Digitalne bančne storitve za današnjega mobilnega uporabnika

Današnji uporabniki, poslovni in zasebni, smo vse bolj mobilni, od mobilnosti pa pričakujemo, da nas vse manj omejuje. Med drugim želimo tudi na poti opravljati naloge, povezane s poslom, in to podobno, kot jih lahko na delovnem mestu. Spremenjene potrebe mobilnega uporabnika morate podjetja upoštevati pri razvoju ponudbe, to pa usmerja tudi bančništvo, kot je na junijski poslovni konferenci Mobilnost 2019 pojasnil vodja digitalnega poslovanja v NLB Matjaž Mušič. Preberite, kako se spreminja mobilnost in kako se te spremembe odražajo v bančništvu.


Mobilnost je danes na prelomnici in bo v prihodnosti povsem drugačna, kot je bila nekoč. Podjetja morate zato spremljati trende mobilnosti, se prilagajati in poiskati nove poslovne modele, da izkoristite novo nastajajoče priložnosti. »Zmagovalec bo tisti, ki bo znal najti optimalne rešitve za mobilnost prihodnosti,« je udeležence konference Mobilnost 2019 uvodoma nagovoril gostitelj Stojan Petrič, predsednik uprave družbe FMR in predsednik nadzornega sveta Kolektor Holdinga.

To ne velja le za podjetja na področju mobilnosti, ampak za celotno gospodarstvo in družbo, zato smo v NLB podprli konferenco, nekaj najpomembnejših ugotovitev o transformaciji mobilnosti pa delimo v članku. Spremembe, ki se dogajajo, ne bodo vplivale le na področje mobilnosti, ampak bo mobilnost imela eno ključnih vlog pri soustvarjanju prihodnje družbe, je prepričana evropska komisarka za promet Violeta Bulc, ki je predstavila, kaj se na področju mobilnosti dogaja v EU.

Kako mobilnost razvija EU

Kot je povedala Bulčeva, je v središču vseh sprememb posameznik – posameznik kot uporabnik storitev mobilnosti in posameznik kot soustvarjalec novih rešitev mobilnosti. Razmišljanje o uporabnikih storitev je po besedah Bulčeve vodilo do dveh pomembnih obratov v razumevanju mobilnosti, in sicer da je treba razmišljati o potrebah uporabnikov in iskati rešitve za te potrebe, iz česar izhaja mobilnost na zahtevo (na potrebo). Drug premik pa je v zasuk od lastništva k uporabi, kar je podlaga za delitveno ekonomijo.

Pri razvoju EU mobilnosti v prihodnosti je osrednja prednostna naloga podnebna nevtralnost, ki izhaja iz dolgoročne vizije Čist planet za vse. Druga prednostna naloga je digitalizacija, pomembno vlogo pa imajo še naložbe in inovacije, ne le tehnološke, ampak tudi socialne. To so stebri, na katerih EU postavlja novo obliko mobilnosti, in danes lahko EU, kot pravi Bulčeva, samozavestno gleda v prihodnost.

Predstavila je še koncept arhitekture za digitalizacijo v prometu in poudarila, da si EU prizadeva, da se bodo na vseh petih ravneh, to so infrastruktura, podatki, aplikacije, rešitve in omrežja, oblikovali odprti sistemi, ki bodo zagotovili enakopravne pogoje za vse udeležence, za trge brez monopolov, na katere lahko enakopravno vstopajo tudi start-upi, in to je naloga regulatorja. Velik poudarek bo na standardizaciji, ki jo soustvarjajo z vsemi deležniki, zato je slovenska podjetja pozvala, naj se aktivno vključujejo v ekspertne skupine in sooblikujejo standarde: »Čakati, da nekdo drug odloča o pogojih, ki bodo vplivali na tvoj položaj na trgu, ni dobra strategija

»Mobilnost je izjemno zanimivo področje, priložnosti je ogromno,« je še povedala Bulčeva in podjetja pozvala, naj spremljajo razvoj, in še pomembneje, naj ga soustvarjajo.

