#OkvirPomoči:»Izdelki se prodajajo zaradi odličnega slovesa in dobrega oglaševanja«

S temi besedami eno izmed skrivnosti dobrega in dolgoletnega poslovanja v njihovem družinskem podjetju Koželj d.o.o. Dob opisuje asist. Nina Poljšak, mag. farmacije. V podjetju se ponašajo z več kot 60-letno tradicijo predelave zdravilnih zelišč v gotove izdelke, ki se prodajajo izključno v lekarnah in specializiranih trgovinah, v njihovi trgovinici v Dobu pri Domžalah ter v njihovi spletni trgovini.


Rastline in zelišča ljudje že tisoče let uporabljamo za nego kože, lepotičenje in zdravljenje. Tradicionalna zeliščna in naravna kozmetika ter zdravila so bila vedno priljubljena na podeželju, saj predstavljajo del ljudske kulture. Skladno z ozaveščenostjo potrošnikov o naravnih izdelkih pa naraščata tudi uporaba naravne kozmetike ter priljubljenost naravnega zdravljenja. Pričakovati je, da se bo vrednost svetovnega trga naravne kozmetike za osebno nego s skoraj 34,5 milijarde ameriških dolarjev v letu 2018 do leta 2027 povečala na približno 54,5 milijarde dolarjev*. Pričakovati je tudi, da bo globalna prodaja na trgu rastlinskih zdravil do leta 2030 dosegla kar 550 milijard ameriških dolarjev.**

V družinskem podjetju Koželj d.o.o. Dob so nam zaupali, kako se je njihova dejavnost skozi leta razvijala, kaj je bilo ključno za razvoj in kako oni vidijo svojo prihodnost v svetu zdravilnih rastlin in zelišč.

Naravni izdelki, ki pomagajo

»Začetki podjetja segajo v čas med prvo in drugo svetovno vojno. Vse se je začelo, ko je Jože Koželj v Avstriji spoznal nadučitelja Alojza Poljšaka, ki se je v prostem času ukvarjal z zeliščarstvom. Naši najstarejši izdelki so prav plod njegovega znanja. Koželj se je od Poljšaka učil izdelave tinktur, krem in drugih pripravkov iz zdravilnih rastlin. Zaradi velike želje, da bi pomagal bolnim ljudem, se je Jože sam lotil učenja iridodiagnostike in diagnosticiranja bolezni s pomočjo urina. V Sloveniji je postal izjemno znan diagnostik, svetovalec in pomočnik pri zdravljenju mnogih bolezni. Zaradi tega je užival posebno slavo, k njemu pa niso prihajali samo ljudje iz Evrope, pač pa tudi iz Avstralije in ZDA. Med njegovimi pacienti je bilo tudi mnogo znanih osebnosti. Po smrti Jožeta Koželja je podjetje prevzel njegov nečak, moj oče, ki ga vodi in prilagaja sodobnemu svetu še danes,« o zgodovini podjetja Koželj pravi naša sogovornica Nina Poljšak.

Nekaj rastlin v podjetju pridelujejo sami – na primer sivko, ki jo imajo zasajeno na prelepi slovenski obali. Večino rastlin kupujejo od slovenskih dobaviteljev, saj lažje ugodijo vsem zahtevam po analiznih certifikatih in zagotovijo želeno kakovost izdelkov. »Nedvomno smo najbolj ponosni na naša dva najstarejša izdelka, ki ju je razvil in kot zdravila uspešno registriral že Jože Koželj. Tinktura za nego ustne votline PARAGIN je bila registrirana leta 1958 v Beogradu, leto kasneje pa ji je sledilo aromatično mazilo za masažo RASTIN. Prav RASTIN je tisto mazilo, ki je poznano kot dobra stara 'Pepetova žavba' in ga dobro poznajo naše babice in dedki. Izdelka sta še vedno na voljo in se dobro prodajata zaradi dobre reklame, ki gre od ust do ust,« nam je zaupala Poljšakova.

Po razpadu Jugoslavije in močno okrnjenemu tržišču, so se v podjetju usmerili v razvoj novih izdelkov. Leta 1994 so začeli s prodajo ribjega mazila RIBODERMIN, ki je namenjeno negi suhe, razpokane, opečene in razdražene kože. Mazilo se že dolgo uporablja v marsikateri porodnišnici in bolnišnici, saj ne vsebuje alergenov in konzervansov, je do kože izjemno nežno ter zato primerno za nego občutljive otroške kože. Mazilo je dermatološko testirano in dokazano hipoalergeno. »Kot zanimivost lahko povem, da ga veliko uporabljajo veterinarji za nego kože in smrčkov naših hišnih ljubljenčkov, med uporabniki Ribodermina pa je tudi slonica Ganga iz ljubljanskega živalskega vrta. Ribodermin je trenutno naš najbolj poznan in prodajan izdelek. Nanj smo zato izjemno ponosni,« dodaja Poljšakova.

