Ali vaš izdelek rešuje težavo uporabnikov?

Majhna črna šnavcerka Loti je mlado podjetnico Aleksandro Lelov navdihnila, da je ustvarila Yaniko, pršilo za higieno hišnih ljubljenčkov. Z izdelkom je navdušila lastnike psov in se uvrstila tudi v 3. sezono projekta Štartaj Slovenija, v katerem je NLB v sodelovanju s partnerji mladim in inovativnim podjetnikom pomagala pri premagovanju bančno-finančnih izzivov, na katere so naleteli na svoji podjetniški poti. O Aleksandrini poti smo se pogovarjali z Natašo Zemljič Pangerc, direktorico NLB Podjetniškega centra Osrednja Slovenija in NLB Podjetniškega centra Zahod.


Kadar poslujete tudi s tujino

Yanika ni Aleksandrina prva podjetniška izkušnja, saj je v Makedoniji že uspešno zagnala podjetje, tako da ji podjetništvo ni bila neznanka. Ko je opazila, da na področju higiene hišnih ljubljenčkov obstaja vrzel, se je predano posvetila razvoju pršila in temu namenila kar nekaj let, da je na koncu nastal izdelek, ki je prepričal tudi partnerje v projektu Štartaj Slovenija. Svojo podjetniško pot in izdelek pa je predstavila tudi na uvodnem razgovoru na banki, kjer so skupaj analizirali možnosti, ki jih je imela na voljo, da bi lahko izpolnila naročilo. Ugotovili so, da financiranja v tistem trenutku ne potrebuje, ji je pa banka predstavila različne možnosti financiranja (na primer kredit za obratna sredstva – surovino) in zavarovanja tveganj (na primer akreditiv), ki jih ponuja.

Banka je med predstavitvijo poslovanja izvedela tudi, da je Aleksandra za začetek poslovanja pridobila finančni vložek iz tujine. Finančni vložki zunanjih investitorjev v podjetje so za banko signal, da ste na trgu sami našli investitorje, ki ste jih prepričali in navdušili s svojim poslovanjem in idejami, s čimer ste pridobili dodatna sredstva, ki vam omogočajo, da takoj začnete nov proizvodni cikel. Podjetniki morate seveda potem upravičiti zaupanje in uresničiti zastavljene cilje ter pogodbene obveznosti, ki jih imate do investitorja.

Kadar imate kupce in/ali dobavitelje iz tujine (velja tudi za domače), ki jih ne poznate, vam svetujemo, da uporabite akreditiv. To je instrument, pri katerem v nepreklicno plačilno obvezo namesto kupca podjetnika stopi kupčeva banka. Plačilna sposobnost kupca za podjetnika ne predstavlja več tako ključnega tveganja, poleg tega pa je lažje načrtovati denarni tok. Če pa je na drugi strani posla dobavitelj, bo v plačilno obvezo namesto podjetnika vstopila banka. Dobavitelju bo plačala dogovorjeni znesek, če bo ta z ustreznimi dokumenti dokazal, da so bili akreditivni pogoji izpolnjeni, bistveno pa je, da podjetnik plača, ko dobi ustrezno izpolnjeno naročilo. Ker so za Aleksandrin izdelek zelo pomembne kakovostne naravne surovine, je zanjo nujno, da sodeluje z zaupanja vrednimi dobavitelji.

Več o dokumentarnem akreditivu si lahko preberete tukaj.

Aleksandra Lelov, Yanika

»Na začetku me je presenetilo, da sem bila sprejeta v projekt, a zdaj vem, zakaj so se odločili zame. Moja samozavest, da bom vse zmogla sama, izhaja iz prepričanja, da če želiš delati dobro, moraš najprej vse delati sam, da do potankosti spoznaš vse procese. Moji izdelki bodo nišni, obstaja namreč še veliko zagat, ki jih lahko rešimo. Zelo sem hvaležna temu projektu in vsem partnerjem, da sem dobila priložnost, da je moj izdelek iz ideje prešel v podjetje; preskočila sem kar nekaj stopnic, ki jih sicer verjetno ne bi oziroma bi trajalo veliko dlje. «

Banka lahko pomaga tudi pri birokratskih zadevah

Yanika ima dvojno nalogo: prepričati mora lastnike, da je primeren za njihove ljubljenčke, prav tako pa se morajo nanj pozitivno odzvati tudi kosmatinci. Ravno zaradi tega je pomembno, da pravočasno izvedete vse potrebne raziskave trga in izdelek preizkusite tudi na ciljnih uporabnikih. To vam bo pomagalo tako pri razvoju izdelka kot pri pripravi poslovnega načrta. Če boste vedeli, komu vaš izdelek rešuje neko težavo, se boste temu lažje prilagodili, prav tako pa boste s tem povečali možnosti za njegov uspeh na trgu.

