S podporo NLB Kranj postaja še pametnejše mesto

23. december 2022

V NLB svoje poslovanje vse bolj prepletamo s trajnostnimi cilji, v okolju, kjer delujemo, tako lokalnem kot regionalnem, pa ves čas iščemo sinergije in potencialne partnerje, s katerimi delimo iste vrednote. Tokrat smo ga našli v mestni občini Kranj, ki jo bomo skupaj s partnerji podprli pri vzpostavitvi sistema mestne kartice.

Mestna občina Kranj, ki jo je Evropska komisija spomladi uvrstila v misijo 100 podnebno nevtralnih in pametnih mest do leta 2030, pospešeno zasleduje ta cilj, s sistemom mestne kartice pa mu bo še bliže. Sistem bo namreč vpeljal enovito identifikacijsko in plačilno omrežje tako s fizičnimi kot predvsem z digitaliziranimi in virtualnimi karticami. »Naša pot je jasna: Kranj bi radi postavili na mesto vodilnih pametnih mest v Sloveniji,« pravi tamkajšnji župan Matjaž Rakovec.

Kot je pojasnil, je proces izbire izvajalca za vzpostavitev sistema mestne kartice potekal več kot leto dni. Po objavi javnega razpisa so v Mestni občini Kranj prejeli dve prijavi, po več krogih pogajanj pa za ponudnika izbrali našo banko, ki je na koncu tudi edina oddala zavezujočo ponudbo. »V prihodnjem letu bomo skupaj z NLB in njihovimi partnerji vzpostavili sodobno rešitev, ki bo sčasoma korenito spremenila upravljanje mesta in omogočila povsem nove možnosti plačevanja,« je dejal župan in se zahvalil tako NLB kot našim partnerjem projekta – podjetjem Avera, Bankart, LIT Tranzit, Rekono in Visa.

»V NLB smo zelo ponosni, da lahko sodelujemo pri tem inovativnem in zanimivem projektu, ki združuje ključne strateške smernice naše banke: digitalne plačilne rešitve, najboljšo uporabniško izkušnjo in trajnostno komponento,« je ob podpisu pogodbe za vzpostavitev sistema mestne kartice v mestni občini Kranj dejal predsednik uprave NLB Blaž Brodnjak. »Mestna kartica je vzorčni primer sodelovanja občine in banke, ki v svojem bistvu ohranja lokalno skupnost in to, kako prebivalcem omogočiti lažjo uporabo javne infrastrukture, pa naj gre za javni avtobusni prevoz, najem električnih koles in električnih avtomobilov, plačilo parkirnine, uporabo knjižnic ali obisk lokalnih ponudnikov gostinskih storitev. Želimo si, da bi kranjska mestna kartica prerasla v 'gorenjsko regijsko kartico' in s tem dostop do vseh teh storitev omogočala na širšem območju Gorenjske. Še več – naša ambicija je, da bi tako inovativen pristop prevzeli tudi v ostalih slovenskih občinah in celo izven meja Slovenije, torej tudi drugod po regiji, kjer deluje naša skupina.«
»Verjamemo, da bomo skupaj z našimi partnerji, ki sodelujejo pri projektu mestne kartice občine Kranj, občanom zagotovili storitev, ki bo enostavna in privlačna, predvsem pa jim bo omogočila višjo kakovost uporabe vseh storitev, ki jih imajo na voljo,« pa je dejal Antonio Argir, član Uprave NLB, odgovoren za upravljanje skupine, plačilni promet in inovacije. »Še pomembneje pa je, da projekt in potencial, ki ga prinaša, razumemo pravilno. Gre namreč za strateški projekt banke, saj združuje izgradnjo infrastrukture, ki bo lahko podlaga za sodelovanje z novimi občinami. Ključna prednost projekta pa se skriva v področju javnega prevoza in vseh javnih občinskih storitev, kjer bi lahko naša rešitev sčasoma predstavljala enotno uporabniško izkušnjo na nivoju države,« je dodal.

Kaj bo omogočala mestna kartica?

Kartica MOK vpeljuje sistem upravljanja in izdaje brezkontaktne identifikacijske in predplačniške plačilne kartice, ki bo izdana na svetovno uveljavljeni plačilni shemi Visa, ki kot partnerska kartica nastopa v projektu skupaj z našo banko. Hkrati bo sistem omogočal sprejem plačila z različnimi plačilnimi karticami (npr. bančnimi) obeh največjih plačilnih shem, tako Visa kot Mastercard. Med prvimi storitvami, kjer bo tako plačevanje omogočeno, bodo plačila parkirišč, mestnega avtobusa in sistema KRsKOLESOM, souporaba avtomobilov, izposoja knjig v Mestni knjižnici Kranj, dostope do omejenih območij v mestnem jedru, sodelovanje v sistemu IJPP (integrirani javni potniški promet) itd. Kot prvi tak sistem v Sloveniji bo mestna kartica omogočala tudi uporabo pri komercialnih ponudnikih, torej izven javnega sektorja.

NLB  Komuniciranje 

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!