem pridobi tudi njeno zaupanje. »Seveda pa smo tukaj tudi zato, da pomirimo čustva in ohranjamo trezno glavo.«
Simona je najprej letela visoko nad oblaki – kot stevardesa. V sanjah. Podobno delo z ljudmi pa je našla v bančni poslovalnici v Šiški, pri čemer ni nikoli spremenila odnosa do ljudi, ki je v obeh poklicih na prvem mestu. Po začetnih letih, ko je v banki delala na blagajni, je ugotovila, da si želi bolj osebnega pristopa. Zato je prostor za stekleno steno zamenjala za pisarno; takšno okolje je primernejše za pridobivanje zaupanja, saj ljudje potrebujejo zasebnost, da se lahko sprostijo. Polančeva z marsikatero stranko posluje že več let in najbolj jo razveselijo trenutki, ko jo posamezniki v poslovalnici obiščejo zgolj zato, da jo pozdravijo: »To pomeni, da me ne vidijo samo kot finančno svetovalko, temveč mi zaupajo kot človeku.«
Polančeva se večkrat sreča s strankami, ki menijo, da je svetovanje le za tiste, ki imajo veliko denarja. To je napačno mišljenje. »
Vsakdo, ki vstopi v naše prostore, bo dobil informacije, ki jih potrebuje, in nasvetProduktov in finančnih možnosti bo v prihodnosti čedalje več, ljudje pa bodo ob poplavi informacij še bolj zmedeni, zato morajo finančni svetovalci že zdaj ozaveščati svoje stranke ter jih naučiti, kako izbirati med različnimi rešitvami.
Kako Simona vzpostavi stik s stranko? Najprej je treba prebiti led, premagati začetno nezaupanje, potem pa mora o stranki čim več izvedeti, da ji bo lahko prav svetovala. Torej, povprašati jo mora, kaj si sploh želi in kakšni so njeni finančni cilji. Nato skupaj pregledata finance, tako prihodke kot odhodke, možnosti oplemenitenja sredstev, varčevanje v skladih in naredita celosten finančni načrt. »Sama že od zaposlitve dalje varčujem, tudi vse naše storitve poskušam vplesti v osebno življenje, ker le tako lahko stoodstotno pomagam strankam,« razlaga Polančeva.
Medtem ko se starejša generacija še zaveda pomena varčevanja, mlajši veliko bolj živijo z danes na jutri in iščejo informacije predvsem na spletu. Zato Polančeva, ko naveže stik z novo stranko, poskuša v varčevanje vključiti celotno družino. »Pomembno je, da se tudi otroci in mlajša generacija zavedajo pomena financ v našem življenju.«
Sama pa se predvsem zaveda, kako pomembna so načela, ki se jih drži tako v poklicnem kot osebnem življenju: »Etičnost, strokovnost, empatičnost in navdušenje, ki ga moraš znati prenesti na svojo stranko.« Vse to se seveda začne že ob vstopu v prijeten prostor, ko vas ob iskrenem stisku roke povpraša, kakšen dan je za vami in kako vam lahko pomaga, da bo nadaljevanje (še) lepše.
Finančni nasvet za vsak posamičen korak
V okviru osebne obravnave bodo naši svetovalci za osebne finance analizirali vaše obstoječe stanje, izračunali za vas najboljšo situacijo in predlagali možne smeri za dosego cilja. Brezplačno!
maj, 2015
Storitev, ki je namenjena zahtevnejšim strankam, ki od banke pričakujete svojim potrebam prilagojeno upravljanje osebnih financ.
Razmišljate, kaj bo jutri, čez leto, deset? Že danes lahko naredite korak bliže svojim ciljem ter zase in svoje najbližje ustvarite prihodnost, kot si jo želite.
Informativni izračun stanovanjskega kredita
Naredite informativni izračun, izberite namen, znesek in zavarovanje kredita po svoje in jih prilagodite po svoje.
Naš bančni svetovalec vas bo kontaktiral in se z vami dogovoril za čas obiska.
Zahvaljujemo se vam za zaupanje.
Za dodatne informacije in pojasnila pokličite kontaktni center na številko (01) 477 20 00, ali nam pišite na info@nlb.si.