Pozor: lažna e-mail sporočila v imenu banke

13. april 2020

Prevaranti so znova na delu. Tokrat poskušajo z lažnimi elektronskimi sporočili, ki jih domnevno pošilja NLB, od naslovnika pridobiti osebne podatke, ki omogočajo krajo identitete in denarja.

Prevaranti stranke obvestijo, da je bila njihova transakcija preklicana, in jih povabijo k izpolnitvi obrazca, s katerim zbirajo številko kartice, datum veljavnosti kartice in varnostno kodo. Poudarjamo, da gre za poskus prevare in svetujemo veliko previdnost pri odpiranju sumljive elektronske pošte tako na službene kot tudi na zasebne elektronske naslove.

Strankam oziroma prejemnikom tovrstnih sporočil svetujemo, da:

  • ne odpirajo in ne odgovarjajo na pošto neznanega pošiljatelja;
  • ne klikajo na priponke in povezave v elektronski pošti neznanega pošiljatelja;
  • če dobijo sumljivo sporočilo od znanega pošiljatelja, preverijo po drugem komunikacijskem kanalu, ali je tako sporočilo res poslal on;
  • takšno sporočilo nemudoma pobrišejo.

Če pa so stranke slučajno že odgovorile na takšno obvestilo in posredovale svoje podatke, svetujemo, da nemudoma prekličejo ali blokirajo svojo kartico. Plačilne kartice lahko za uporabo zaklenejo prek mobilne denarnice NLB Pay, kartice z odloženim plačilom pa blokirajo ali deaktivirajo prek mobilne banke Klikin. Blokado kartice lahko kadar koli uredijo tudi v Kontaktnem centru na telefonski številki (01) 477 20 00, prek video klica ali spletnega klepeta.

Dogodek že obravnava Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost Si-cert, ki je sprožil ustrezne aktivnosti za odstranitev spletnega mesta.

NLB Komuniciranje