Spreminja se tudi bančništvo

Spremembe v mobilnosti spremljamo tudi v NLB in že danes lahko ponudimo rešitve, ki odgovarjajo na pričakovanja mobilnega uporabnika. Kako, je Matjaž Mušič pojasnil na okrogli mizi konference: »Banke bomo v prihodnjih desetih letih doživele več sprememb kot v zadnjih tridesetih letih skupaj.«

Seveda ne samo zaradi sprememb v mobilnosti. Tako kot v drugih panogah tudi v finančni panogi razvoj narekujejo pričakovanja uporabnikov, in ta so danes drugačna kot v preteklosti, drugačna po bodo tudi v prihodnosti. Uporabniki so danes vse bolj mobilni in jih ne zanimajo samo produkti. »Ponudba bank ne bo temeljila na fiksnih produktih. Spremembe se danes dogajajo v smeri ponudbe, ki temelji na storitvah, trg se spreminja v sistem naročnin, sistem uporabe. Da bomo izpolnili pričakovanja uporabnikov, v prihodnje ne bo dovolj ena institucija, treba bo povezati več ponudnikov,« napoveduje Mušič in dodaja: »Banke bodo začele povezovati komitente in veliko množico ponudnikov različnih storitev in blaga. Vizija NLB je postati povezovalec, platforma, ki bo omogočala, da bodo komitenti na enem mestu z minimalnimi stroški dobili točno tisto, kar si želijo in potrebujejo.«


Matjaž Mušič

"Mi ponudbo intenzivno prilagajamo uporabnikom. Komitentom, ki si tega želijo, lahko že danes ponudimo uporabo številnih bančnih storitev kadar koli in kjer koli na stroškovno ugoden in učinkovit način. V prihodnosti bodo dostopne prek računalnikov, tablic, pametnih telefonov, pametnih ur in drugih komunikacijskih naprav, ki še prihajajo. Skoraj z gotovostjo lahko trdim, da denarnic, kot jih poznamo danes, ne bo več, oziroma bodo občutno tanjše. Vse, kar bo povezano s plačevanjem, bomo hranili v telefonu: plačilne in kreditne kartice, račune, kupone za ugodnosti …"

»Moramo pa se zavedati, da nas banke pri tem omejuje regulativa. Za odobritev potrošniškega kredita se, denimo, danes zahteva osebna obravnava. Zato novosti vpeljujemo malo po malo, vendar intenzivno. Številne storitve NLB že lahko izpolnijo pričakovanja mobilnega uporabnika, še več priložnosti pa vidimo v prihodnosti,« je zaključil Mušič.

Digitalne bančne storitve, ki jih lahko poslovni uporabniki uporabljate že danes

Zaradi spremenjene mobilnosti uporabniki danes pričakujete, da opravljanje vsakdanjih bančnih storitev ni več vezano na določeno lokacijo, ampak jih lahko uporabljate kadar koli in od kjer koli – meja med mobilnim bančništvom in bančništvom v poslovalnicah postaja vse bolj zabrisana. Poslovnim uporabnikom tako lahko ponudimo številne digitalne storitve, ki postajajo eden od stebrov mobilne pisarne:

Z mobilno banko imate poslovno banko ves čas pri roki – na vašem mobilnem telefonu ali tablici. Hitro in varno lahko opravljate osnovne bančne storitve: plačujete račune, z ročnim vnosom ali še preprosteje s funkcijo »Slikaj in plačaj«, pregledujte račune, stanje in promet na poslovnem računu in poslovnih karticah, naročate storitve. Ko potrebujete financiranje, pa lahko kar v mobilni banki sklenete hitri kredit ali hitri limit in pridobite likvidnostna sredstva brez obiska banke v le nekaj minutah.

Poslovni uporabniki se na poslovne, pa tudi zasebne poti, danes le redko odpravite brez računalnika, na katerem imate verjetno nameščeno tudi elektronsko banko NLB Proklik ali pa se v vlogi podpisnika plačil, enostavno le povežete na WEB NLB Proklik in elektronsko podpišete plačila. Poleg osnovnih bančnih storitev, ki jih omogoča že mobilna banka, lahko v NLB Prokliku uvažate pakete plačil, izvažate promet in izpiske za vaše računovodstvo ter pregledujete stanje in promet z vrednostnimi papirji, poslujete z množičnimi plačili SEPA in direktnimi bremenitvami SEPA ter izdajate in/ali prejemate e-račune.

