Mentorstvo - za lepšo prihodnost
Blaž Brodnjak je v uvodnem nagovoru zaposlenim NLB d.d. pojasnil: “Mentorskemu odnosu bomo v prihodnje posvetili veliko pozornosti. Tako znotraj kot zunaj banke bomo gradili zavedanje, da je NLB banka z največ znanja, izkušnjami in strokovnosti, ponovno tista z najbolj inovativnimi in najnaprednejšimi rešitvami, institucija, ki se resnično posveti svojim strankam, ki ve, kaj le-te potrebujejo, torej banka, ki jim zna ponuditi pravo rešitev, na pravem mestu in ob pravem času. Zato moramo še naprej vlagati v znanje, ga nadgrajevati in deliti. Razvijati moramo inovativne, a jasne in enostavne rešitve, ki so strankam na voljo takrat, ko jih potrebujejo, in na takšen način, ki jim je najbližji. Rešitve, ki jim glede na njihovo finančno situacijo zagotavljajo čim varnejšo prihodnost. Pri vsem tem nas mora voditi odgovornost – odgovornost ne le do strank, ampak tudi do sodelavcev, družbe, okolja in samega sebe. Le tako bomo drug drugemu in našim strankam dejansko postali skrbni mentorji z odgovori na in za vse, kar sledi.«
Finančno opismenjevanje mladih
NLB d.d. poleg vlaganja v svoje zaposlene, s projektom Finančnega opismenjevanja mladih vlaga tudi v finančno znanje širše družbe.
Investiramo v prihodnost
V 2017
mladostnikov in študentov.
finančno opismenjevanje učiteljev srednjih šol.
Z izobraževanji finančnega opismenjevanja NLB Skupina pomaga mladim razumeti finančno poslovanje, jim pomaga pri finančni osamosvojitvi in odgovornem ravnanju v prihodnje. Zato je zelo pomembno, da se finančna pismenost začne že v zelo zgodnji dobi. NLB je uvedla celosten program finančnega opismenjevanja za otroke in mladostnike, za katerega je prejela tudi slovensko nagrado za družbeno odgovornost Horus za leto 2017.
Nagrada Horus je del nacionalne strategije osveščanja za več družbene odgovornosti, s katero želita IRDO (Slovenski inštitut za ravzoj družbene odgovornosti) in PRSS (Public Relations Society of Slovenia) poiskati in nagraditi celovite pristope podjetij in posameznikov k družbeni odgovornosti in trajnosnem razvoju.
Ponosni smo, da naše družbeno odgovorne aktivnosti prepoznavata tudi Inštitut za razvoj družbene odgovornosti in društvo za odnose z javnostmi. Zasluge za letošnjo nagrado Horus gredo vsem sodelavcem, ki so v letu, ki se izteka, sodelovali v aktivnostih finančnega opismenjevanja. Super ekipa mobilnih bančnikov in ostalih kolegic in kolegov, ki si prizadevajo mladim prenesti številna znanja, si zasluži vse pohvale.
Alenka Rozman,
Vodja Dogodkov, družbene odgovornosti in aktivacije

Program finančnega opismenjevanja se izvaja za predšolske otroke, osnovnošolske otroke, srednješolce, študente in za profesorje srednjih šol. Za vsako starostno skupino je pripravljen prilagojen, celosten program finančnega opismenjevanja s splošnimi in specifičnimi vsebinami, saj so tovrstno teme le redko zajete v splošno šolsko izobraževanje otrok v osnovnih in srednjih šolah. Ustrezno usposobljeni bančni strokovnjaki z večletnimi izkušnjami otrokom in mladostnikom tako s posebej prilagojenim programom finančnega opismenjevanja le zanje, pomagajo otrokom in mladostnikom pri vstopu v finančni svet odraslih in kako bodo ustrezno nadzorovali svoje finančno poslovanje.
NLB se je programa Finančnega opismenjevanja otrok in mladostnikov lotila s celostno zasnovanim projektom izobrazbe otrok na vseh finančnih področjih in v različnih starostnih skupinah. Finančno opismenjevanje izvajajo izkušeni NLB trenerji in predavatelji oziroma moderatorji. Program je bil predstavljen več, kot 7.000 otrokom, mladostnikom, študetom in učiteljem v srednjih šolah. Program delavnic finančnega opismenjevanja vključuje različno prilagojeno vsebino »5 korakov do urejenih osebnih financ« in »Finance na izi«, glede na starost otrok.
