Na pot z gotovino ali kartico?

20. april 2018

Ker so prvomajski prazniki tik pred vrati, smo zbrali nekaj praktičnih nasvetov za varno in brezskrbno preživljanje dopustniških dni. Če na kratko povzamemo: previdno shranjujte gotovino in plačilne kartice, večje dvige gotovine v tuji valuti pa opravite na tujem, pri čemer vedno izberite možnost brez konverzije. Nadomestila v višini 1,5 % od zneska dviga gotovine ali nakupa za procesiranje transakcij, ki niso v evrih, do nadaljnjega ne bomo zaračunavali. Pa ne pozabite na urejeno zavarovanje in na to, kam se lahko obrnete po pomoč. 

Na pot je vsekakor pametno vzeti nekaj gotovine v lokalni valuti in dve plačilni kartici. Vsaj ena od njiju naj bo  mednarodna plačilna kartica z odloženim plačilom, torej Mastercard ali Visa, pri čemer je najbolje, da se pred odhodom pozanimate, katera je v državi, kamor se odpravljate, bolj priljubljena. Preverite tudi, kakšen mesečni limit na karticah, ki jih boste uporabljali na poti, in če je potrebno, si ga začasno zvišajte prek NLB Klika ali v NLB Poslovalnici.

Kako je najbolje plačevati na Hrvaškem?

S seboj na dopust na Hrvaško vzemite le nekaj malega gotovine v kunah, večji dvig gotovine pa raje opravite na Hrvaškem, in sicer s kartico osebnega računa BA Maestro. Provizija za dvig vam bo še vedno zaračunana, a bo znatno nižja kot pri dvigu s kartico z odloženim plačilom. Pri dvigu gotovine v kunah svetujemo, da izberete možnost brez konverzije (torej v lokalni valuti), saj se s tem izognete nepričakovanim stroškom.

Plačilni kartici Mastercard in Visa uporabljajte za plačevanje na prodajnih mestih, za dvigovanje gotovine pa ju ne priporočamo. Tudi pri plačilu s karticama Mastercard in Visa je na vprašanje, če želite plačati s kunami ali z evri, bolje izbrati prvo možnost in se tako izogniti morebitnim stroškom, ki lahko zaradi tečajnih razlik nastanejo pri pretvorbi valute.

Nadomestila v višini 1,5 % od zneska dviga gotovine ali nakupa za procesiranje transakcij, ki niso v evrih, do nadaljnjega ne bomo zaračunavali.


Pomoč na poti in urejeno zavarovanje

… sta prav tako dve pomembni komponenti brezskrbnega oddiha. Sklenite zdravstveno zavarovanje za tujino, ki krije stroške nujne zdravniške oskrbe in prevoza v primeru bolezni ali poškodbe v tujini ali se še pred prazniki odločite za enega od novih paketov Osnovni, Aktivni ali Premium, ki že vključujejo zdravstveno zavarovanje z medicinsko asistenco na Hrvaškem NLB Vita.  

Shranite tudi številko NLB Kontaktnega centra +386 1 477 2000 ali email naslov info@nlb.si, kjer vam naši svetovalci nudijo pomoč ali nasvet 24 ur na dan, vse dni v tednu. Seveda pa lahko z njimi v stik stopite tudi prek spletnega klepeta ali video klica. Zapomnite si: če vam denar, kartice, dokumente ali kar koli drugega ukradejo oziroma če to izgubite, obvestite lokalno policijo, ki naj napiše zapisnik. Če potrebujete pomoč, pokličite slovensko diplomatsko-konzularno predstavništvo v državi, kjer ste.

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!