Ko ste na poti, je informacijo o stanju ali prilivu na poslovni račun še hitreje in lažje dobiti po video klicu. Prek video klica lahko tudi plačujete račune in prenašate sredstva na druge račune ali menjate valute v okviru istega računa. Dragocen pa je tudi nasvet bančnika, ki vam je na voljo 24 ur na dan, vse dni v letu, takrat, ko ga boste najbolj potrebovali. V video klic se lahko povežete prek mobilne banke Klikpro ali spletnega portala.

Z mobilno denarnico NLB Pay na poti ne potrebujete več fizičnih kartic. Z mobilno denarnico lahko povežete svoje osebne in poslovne kartice ter na poti plačujete preprosto, hitro in varno kar z mobilnim telefonom. Pametni zaslon le prislonite k plačilnemu terminalu POS, izberete kartico in plačate. V mobilni denarnici lahko upravljate tudi z varnostnimi nastavitvami kartic – začasno onemogočite dvige na bankomatih, uporabo kartice v tujini ali na spletu, kartico v celoti zaklenete ali odklenete. Spremembe so aktivne takoj in veljajo tako za fizične kartice in pripadajoče digitalne kartice.

Ko potrebujete hiter dostop do financiranja s prodajo terjatev, lahko zdaj prodajo terjatev banki upravljate v spletni aplikaciji NLB Odkup terjatev – še lažje, hitreje, pregledneje in ugodneje. Tudi ko ste na poti, lahko kot prodajalec oddajate, upravljate in pregledujete zahtevke za odkup terjatev, kot kupec pa jih potrjujete. Uporaba aplikacije je kljub kompleksnosti storitve preprosta in zagotavlja prijazno uporabniško izkušnjo, saj vas vodi skozi celoten postopek.

S prehodom s papirnega poslovanja na e-račune upravljanje računov ni več vezano na fiksno lokacijo. E-račune lahko izdajate, prejemate, plačujete in pregledujete v elektronski banki NLB Proklik kadar koli, tudi ko ste na poti – preprosto, pregledno, uporabniku prijazno in z nižjimi stroški.

Večina poslovanja danes poteka brezgotovinsko, občasno pa tudi podjetniki še potrebujete gotovino. Takrat jo lahko še hitreje, preprosteje in predvsem varneje dvignete na brezstičnih NLB Bankomatih. Pri dvigu gotovine na brezstičnih bankomatih kartico ali mobilni telefon z NLB Pay le prislonite k čitalniku, ne da bi jo vstavili v režo, zaradi česar ni nevarnosti zlorab s skimmingom.

Poslujte sodobno z digitalnimi bančnimi storitvami NLB

Digitalne bančne storitve, ki jih podjetja najpogosteje uporabljate, so vključene v izbrane NLB Poslovne pakete, ki na enem mestu vključujejo vse, kar potrebujete za sodobno in učinkovito poslovanje. Olajšale in poenostavile vam bodo vsakodnevna rutinska opravila z banko, pomemben steber vašega sodelovanja z banko pa ostaja svetovanje. Vse poslovne stranke NLB imate poslovnega skrbnika, ki razume vaše potrebe in omogoča celovito obravnavo, svetuje pa vam tudi pri uporabi digitalnih storitev.

NLB Poslovni paketi

julij, 2019

Mobilna banka Klikpro

Do svojih poslovnih financ lahko dostopate hitro, varno in udobno, kar prek svoje mobilne naprave. Za izvajanje enostavnih bančnih poslov 24/7.

Mobilna denarnica NLB Pay za podjetja

Mobilna denarnica NLB Pay omogoča podjetjem in podjetnikom brezstično plačevanje na ustrezno opremljenih terminalih POS, v Sloveniji in tujini.

NLB Proklik

Omogoča hitro, preprosto, cenovno ugodno in varno poslovanje.

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!