Jamstvo v primeru likvidnostnih težav organizatorjev potovanj

Od 1. januarja 2019 bodo morali organizatorji potovanj zagotoviti ustrezno jamstvo v primeru svojih likvidnostnih težav. Med možnimi oblikami jamstev, ki jih predpisuje nova zakonska ureditev, so tudi bančne garancije. NLB lahko ponudi bančne garancije, ki predstavljajo prvovrstno jamstvo in so skladne z novo regulativo. Pri zagotavljanju skladnosti bodo dobrodošli tudi bogato znanje in izkušnje, ki jih imajo bančniki z garancijskimi posli, dobro pa poznajo tudi novo ureditev. Dobro je, da se organizatorji potovanj pravočasno pripravite, zato smo zbrali nekaj nasvetov, ki vam bodo pri tem v pomoč.


Posledice likvidnostnih težav organizatorjev potovanj občutijo tudi potrošniki. V medijih niso redki primeri, ko so turisti vplačali celoten turistični paket, potem pa na destinaciji ostali brez sobe v hotelu, ker turistična agencija, pri kateri so paket kupili, hotelu ni plačala rezerviranih sob. Ali pa se niso mogli vrniti domov, ker organizator potovanja ni plačal prevozniku. Nekateri potniki so poleg uničenih počitnic ostali celo brez denarja. To meče slabo luč na celotno dejavnost, omajalo je zaupanje potrošnikov v turistične agencije, potrošniki pa postajajo vse previdnejši pri nakupu turističnih paketov.

Zato se je Evropska komisija odločila posebej urediti to področje in ustrezno zaščiti kupce paketnih potovanj. V Direktivi o paketnih potovanjih in povezanih potovalnih aranžmajih tako organizatorjem potovanj nalaga pridobitev jamstva, ki bo zadoščalo za povračilo vseh plačil potrošnika, če potovalne storitve ne bodo izvedene zaradi likvidnostnih težav organizatorja potovanja. Vsebina te direktive je že ustrezno implementirana v slovensko potrošniško zakonodajo in podzakonske akte, ki bodo začeli veljati z začetkom leta 2019.

Kaj morajo storiti organizatorji potovanj

Nova regulativa organizatorjem potovanj nalaga, da morajo s 1. januarjem 2019 zagotoviti jamstvo, ki bo zadoščalo za povračilo vseh potrošnikovih plačil (njegovih ali plačil drugega organizatorja v imenu potrošnika), če zaradi morebitnih likvidnostih težav organizatorja potovanj posamezne potovalne storitve ne bodo izvedene.

Slovenska zakonodaja predvideva štiri možne oblike jamstev, in sicer bančne garancije, namenske depozite, zavarovanja pri zavarovalnicah ali vključitev organizatorja potovanja v jamstveno shemo. Katero obliko bodo turistične agencije izbrale, je njihova odločitev, dobro je, da izberejo tako, ki za potrošnike predstavljajo prvovrstno jamstvo.

Bančna garancija kot jamstvo organizatorjev potovanj

Bančna garancija je vsekakor prvovrstno jamstvo. »Pri bančni garanciji gre za nepreklicno in brezpogojno obvezo banke garanta, da bo upravičencu garancije izplačala garancijski znesek, če organizator potovanja ne bi izpolnil pogodbenih zavez. Bančne garancije so neodvisne od osnovnega posla. To pomeni, da se v primeru kršitev pogodbenih obveznosti in unovčenja ne ugotavlja višina škode ali vzrokov za njen nastanek, ampak je banka skladno z Mednarodnim pravilom zavezana upravičencu plačati zahtevani znesek,« pojasnjuje Polona Žižmund, namestnica direktorice Trgovinskega bančništva in vodja Garancijskih poslov v NLB.

Organizatorji potovanj lahko za jamstvo uporabijo v poslovnem svetu uveljavljene bančne garancije, pri postopku jim bodo bančni strokovnjaki nudili vso pomoč. »V NLB smo pripravljeni podjetjem in samostojnim podjetnikom, ki se ukvarjajo z dejavnostjo organizacije potovanj, kot obliko jamstva ponuditi bančno garancijo z ustrezno vsebino, skladno z zakonodajo. Podrobno smo se seznanili z vsebino nove ureditve in znamo svetovati podjetjem tako glede same izvedbe garancijskega posla kot tudi pojasnil o tem, kaj jim prinaša nova zakonodaja in kako se uskladiti z njo,« pravi Žižmundova.

Turistična agencija ali drug organizator potovanj, ki bo za predpisano jamstvo uporabil bančno garancijo, mora zagotoviti jamstvo v višini desetih odstotkov letnega prometa iz organizacije potovanj, enako velja tudi za jamstva v obliki bančnih depozitov in zavarovanj pri zavarovalnici.

Z garancijo bo organizator od banke dobil jamstvo, da bo banka upravičencu izplačala znesek, določen v garanciji, če organizator zaradi svojih likvidnostih težav ne bi mogel izpolniti pogodbenih obvez do potnika. »Upravičenec jamstva bo izvajal vse potrebno, da se potniku omogočijo nastanitev in bivanje, podaljšanje nastanitve in drugi ukrepi po direktivi. Potrošnik bo tako imel večjo varnost, saj se bo lahko zanesel na to, da je z novo zakonodajo trg bolje reguliran in imajo organizatorji potovanj v primeru likvidnostnih težav izvedbo potovalnih storitev zavarovano pri banki,« še dodaja Žižmundova.

