Leonardo Sonnoli, oblikovalska razstava

15. marec - 11. maj 2007

Leonardo Sonnoli
Rodil se je leta 1962 v Trstu. Diplomiral je na Visokem inštitutu za grafično in industrijsko oblikovanje v Urbinu, poklicno pa se je usposabljal v studiu Tassinari/Vetta v Trstu. V letih 1990 do 2001 je bil kreativni direktor studia Dolcini Associati iz Pesara, kjer se je ukvarjal s celostno grafično podobo zasebnih in javnih podjetij, oglaševanjem kulturnih dogodkov, označevalnimi sistemi in razstavno grafiko. 


Leta 2002 je skupaj s Paolom Tassinarijem in Pierpaolom Vettom ustanovil CODEsign. Trenutno je partner studia Tassinari/Vetta.
Njegovi plakati so na ogled v večjih mednarodnih javnih zbirkah (Francoska narodna knjižnica v Parizu, Muzej dekorativnih umetnosti v Zürichu). Razstavljal je v Bonnu, Passarianu, Sieni, Chaumontu, Ningbu (Kitajska) in Teheranu.
Njegova dela so bila objavljena v številnih katalogih razstav, pa tudi v tujih in italijanskih revijah. Prejel je srebrno nagrado na Trienalu v Toyami (Japonska), častno omembo na 19. podelitvi nagrad Premio Compasso d'oro/Adi, nagrado za zasluge Art Directors Club of New York, posebno nagrado na prvem mednarodnem kitajskem bienalu plakatov in nagrado zlata čebela v Moskvi.
Skupaj s Paolom Tassinarijem je art direktor arhitekturne revije Casabella in založbe Electa architettura.
Sonnoli je od leta 2000 član Alliance Graphique Internationale (AGI), od leta 2003 pa njihov predsednik za Italijo in član mednarodnega izvršnega odbora AGI. Predava na Fakulteti za oblikovanje in umetnost na beneški univerzi za arhitekturo IUAV, živi in dela pa med Riminijem in Trstom.

Črke z roba

Življenje Leonarda Sonnolija bi lahko opisali z zemljevidom, na katerem bi označevali mesta, ki so zarisala neizbrisen pečat na njegovi osebnosti in temperamentu in iz njega naredila boljšega človeka in oblikovalca. Trst, kjer se je leta 1962 rodil in kjer je osvojil pomembno grafično kulturo; Urbino, kjer je užival lepote mesta in študiral na ISIA; Pesaro, mesto vrtov, kjer je v letih med 1990 in 2001 delal kot kreativni direktor studia Dolcini Associati; spet Trst, kjer je leta 2000 ustanovil studio s Paolom Tassinarijem in Pierpaolom Vettom; Benetke in Palermo, kjer se morje sreča z zemljo in kjer Sonnoli poučuje; Rimini, privlačno mesto, kjer živi in kjer mu je, kljub nenehnim potovanjem, uspelo zasaditi korenine; Pariz in AGI (Alliance Graphique Internationale), kjer je bil leta 2000 izbran kot predstavnik Italije.
Sonnoli že leta v ospredje svojega ustvarjanja postavlja raziskovanje in odkrivanje zgodovine. Šteje se za njenega legitimnega sina, včasih spoštljivega, včasih ne. Pri tem je pomemben način, kot je nekdaj govoril njegov učitelj in prijatelj Pierpaolo Vetta, kako z očesom skozi vzvratno ogledalo pogleduje proti preteklosti. Sonnolijeva dela so preplavljena z duhom njegovega časa ali, kot bi rekli Nemci, s Zeitgeistom, so popolnoma sodobna, pa vseeno popolnoma starinska.

Njegovo delo oblikovalca zajema sisteme identitete, uredniško oblikovanje in vizualne komunikacije na področju kulturnih dogodkov. Zase pravi: "Zelo rad imam črke, ker so atomi komunikacije. So dvoumni predmeti in so predmeti avantgardnega eksperimentiranja dvajsetega stoletja." Njegova radovednost ni nikoli potešena, prav tako ne njegov brezmejen užitek v stalnem eksperimentiranju s temi malimi živimi objekti, pa čeprav so del binarnega sistema: bodisi so to zlogi bodisi bolj kompleksni sistemi, besede. Vsaka črka je natančno preučena, razstavljena in ponovno sestavljena v potrpežljivem iskanju njenega skupnega imenovalca z drugimi. Na ta način Leonardo Sonnoli prevede zapleten sistem v preprostega in pri tem uporablja na matematiki osnovano metodologijo. Pri tem se, podobno kot pri vizualni poeziji, igra z oblikovanjem besed v iskanju neuničljive vezi med izraženo vsebino in njenim pomenom. Prav tako se nenehno poigrava s pomeni besed. Tako LSD postane nenavaden provokativen akronim za Leonardo Sonnoli Design, Dr. Soon Lin, anagram sestavljen iz črk njegovega priimka za periodični sistem črk, Wri-things, napisano tako, da poudarja vsebino, stvari, tj. črke kot objekte.
Za izražanje se poslužuje starega orodja - plakata. Pri tem je sposoben iz njega ponovno napraviti pravi predmet iz grobega papirja, skozi katerega se pod površje na drugo stran steka črnilo, ga raztrgati ali ga razrezati. Zareze, ki se kot okna odprejo na površju, v bolj dovršenem smislu, spominjajo na umetniška dela Mimma Rotella.

Njegova dela so neomajna in včasih celo predrzna v pomanjkanju oblike in lepih barv. Prevladujeta črna barva, edina suverena barva na papirju, in brezobzirna fototipografija, ki raziskuje tradicijo avantgardnih eksperimentov.
Rad ima dialoge z mojstri: popolnoma se potopi v njihova dela in ponovno priplava na površje z nekaj ključnimi detajli, ki jih potem preoblikuje. Posamezni detajli, ki so v originalu združeni v dovršeno celoto, postanejo učiteljevo orodje in sprehod po hodnikih zgodovine.
Na listu papirja je vzpostavljen red, oblike in črke delujejo kot igralci na odru; ustvarja nove razmike in pri tem spreminja potreben čas, da se jih prebere, vstavlja pospeške in prekinitve, in pri tem usmerja gledalčev pogled, kamor sam hoče.
Sonnoli ne uporablja "žebljev", ki bi držali plakate skupaj. Tako kot delo graverja, imajo tudi njegovi plakati to prednost, da so uravnoteženi, kar je, kot pravi Leonardo Sinisgalli, dar namenjen redkim privilegiranim predmetom, dva izmed njih sta sod za vino in violina.
Cinzia Ferrara, arhitektka in profesorica na Institutu za industrijsko oblikovanje na Univerzi v Palermu

VAS ZANIMA UMETNOST?


 

Naročite se na naša sporočila

KONTAKT


Matko Mioč
E : matko.mioc@nlb.si

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!