Program za osnovnošolske otroke vključuje spoznavanje osnov o banki in njenem delovanju, poklicu bančnega svetovalca, odpiranju računa, rokovanju z bančnimi karticami; osnov o denarju, njegovi vrednosti, osnov zgodovine denarja, rokovanje z denarjem in njegovo prepoznavanje, organiziranost, seštevanje, logično sklepanje, razlikovanje denarja; kroga denarja, služenja denarja, varčevanja in načrtovanja porabe, timsko delo, urjenje spomina, logično sklepanje, odgovorno ravnanje z denarjem in socialne spretnosti. Delavnice in predavanja so potekala na osnovnih šolah v Rakeku, Šoštanju, Lučah, Radljah ob Dravi, Šmartnem pri Slovenj Gradcu, Dravogradu, Trebnjem, Dolenjskih toplicah, Šentjerneju, Mirni, Šentrupertu, Mokronogu, Šmarjeti, Krmelju, Boštanju, Šentjanžu, Sevnici, Tržišču, Dobovi, Krškem, Lendavi, Beltincih, Šoštanju, Lučah, Negovi, Pirničah, Kočevju in na Taborniškem ZLET-u. Skupaj se jih je udeležilo 3267 otrok.
Program finančnega opismenjevanja za srednješolce predstavlja dijakom finančno samostojnost. Predstavljena je priprava finančnega plana in osnove upravljanja s svojim denarjem. Predstavi se jim kredit, limit in plačila s kreditno kartico (vrste kartic) in dejstvo, da je sposojena finančna sredstva potrebno vrniti. Predstavljene so jim tudi oblike varčevanja, s kratkim izračunom, varčevalni račun, postopna varčevanja, depoziti, vzajemni skladi in zavarovanja. Poseben poudarek je na zagotavljanju varnosti pri spletnem poslovanju in na zlatih pravilih ravnanja z denarjem. Program smo izvajali z obiskom na srednjih šolah ali pa so mladostniki predavanja poslušali v CIP (Center za inovativno podjetništvo). V program so bile vključene srednje šole: Srednja živilska šola Ljubljana, Gimnazija in strokovna šola Rudolfa Maistra Kamnik, Srednja ekonomska šola Maribor, Gimnazija in srednja šola Kočevje, Ekonomska srednja šola Ljubljana, Srednja šola Jesenice, Šolski center Postojna, Srednja ekonomska poslovna šola Koper, Srednja šola Zagorje, SC PET Center srednjih šol Ljubljana, SEPŠ Srednja ekonomska poslovna šola Koper, Srednja šola za arhitekturo. Poleg tega smo tudi podpornik projekta Finančno opismenjevanje mladih, ki ga izvaja revija Moje finance. Skupaj se je predavanj udeležilo 2271 dijakov.
S programom Pet korakov do urejenih financ se študentom pojasni, kaj so osebne finance, kako jih načrtujemo, načrtno in sistematično spremljamo, upoštevamo prihodnje dohodke in upravljamo finančna tveganja. Predstavljen jim je življenjski cikel s povezavo prihodkov, kakšna naj bo sestava premoženja, načini za obvladovanje porabe, skrb za finančno varnost, zagotavljanje varnostne rezerve, plemenitenje premoženja in načrtovanje prihodnosti. Prikaže se izračun za varnostno zaščito z zavarovalno vsoto, izračun pokojninske rezerve in razloge zakaj je potrebno čim prej pričeti varčevati. V program so bile vključene naslednje fakultete: Fakulteta za management Univerza na Primorskem, ALUO UHO, Klub logaških študentov, Fakulteta za upravljanje, poslovanje in informatiko Novo mesto, Visoka strokovna šola Novo mesto. Predstavitev finančnega opismenjevanja ob sodelovanju z različnimi partnerji na projektih: JA Slovenija, CIP je gostil nagrajence, poletna šola kulturnega managementa in AmCham, kjer so bile predstavljene osnove finančnega opismenjevanja, »Bytes of banking« (v sodelovanju s Halcom in ESTECH) je bila v CIP organizirana delavnica s področja marketinga, big data ter razvoja informacijske tehnologije in storitev. Študenti ekonomskih in tehničnih ved so ustvarili spletnega robota z imenom NLBotko, ki uporabnikom pomaga reševati težave. Ob tem smo finančno opismenjevali študente in pridobili sveže ideje za bančne storitve in razvoj informacijske tehnologije.
ena od mobilnih finančnih svetovalk


Finančno opismenjevanje učiteljev srednjih šol
V sodelovanju s projektom SPIRIT SLO, Start up za učitelje srednjih šol, so bile tudi učiteljem srednjih šol predstavljene osnove finančnega opismenjevanja. Predavanja se je udeležilo 25 učiteljev. Eden od predavateljev na finančnem opismenjevanju je bil tudi Božo Jašovič, bivši predsednik Uprave NLB d.d.