Če ponazorimo s praktičnim primerom. Če turistična agencija zaradi likvidnostnih težav hotelu ne bi plačala rezerviranih sob, kamor je napotila potnike, se bo potnik lahko obrnil na upravičenca jamstva. Ta bo potniku ponudil ustrezno rešitev, med drugim tudi uveljavil zahtevo za plačilo po bančni garanciji na prvi poziv.

Kdo mora zagotoviti jamstva v primeru likvidnostnih težav organizatorja potovanj

Zakonodaja določa, da so zavezanci organizatorji potovanja in podjetja, ki omogočajo povezane potovalne aranžmaje. Ob tem je treba vedeti, da organizatorji potovanj niso le velike turistične agencije. To so lahko na primer tudi mali podjetniki, ki se ukvarjajo s prevozno dejavnostjo, a so kot dejavnost registrirali tudi organizacijo potovanj in občasno ponujajo vodene izlete. »Organizatorji potovanj so tudi podjetja in samostojni podjetniki, ki neposredno ali posredno prek drugega podjetja ali skupaj z drugim podjetjem kombinirajo turistične pakete in jih prodajajo ali ponujajo v prodajo,« še pojasnjuje Polona Žižmund.

Zato je dobro, da preverite registrirane dejavnosti svojega podjetja in preverite, če bi po novi zakonodaji morali zagotoviti jamstva. Če boste pri tem naleteli na vprašanja, se lahko obrnete na bančne strokovnjake v NLB.

Jamstvo bo utrdilo zaupanje potrošnikov

Morda v tem trenutku organizatorji potovanj jamstvo vidijo kot nepotrebno breme, vendar pa nova regulativa ni dobrodošla le potrošnikom. Kot je Matej Knaus, direktor turistične agencije Palma in predsednik Združenja turističnih agencij Slovenije, pred letom o novi direktivi povedal za Dnevnik, jo pozdravlja, zlasti če bodo potrošniki prepoznali njene prednosti – da bodo pri nakupih paketnih potovanj še bolj zavarovani. Koristi bo tako imela celotna dejavnost turističnih agencij, saj bo lahko povrnila zaupanje potrošnikov. Z jamstvi pa bodo podjetja lažje prodajala potovalne pakete, saj bodo potrošniki vedeli, da se tudi v primeru likvidnostnih težav organizatorja lahko zanesejo na ustrezne rešitve.

Viri:

Pravočasno se pripravite na novo regulativo

Vabimo vas, da se posvetujete z našimi strokovnjaki, ki vam bodo znali svetovati, kako se pripraviti na uvedbo jamstev. Pokličete jih lahko na telefonsko številko 01 476 91 11. Če z nami še ne poslujete ali nimate poslovnega skrbnika, lahko pokličete tudi naš Kontaktni center na telefonsko številko 01 477 20 00 ali se naročite na sestanek.

Naročite se na sestanek

november, 2018

Izdaja bančne garancije

Izdaja bančne garancije

Instrument zavarovanja pred različnimi tveganji, povezanimi z vašimi podjetniškimi dejavnostmi.

Nakupni dokumentarni akreditiv

Nakupni dokumentarni akreditiv

Način plačila, s katerim hkrati zavarujete tveganja in financirate svoje nakupe.

Prodajni dokumentarni akreditiv

Prodajni dokumentarni akreditiv

Način plačila, s katerim zmanjšate plačilno tveganje in hkrati financirate svoj posel.

Ne zamudite dobrega poslovnega nasveta

Pridružite se več kot 24.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre poslovne finančne odločitve.


Prijavi se

Skrita vsebina

Naročite se na sestanek!

Z bančnim strokovnjakom boste našli najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.

* Podatki so obvezni.

Podatek je obvezen.
zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe
Podatek je obvezen.
zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe
Podatek je obvezen.

Vnesite tudi omrežno skupino, npr. (01) 477 2000.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Vpišete lahko največ 1500 znakov.
Podatek je obvezen.
Vpišete lahko največ 1500 znakov.
Podatek je obvezen.
V najkrajšem času vas bomo poklicali za dogovor o nadaljnjih korakih.
Podrobnejše informacije o tem, kako banka ravna z osebnimi podatki in vaših pravicah, so na voljo na www.nlb.si/varstvo-osebnih-podatkov oziroma v dokumentu Splošne informacije o obdelavi osebnih podatkov.

Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.

Pošljite povpraševanje

Skupaj bomo poiskali najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.

* Podatki so obvezni.

Podatek je obvezen.
zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe
Podatek je obvezen.
zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe
Podatek je obvezen.

Vnesite tudi omrežno skupino, npr. (01) 477 2000.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Vpišete lahko največ 1500 znakov.
Podatek je obvezen.
Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.
Podrobnejše informacije o tem, kako banka ravna z osebnimi podatki in vaših pravicah, so na voljo na www.nlb.si/varstvo-osebnih-podatkov oziroma v dokumentu Splošne informacije o obdelavi osebnih podatkov.

Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!