Večna dopustniška dilema: dvig gotovine s konverzijo ali brez nje?

17. junij 2019

Poletje in visoke temperature so po dolgi »zimi« le tu, vse bližje pa so tudi poletne počitnice in z njimi povezani dopusti. Da bi bili slednji kar se da brezskrbni, smo zbrali nekaj koristnih informacij, ki jih je dobro upoštevati predvsem, če se odpravljate v tujino. Tako je denimo dobro vedeti, ali je za na pot bolj priporočljivo vzeti gotovino ali kartice, dvigovati gotovino v tuji valuti ali s konverzijo ter kako še bolj poskrbeti za svojo varnost.

Zaradi številnih situacij, ki se na potovanju lahko zgodijo nepričakovano, je v tujino dobro vzeti nekaj malega gotovine v valuti države, kamor se odpravljate. Večji dvig gotovine pa zaradi nizke provizije raje opravite kar na sami dopustniški destinaciji, in sicer s kartico osebnega računa BA Maestro. Provizija za dvig vam bo sicer še vedno zaračunana, a bo znatno nižja kot pri dvigu s kartico z odloženim plačilom Mastercard ali Visa. 

Kolikšna je razlika med dvigom gotovine s konverzijo in brez nje?

Pri dvigu gotovine v tujih valutah je vedno dobro izbrati možnost brez konverzije (torej v lokalni valuti), saj se s tem izognete tečajnim razlikam, ki nastanejo pri pretvorbi valut. Če izpostavimo konkreten primer dviga hrvaških kun, pri katerem so upoštevani tečaji na dan 17. junija 2019:

Pri dvigu gotovine na bankomatu z Maestro kartico v znesku 1.500 hrvaških kun brez konverzije – torej v lokalni valuti – bo vaš Osebni račun obremenjen za znesek 203,16 €. Če temu prištejemo še 2,50 € za stroške dviga, vas na koncu celoten dvig stane 205,66 €. Pri dvigu gotovine na bankomatu z Maestro kartico v znesku 1.500 kun s konverzijo pa bo znesek v osnovi stal 204,09 €, po strošku dviga v višini 2,50 € in valutnem menjalnem tečaju – v našem primeru Zagrebačke banke – pa na koncu to pomeni 206,59 €. Razlike med zneskoma so sicer lahko še občutno višje, strošek konverzije pa je odvisen od banke lastnice bankomata oziroma terminala POS in ne banke, pri kateri imate odprt osebni račun.

Plačilni kartici Mastercard in Visa uporabljajte za plačevanje na prodajnih mestih, za dvigovanje gotovine pa ju ne priporočamo. Tudi pri plačilu s karticama Mastercard in Visa je na vprašanje, če želite plačati v valuti države, kjer dopustujete, ali z evri, bolje izbrati prvo možnost in se tako izogniti morebitnim stroškom, ki lahko zaradi tečajnih razlik nastanejo pri pretvorbi valute.

Dobra priprava doma lahko prihrani skrbi na dopustu

Ne glede na to, katere kartice uporabljate, pred odhodom preverite njihovo veljavnost in višino limita, slednjega pa po potrebi lahko zvišate prek spletne banke NLB Klik ali v NLB Poslovalnici. Za varnost in posledično manj skrbi poskrbita SMS-Alarm o uporabi kartice in SMS-Opomnik o stanju na računu, stanje na računu in na karticah pa vseskozi (tudi na drugem koncu sveta) lahko pregledujete prek mobilne banke Klikin.

Kartice imate lahko vedno pri roki tudi v mobilni denarnici NLB Pay in tako s telefonom plačujete že skoraj na vseh prodajnih mestih doma in v Evropi. Skoraj vsi terminali POS (seveda se lahko najde izjema) so namreč v Sloveniji in v Evropi že brezstični. Enostavno, hitro in varno boste tako imeli kartice pri roki tudi takrat, ko boste fotografirali največje znamenitosti, brskali po internetu ali opravljali klice domov.

V mobilni denarnici NLB Pay lahko sami poskrbite za še večjo varnost, in sicer tako, da posamezni plačilni kartici, ki ste jo vnesli v mobilno denarnico, začasno onemogočite bodisi plačila v tujini bodisi prek spleta, dvig gotovine na bankomatu ali pa jo zaklenete za vsakršno uporabo. Kartice z odloženim plačilom pa lahko blokirate oziroma deaktivirate prek mobilne banke Klikin. Tako v NLB Pay-u kot tudi v Klikinu plačilo enostavno in hitro znova omogočite v trenutku, ko ga spet potrebujete.

Pred potovanjem si sicer shranite tudi številko NLB Kontaktnega centra +386 1 477 20 00 ali e-mail naslov info@nlb.si. Naši kolegi so vam namreč na tej številki in e-naslovu kot tudi prek video klica in spletnega klepeta na voljo 24 ur na dan, vse dni v letu. Pomembno in dobro pa si je zapomniti, da je v primeru kraje ali izgube denarja, kartic, dokumentov ali česarkoli drugega potrebno obvestiti lokalno policijo, ki naj napiše zapisnik. Če potrebujete pomoč, pa pokličite slovensko diplomatsko-konzularno predstavništvo v državi, kjer ste.

NLB Komuniciranje

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!