Poslovanje podjetij in podjetnikov se nenehno spreminja, razvija in prilagaja, zato s celovitimi finančnimi storitvami, znanjem in izkušnjami podjetnikom stojimo ob strani pri poslovnih izzivih doma in v tujini. Nasveti, ki vam jih nudimo, obsegajo vse faze rasti podjetja, od odpiranja podjetja, vsakodnevnega poslovanja, financiranja poslovanja do poslovanja s tujino. Naša vrata v poslovnih enotah po vsej Sloveniji ali v NLB Centru inovativnega podjetništva so vam vedno odprta, zato le potrkajte, kadar vas muči kakšno vprašanje ali težava, tudi kadar vas obremenjujejo birokratski postopki, ki se lahko zavlečejo, kar lahko nehote vpliva tudi na vaše poslovanje.

Nataša Zemljič Pangerc, direktorica NLB Podjetniškega centra Osrednja Slovenija in NLB Podjetniškega centra Zahod

»Podjetniški začetki so res težki. Podjetnik je strokovnjak na svojem področju, želi uspeti na trgu, na katerega se je podal, poleg tega pa mora biti tudi človek za vse, od marketinga, razvoja do birokracije in financ. Na začetku smo lahko NLB podjetniški centri in Center inovativnega podjetništva en majhen delček vaše podjetniške poti, ki vam jo poskušamo olajšati tako, da do vas pristopimo z nasmehom, vam ponudimo koristne nasvete ter dodatno spodbudo in podporo. Na začetku podjetnike najprej zanimajo osnove, na primer, kaj je poslovni račun in kaj vse potrebujem za poslovanje. Banka lahko s financiranjem običajno pomaga, ko je podjetje že uveljavljeno, ima naročila in izkazuje redno poslovanje. Pomembno pa je tudi, da podjetniki ves čas veste, kaj je vaš cilj oziroma v katero smer želite iti.«

Vrata v CIP-u so vam vedno odprta!

Včasih se je enostavno dobro s kom pogovoriti in prevetriti svoje zamisli o podjetju, tudi brez konkretnih načrtov. Naši bančni svetovalci znajo zastavljati vprašanja, ki pomagajo na posel pogledati tudi z drugih zornih kotov, razmisliti o pomembnih okoliščinah in predlagati najustreznejšo pot, po kateri naj gre podjetje v prihodnje. Zato naj vas ne bo strah pristopiti.

Naročilo na sestanek


april, 2020

Skrita vsebina

Naročite se na sestanek!

Z bančnim strokovnjakom boste našli najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.

* Podatki so obvezni.

Podatek je obvezen.
zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe
Podatek je obvezen.
zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe
Podatek je obvezen.

Vnesite tudi omrežno skupino, npr. (01) 477 2000.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Vpišete lahko največ 1500 znakov.
Podatek je obvezen.
Vpišete lahko največ 1500 znakov.
Podatek je obvezen.
V najkrajšem času vas bomo poklicali za dogovor o nadaljnjih korakih.
Podrobnejše informacije o tem, kako banka ravna z osebnimi podatki in vaših pravicah, so na voljo na www.nlb.si/varstvo-osebnih-podatkov oziroma v dokumentu Splošne informacije o obdelavi osebnih podatkov.

Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.

Pošljite povpraševanje

Skupaj bomo poiskali najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.

* Podatki so obvezni.

Podatek je obvezen.
zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe
Podatek je obvezen.
zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe
Podatek je obvezen.

Vnesite tudi omrežno skupino, npr. (01) 477 2000.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Vpišete lahko največ 1500 znakov.
Podatek je obvezen.
Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.
Podrobnejše informacije o tem, kako banka ravna z osebnimi podatki in vaših pravicah, so na voljo na www.nlb.si/varstvo-osebnih-podatkov oziroma v dokumentu Splošne informacije o obdelavi osebnih podatkov.

Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.

2021 10 nlb poslovni paketi landing page 2560x1600

Novoustanovljena podjetja

Začnite svojo poslovno pot s pravo banko.

2021 08 nlb poslovni paketi splosno 1920x468

NLB Poslovni paketi

Izberite poslovni paket po svoji meri in imejte dober pregled nad stroški vsakodnevnega poslovanja.

Ne zamudite dobrega poslovnega nasveta

Pridružite se več kot 24.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre poslovne finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!