Evropski program Digitalni prostovoljci: Podjetju Stilles smo pomagali pri digitalizaciji poslovnih procesov

7. marec 2022

Prenos in izmenjava znanj ter izkušnje in partnersko sodelovanje so tisti, ki lahko pripeljejo do uspešnih rešitev danes in bolj odločnih korakov v digitalno prihodnost jutri. To je potrdila tudi uspešna skupna zgodba NLB in podjetja Stilles v okviru programa Digitalni prostovoljci, ki je potekal pod okriljem Evropske komisije. Ta je k sodelovanju v programu povabila največje evropske družbe sistemskega pomena, da bi izbranim strankam, malim ali srednjim podjetjem, pomagala na poti digitalne preobrazbe. 

Evropska komisija si je od programa obetala primere dobrih praks, ki jih bo lahko vgradila v prihodnje načrte na področju digitalizacije za ta segment podjetij, ki predstavljajo hrbtenico gospodarstva v Evropi in tudi v Sloveniji. Zaključne predstavitve projektov ob izteku tega pilotnega programa, ki so potekale v teh dneh, so potrdila pričakovanja s pestrostjo zamisli in rešitev, saj se je izkazalo, da je program, četudi utemeljen na povsem prostovoljni osnovi, prinesel dodano vrednost vsem sodelujočim - v našem primeru podjetjema Stilles in Pekarna Pečjak, NLB kot mentorju, pa tudi evropski digitalni prihodnosti.   

O programu Digitalni prostovoljci

Program Evropske komisije (Digital Volunteers Programme) je potekal pilotno. Njegov cilj je bil podpreti evropska mala in srednja podjetja na njihovi poti digitalne preobrazbe s povečevanjem digitalnih kompetenc njihovih zaposlenih s pomočjo usposobljenih in predanih mentorjev iz večjih podjetij v različnih evropskih državah. Digitalni mentorji so svoje digitalne veščine, znanje in izkušnje uporabili za reševanje specifičnega izziva v zvezi z digitalizacijo, ki sta ga skupaj identificirala podjetje in njegov mentor. 

Program digitalnih prostovoljcev bo pomembno prispeval k ciljem, ki si jih je evropska skupnost postavila na področju digitalizacije do leta 2030: vsaj 80 % državljanov EU opremiti z digitalnimi veščinami, povečati število zaposlenih strokovnjakov za IKT na 20 milijonov, doseči, da bi 75 % evropskih podjetij začelo uporabljati storitve računalništva v oblaku, podatkovne baze in umetno inteligenco, več kot 90 % evropskih malih in srednjih podjetij pa naj doseže vsaj osnovno stopnjo digitalizacije.

Partnerstvo s podjetjem smo razširili tudi na področja izven klasičnega bančnega

Andrej Meža, direktor Poslovanja z malimi in srednjimi podjetji v NLB, je pojasnil, da smo se evropski pobudi z veseljem odzvali, tako da so naši IT strokovnjaki brezplačno pomagali izbranemu podjetju pri premagovanju izzivov, ki jih prinaša visoko tehnološka prihodnost. »Tudi z mentorsko podporo pri digitalizaciji podjetja smo pokazali prednosti pravega partnerstva in raziskali njegove potenciale tudi izven klasičnega bančnega področja. Kot banka, ki je zavezana trajnosti in zeleni prihodnosti, podpiramo aktivnosti naših strank, ki gredo v to smer – in ravno digitalizacija poslovnih procesov igra pri tem ključno vlogo.« 

Boštjan Strnad, vodja IT v Stillesu, pa je dejal, da so se zavedali, da za zagotavljanje kakovostnih storitev in produktov po vsej Evropi in svetu potrebujejo sodobnejše tehnološke rešitve, ki bodo bolje odgovarjale na potrebe strank in povečevale njihovo konkurenčnost. »Odgovor je ponujala digitalizacija poslovnih procesov s podatki, ki bi služili za spremljanje, poročanje, načrtovanje, optimizacijo in poznejši razvoj ter prehod na uporabo umetne inteligence.«  

