Tudi poslovni bonton je obvezen element posla

S poslovnim partnerjem se moramo znati primerno sporazumevati, če želimo dobro sodelovati in dosegati uspehe. 


Točnost je lepa čednost in to velja v poslovnem svetu tudi danes. Čas trajanja sestanka, za katerega se dogovorimo, ni izbran naključno. Imejmo v mislih, da imajo tudi drugi najverjetneje poln urnik in nimajo preveč časa. Tudi pet minut zamude ali pa deset minut daljši sestanek lahko pomeni veliko za poslovnega človeka in to moramo upoštevati. Točnost sporoča marsikaj o našem dojemanju posla in sogovornika, zato ni le obveza, ampak tudi sporočilo poslovnemu partnerju. Kar pomislimo: ali res zaupamo partnerju, ki nas pusti vsakič čakati pred svojimi vrati, ker je "zaseden" z drugimi opravki?

70 % priložnosti za dober vtis

"Poslovnež samo 30 % svojega časa ne komunicira s svojimi poslovnimi partnerji," ugotavlja Zlatko Mihaljčič v svoji knjigi Poslovno komuniciranje. 70 % odstotkov časa imamo torej na voljo zato, da izkoristimo svoje priložnosti v komuniciranju.

Nikoli ne bomo imeli druge priložnosti, da naredimo prvi vtis.

S podrobnostmi lahko naredimo razliko. Tako je na primer vljudno, da poslovnega partnerja ali partnerje pričakamo že pri vhodu v podjetje in ne za svojo delovno mizo v pisarni. V manjšem podjetju to opravimo sami, v večjih lahko to opravi tudi kdo od sodelavcev.

Še ena drobna gesta, ki pa jo praviloma opazi vsakdo, je rokovanje. Osnovno pravilo pri pozdravljanju, poslavljanju ali sklepanju posla je preprosto. Roko ponudi najprej tisti, ki je v danem trenutku višje na družbeni lestvici oziroma je pobudnik srečanja. Stisk roke naj bo kratek, odločen, toda ne premočen.

Sedež, žeja in omrežje

Pozornost lahko pokažemo tudi tako, da namenimo gostu prostor z lepšim pogledom in ga prostorsko ne stiskamo v kot. Če sedimo za mizo z enim gostom, mu ponavadi ponudimo sedež nasproti ali na svoji desni.

Današnji poslovni sestanki so vedno bolj povezani z uporabo sodobne tehnologije za različne predstavitve, sedežni red nam večkrat narekuje prav spremljajoča tehnična oprema. V teh primerih se prilagodimo tako, da imajo gosti boljši pogled na projekcijo. 

Če na sestankih uporabljamo računalnik, samoiniciativno ponudimo partnerju geslo za dostop do brezžičnega omrežja.

Pogosto potrebujemo internetno povezavo tudi na sestanku. Mnogi poslovneži bodo sicer vljudni in si bodo svojo dostopno točko z mobilnim telefonom uredili sami, a prav mogoče je, da bodo potihem škripali z zobmi, če bodo morali to početi, medtem ko bomo mi po spletu že brskali po dokumentih, o katerih se imamo namen pogovarjati.   

Internet pa seveda ni edina stvar, ki jo lahko ponudimo. Vsakdo je bil že kdaj žejen na sestanku pri poslovnem partnerju. Spomnimo se na to, ko bomo naslednjič v vlogi gostitelja. Vnaprej lahko pripravimo vodo ali sokove, če ponujamo kavo, pa to opravimo v začetnih minutah, torej preden se lotimo resnega pogovora. 

Naj spregovori posel

Pri sklepanju poslov pride do izraza ustrezna komunikacija, pri kateri ni prostora za leporečenje in dolgovezenje. Zato je pomembno, kako jasno in kako hitro povemo bistvo. Med pojmoma govoriti in povedati je velika razlika, ki mora biti pri poslovnem komuniciranju še toliko bolj definirana in upoštevana. Manj je pogostokrat več, sogovorniku poskusimo posredovati ravno pravšnjo količino informacij ter obenem poskrbeti, da jih slednji jasno razume.

Pomembno je tudi, kako govorimo. Raziskave kažejo, da ima v poslovnem govoru neposreden pomen besed le 7 % delež v skupnem sporočilu, navaja v že omenjenem delu Mihaljčič. Zvočna raven govora − višina in barva glasu, glasnost − naj bi vplivala na celosten vtis sporočila z 38 % deležem. Nebesedno komuniciranje − drža, gibi, mimika, obleka, vonj −  pa naj bi predstavljalo kar 55 % sporočila. 

Poslovni odnos vodi k poslovni pogodbi

Govor je le del komunikacije. Enako pomembno je tudi, ali znamo poslušati in se primerno odzivati. Bojana Košnik v svoji knjigi "24 ur poslovnega bontona" na primer posebej poudarja, da moramo znati na sestankih ne le govoriti, ampak tudi pustiti sogovornika do besede. Ne silimo v ospredje za vsako ceno in sestankov nikoli ne začenjajmo negativno. Če se naše mnenje ne ujema  z mnenjem  našega sogovornika, se ne smemo razburjati, temveč poskusimo sogovornika prepričati z argumenti. Hkrati sledimo njegovim besedam in mu dajmo to vedeti ne le z govorom, ampak tudi s pogledom in z umirjeno gestikulacijo.

Cilj, uspešen dogovor, pri katerem bomo na koncu vsi zadovoljni, moramo imeti ves čas pred seboj.

Cilj, uspešen dogovor, pri katerem bomo na koncu vsi zadovoljni, moramo imeti ves čas pred seboj. Umirjena samozavest je pri tem vsekakor dobra, a zavedajmo se, da se z vedenjem ne smemo postavljati v vlogo človeka, ki ima absolutno premoč, tudi če menimo, da so močnejše karte v naših rokah. Upoštevajmo, da je bonton nujen element posla, in se tako tudi vedimo. Ne glede na to, ali gre za predstavitev, poslovno ponudbo ali pa pogajanja − tudi ta so pač del posla −, bo le vljudno in premišljeno izraženo sporočilo prišlo do sogovornika na primeren način in doseglo želeni cilj.

Avtor: Davor Topler

junij, 2016

Izdaja bančne garancije

Izdaja bančne garancije

Instrument zavarovanja pred različnimi tveganji, povezanimi z vašimi podjetniškimi dejavnostmi.

NLB Proklik

NLB Proklik

Omogoča hitro, preprosto, cenovno ugodno in varno poslovanje.

Ne zamudite dobrega poslovnega nasveta

Pridružite se več kot 24.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre poslovne finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!