Želite nastaviti vstopno stran za Podjetja kot privzeto vstopno stran?

Spletni nakupi niso samo za mlade

Časi se spreminjajo. Če je še nedavno veljalo, da so spletni nakupi domena mladih, se danes tudi starejši pogosto odpravljajo po nakupih z miško. Spletno nakupovanje pa ni le modna muha – za starejše nakupovalce nudi tudi veliko prednosti.


Že l. 2000 se je v ZDA nakazal trend, da je bilo med starejšimi uporabniki spleta več takih, ki so nakupovali na spletu, kot med vsemi uporabniki spleta. To sicer ni nenavadno, če računamo, da je za spletno nakupovanje plačilna kartica skoraj nepogrešljiva, a je bila takrat najmlajšim, ki so že začeli uporabljati splet, težje dosegljiva kot starejšim. Danes ni več nenavadno, da se starejši, celo upokojenci, odločajo za spletne nakupe na slovenskih in celo tujih spletnih straneh.

Kdo sploh so »starejši«?

So petdesetletniki starejši? Je človek statistično star pri štiridesetih ali šestdesetih? Odgovor je preprost. Če niste ravno v svojih dvajsetih, se lahko takoj potolažite: zelo veliko uporabnikov spleta in spletnih nakupovalcev je »starejših«.

V tujini sicer lestvice v statističnih raziskavah ne postavljajo vedno enako visoko, vendarle pa za temeljno ločnico med »mladimi« in »starimi« najpogosteje velja meja med dvema generacijama – X in Y. Tisti, rojeni po letu 1981 (sem štejemo pripadnike generacije Y, rojene v osemdesetih in prvi polovici devetdesetih, ter tudi člane generacije Z, rojene še pozneje), so na spletu označeni kot »mladi«. Vsi drugi, torej pripadniki generacije X (rojeni med letoma 1961 in 1980), generacije »baby boom« (1945–1960) ter še starejši seniorji, pa so del velike skupine starejših. Skratka, od 35. leta naprej govorimo o 'starejših'. Starejši ali ne, spletno nakupovanje prinaša prednosti vsem.

Plusi spletnega nakupovanja za vsakogar

Že res, da je lahko izbiranje na primer novega modnega kosa garderobe v trgovini, kjer tkanino tudi otipaš, pravi užitek (in družabni dogodek). V Veliki Britaniji (vir: tamkajšnji statistični urad) gre 63 odstotkov žensk in 52 odstotkov moških še vedno raje v »klasično« trgovino, a se delež vsako leto zmanjšuje. Vse več ljudi prepoznava prednosti, ki jih prinaša spletno nakupovanje. Če naštejemo samo nekatere:

1. Vse se zgodi kar iz fotelja. Za starejše z omejeno mobilnostjo spletno nakupovanje v dnevno sobo pripelje izložbena okna vseh trgovin, ki so sicer težje dosegljive. To pa je seveda prednost tudi za vse, ki jim za nakupovanje zmanjkuje časa.

2. Možnost raziskovanja trga. Ko si en izdelek ogledujemo v trgovini, se težje odločimo, da bi se sprehodili še do petih drugih trgovin, kjer bi preverili, ali imajo enak izdelke ali morda boljšega oziroma celo cenejšega. Že samo čas, ki bi ga morali v tako raziskavo vložiti v resničnem svetu, je običajno vreden več, kot bi prihranili. Na spletu so take primerjave le nekaj klikov stran, obstajajo pa tudi spletna mesta, ki primerjajo cene izdelkov v različnih spletnih trgovinah. Poleg tega dobre spletne trgovine običajno nudijo tudi mnenja uporabnikov, ki so določen izdelek že kupili in nam lahko pomagajo pri odločitvi.

3. Dostava. Pri velikih ali težkih izdelkih je velika prednost spletnih nakupov tudi dostava, ki je vključena v nakup. Dostava večjih aparatov, na primer, je na voljo tudi ob nakupu v klasični trgovini, medtem ko vam drugih izdelkov, na primer ozimnice, iz trgovine ne bo domov vozil nihče.

4. Vračilo. V primeru spletnega nakupa (pogodbe, sklenjene na daljavo), ima potrošnik pravico, da v 14 dneh od prevzema blaga obvesti prodajalca, da odstopa od pogodbe, ter v 14 dneh po tem vrne prejeto blago. Kupcu pri tem ni treba navajati razlogov za odločitev, podjetje pa mora vrniti vsa prejeta plačila.

Kako različno nakupujejo mladi in starejši

Začne se že pri izdelkih, ki se nam zdijo zanimivi. Mladi (generacija Y) iščejo in najdejo navdih za nakup na družbenih omrežjih. Realnost sodobnega sveta je, da se je recimo prodaja elastičnega korzeta, ki poudarja obline, podeseterila, ko se je začela v njem na fotografijah na vseh mogočih omrežjih pojavljati Kim Kardashian, članica klana Kardashian – družine, o kateri vedo mlajši vse, česar jim ne bi bilo treba vedeti, starejšim pa ni jasno, po kakšni logiki je lahko zaslovela in obogatela z razkazovanjem svojega zasebnega življenja.