Digitalizacija prinaša tudi nove priložnosti za pridobivanje strank

Izziva so se lotili s pomočjo IT strokovnjakov iz NLB in s tem dobili partnerja, s katerim so laže naredili sicer odločilne korake, o katerih so že sami intenzivno razmišljali. Lotili so se obnove omrežne sistemske infrastrukture in nadgradili strežniško, uvedli nove rešitve na področju informacijske varnosti ter se pripravili na prehod na računalništvo v oblaku. »Začrtali smo tudi smernice za razvoj aplikacije Upravitelj opremljanja, s pomočjo katere so nam na vsakem koraku na voljo natančni podatki o statusu projektov, in to tudi z oddaljenih lokacij.«  

Na vprašanje Kaj je prineslo sodelovanje v programu Digitalni prostovoljci Boštjan Strnad poudari, da je dalo velik pospešek digitalizaciji Stillesa, hkrati z digitaliziranimi poslovnimi procesi pa je na dolgi rok prineslo boljše izdelke in storitve, hitrejšo odzivnost in boljšo podporo strankam, pa tudi krajši cikel prodaja – primopredaja – fakturiranje. »Hitrejše in celovitejše vodenje projektov prinaša tudi nove priložnosti za pridobivanje strank, kar nas še posebej veseli.« 

Okrepili smo poslovne vezi 

Na strani NLB je bil gonilo razvoja Damijan Ravnik, vodja razvoja IT za fizične osebe, skupaj s sodelavci. »Naša banka in celotna NLB Skupina, ki vse bolj postaja visoko tehnološko podjetje, je naravni partner malim in srednjim podjetjem pri digitalnem prehodu, saj imamo ogromno znanja in izkušenj iz različnih IT področij, poznamo trende, hkrati pa razumemo posel in se zelo dobro zavedamo pomena uporabniške izkušnje. Izmenjava znanja in izkušenj pa teče v obe strani. Tudi mi smo se učili in prilagajali,« zaključi Ravnik. Meža pa dodaja, da so se poslovne vezi banke s podjetjem zaradi intenzivnega sodelovanja v času projekta še bolj okrepile, kar uspešno zaključenemu projektu dodaja vrednost.  

   

S Pekarno Pečjak o digitalni in trajnostni transformaciji

V pilotnem programu je sodelovalo tudi podjetje Pekarna Pečjak, ki že več kot štiri desetletja oskrbuje slovenski trg s prehrambenimi izdelki. V sklopu projekta smo s podjetjem iskali rešitev za digitalizacijo zunanjih in notranjih procesov, pri čemer je bil eden od primarnih ciljev zmanjšati ali povsem odpraviti uporabo papirja tako v poslovanju z naročniki kot interno. Uvedba novega sistema eDobavnice (uporaba digitalne eDobavnice) se je pokazala kot ključna prioriteta, saj bo v popolnosti nadomestila papirno poslovanje, s tem pa bo olajšan tudi postopek dobave produktov naročnikom in zmanjšano tveganje v prodajnem/dobavnem procesu. Rešen bo tudi problem printanja dobavnic na papir z zastarelo tehnologijo, saj se bodo dobavnice odslej kreirale v zaledni pisarni in bodo avtomatično posredovane prevoznikom. Podjetje bo s podporo banke pri digitalni in trajnostni transformaciji tako zmanjšalo prodajna tveganja in se uspešneje in hitreje prilagajalo na spremembe na tržišču. 

»Med projektom in sodelovanjem s Pekarno Pečjak smo podrobno spoznali tehnične izzive, s katerimi se podjetja dandanes ukvarjajo pri digitalizaciji, kar nam pomaga pri boljšem razumevanju njihovih potreb in nam omogoča večje razumevanje in usklajevanje pri pripravi naših novih produktov. Ker smo hkrati tudi eno največjih informacijskih podjetjih v regiji, s tem ozaveščamo naše partnerje tudi opravljamo naše poslanstvo. V programu Digitalni prostovoljci  smo vzpostavili pristne odnose skozi naše skupno delo in s tem odprli vrata za sodelovanje v prihodnje,« je pojasnil Damijan Ravnik, vodja razvoja IT za fizične osebe v NLB.  

NLB Komuniciranje

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!