Starejši so pri izbiri izdelkov previdnejši. Kakovosti, še posebej pri oblačilih, pripisujejo večji pomen kot mlajši, tudi če pomeni kakovost višjo ceno izdelka. Ženske v tej skupini si niso več pripravljene polniti omar z nekoliko cenejšimi »krpicami«, izrezanimi po zadnjih modnih trendih, za katere je že danes jasno, da bodo prihodnje leto obležale v omari. Tudi v približne velikosti ne verjamejo, ampak iščejo oblačila, ki so jim prav. Enako starejši moški v primerjavi z mlajšimi vsaj v povprečju na primer pri tehničnih izdelkih manj dajo na privlačnost izdelka, več pa na kakovost. Če je telefon, ki je v prodaji »že« celo leto, po tehničnih lastnostih zanje povsem primeren, hkrati pa zaradi prihoda naslednika na trg za sto ali dvesto evrov cenejši, si ga bodo izbrali z veliko lažjim srcem kot mlajši kupci, ki vidijo v tovrstnih izdelkih tudi (ali pa predvsem) statusni simbol.

Evropejci redno uporabljamo splet tudi za nakupe. Slovenci sicer še lovimo vodilne, a je v lanskem letu na spletu vsaj enkrat kupoval vsak drugi Slovenec.

So prodajalci že našli pot do vas?

Dolgo časa je veljalo, da mlajši nakupovalci, torej del prebivalstva, ki naj bi bil na spletu bolj domač, za spletne nakupe porabijo veliko več denarja kot drugi. Zato so bili tudi primarna tarča trgovcev in oglaševalcev. Toda številke jasno kažejo, da starejši del spletne nakupovalne populacije lovi mlajšega. Ameriški Business Insider tako v raziskavi za zadnje končano leto (2015) navaja podatek, da povprečen ameriški spletni nakupovalec, star od 35 do 45 let, porabi že toliko kot tisti, ki je star med 18 in 34 let.

Res je veliko spletnih trgovin po videzu, nakupovalnih korakih in načinu nagovora kupca primarno pisanih na kožo strankam, starim 20 ali 30 let, zato se starejšim lahko zgodi, da se v spletni trgovini, v kateri zelo verjetno ponujajo izdelke, ki jih iščejo, počutijo izgubljeni. A take trgovine se bodo morale v prihodnosti prilagoditi starejšim – ali pa bodo tvegale, da bodo izgubile posel in ga prepustile tistim, ki bodo bolje razumeli trg. Britanski časnik The Telegraph pri tem recimo povzema izsledke raziskave agencije za digitalni marketing Greenlight. Ta ugotavlja, da so starejši nakupovalci, konkretno tisti nad 55 let, vse bolj nagnjeni k spletnim nakupom, hkrati pa so bili pri trgovcih v preteklosti najbolj prezrti, saj jim je pozornost namenjal le vsak peti. Gre za veliko napako, opozarja agencija, saj imajo ne več rosno mladi nakupovalci še eno zelo izraženo lastnost – zelo so zvesti trgovinam, v katerih se dobro počutijo.

Trgovcem in oglaševalcem ne moremo pripisati naivnosti. Scenarij za prihodnost se tako nedvomno že kaže: vse več spletnih trgovin bo namenjenih starejšim. Ne zato, ker bi jih imeli tako radi, ampak zato, da bodo tam (še) več kupovali.

Preprosto do varnega spletnega nakupa

Še danes je pred spletnim nakupovanjem marsikoga ustavil pomislek glede varnosti. Redno se v medijih namreč pojavljajo novice o tej ali oni spletni trgovini (ali storitvi), ki je bila tarča napada nepridipravov, ki prežijo na podatke o njihovih uporabnikih. V takih primerih v napačnih rokah pristanejo tudi številke plačilnih kartic. A to je skrb, ki se je zlahka otresete.

Z uporabo NLB Predplačniške kartice lahko zagotovite, da bo na vaši kartici točno toliko denarja, kot ga nameravate porabiti. Prednosti sta v bistvu dve: po eni strani ne boste mogli v spletni trgovini nasesti oglasom ali akcijam in kupiti več, kot ste načrtovali, po drugi pa vam morebitni nepridipravi ne bodo mogli ničesar ukrasti s kartice.

Če se tako opremite, res ni razloga, da si ne bi malce olajšali bližajočih prazničnih nakupov in jih opravili kar iz udobja svojega doma.

   

Plačilna kartica, s katero porabite le toliko, kot nanjo naložite

NLB Predplačniška kartica vam nudi varno nakupovanje prek spleta. Kartica ni vezana na osebni račun in je na voljo tudi za nekomitente. Nanjo lahko naložite denar in jo podarite kot darilo.

Naročite kartico

oktober, 2016

NLB predplacniska

Predplačniška Mastercard

Kartica, s katero lahko varno plačujete po vsem svetu ter porabite le toliko, kolikor nanjo naložite.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se