Kakovost, pojavnost in dobri odnosi štejejo

Da bi se prilagodili trendu spletnega nakupovanja, ki se je med epidemijo sunkovito povečal, so pred kratkim prenovili spletno stran ter spletno trgovino.

Nina Poljšak

»Povečan obisk na strani med epidemijo nas je pravzaprav spodbudil, da izvedemo prenovo spletne strani – našim kupcem smo želeli ponuditi čim boljšo izkušnjo nakupovanja na spletu.«

Da je meja med digitalnim in tradicionalnim bančništvom vse bolj zabrisana, se zavedajo tudi v NLB d.d., kjer s podjetjem Koželj d.o.o. Dob redno sodelujejo že od leta 2008. »Podpiramo jih pri vsakdanjem poslovanju, s kartično pogodbo pa tudi pri prodaji prek spleta,« komentira Andreja Starman, svetovalka za podjetja v Poslovanju za mikro podjetja v NLB in dodaja: »Digitalizacija in spletna prodaja nista več prihodnost, ampak sedanjost, zato v naši banki intenzivno vlagamo v posodabljanje in prilagajanje poslovanja ter stalno izboljšujemo naše storitve, pri čemer največ pozornosti namenjamo uporabniški izkušnji.«

Nina Poljšak pa kot eno od ključnih stvari izpostavlja odnose: »Dobri medsebojni odnosi so v poslovnem svetu izjemno pomembni. Prav ti velikokrat pretehtajo pri pomembnih poslovnih odločitvah. Pri NLB imamo že od začetka poslovanja odprt poslovni račun. Zadovoljni smo predvsem z odnosom, ki ga imamo z zaposlenimi na banki, saj nam vedno priskočijo na pomoč. Poslovanje s pomočjo mobilne banke Klikpro in elektronske banke NLB Proklik nam izjemno olajša pregled nad plačili in izplačili, ter nam tako pomaga pri hitrejšem in enostavnejšem vsakdanjem poslovanju, brez obiska banke. Upamo, da bo možnost kartičnega plačila na naši spletni strani spodbudila več kupcev, da opravijo nakup, saj se ta izvede hitro in ni kompliciran.«

Priznati pa je treba, da se Koželjevi izdelki prodajajo že zaradi dobrega slovesa med uporabniki. V podjetju so zavezani kakovosti – vedno se potrudijo, da na trg ponudijo preizkušene izdelke, ki resnično delujejo. Dobra pozicija jim je omogočila, da so istočasno z razvojem poslovanja začeli raziskovati tudi druge načine promocije, ki bi jih lahko predstavili v luči, ki si jo zaslužijo – in naleteli na razpis #OkvirPomoči, s katerim NLB s partnerji projekta malemu gospodarstvu brezplačno ponudi določene storitve, znanje in strokovno pomoč pa tudi oglasni prostor, ki si ga sicer mikro in mala podjetja težje privoščijo. »Predvsem bi se v imenu vseh treh, ki smo resnično posvečeni našemu podjetju iskreno zahvalila NLB, da so nas med vsemi prijavljenimi opazili in prepoznali kot majhno podjetje, ki so mu pripravljeni odstopiti svoj oglasni prostor in nas s tem predstavili širši slovenski javnosti,« o njihovi izkušnji z razpisom #OkvirPomoči pravi Nina Poljšak.

Stališče na temo poslovnega sodelovanja je razložila tudi Starmanova:

»Eden pomembnejših pogojev za uspeh pri delu s poslovnimi strankami je vzpostavitev zaupanja. Zavedamo se namreč, da je za dober dolgoročni odnos vsako stranko treba dobro spoznati, ji prisluhniti in se ji prilagoditi. Pri nas so vedno dobrodošla vsa podjetja, saj je naš namen, da jim pomagamo poiskati optimalne finančne rešitve. Z namenom spodbujanja podjetništva smo razvili tudi projekt #OkvirPomoči«. 

#OkvirPomoči je prvi družbeno odgovoren projekt NLB Skupine z jasno definirano trajnostno noto. S spodbujanjem lokalnega gospodarstva namreč v NLB sledijo širšemu trajnostnemu cilju – podpiranju nizkoogljičnega gospodarstva in s tem izboljšanju kakovosti življenja v regiji, kjer deluje NLB Skupina.

Prihodnost: opazovanje in preverjanje ter osebna nota

»Pri razvoju novih izdelkov se zanašamo predvsem na opazovanje in preverjanje – vedno nas zanima, kaj je priljubljeno na trgu, poslušamo tudi naše stranke, po čem povprašujejo. Potem raziščemo in testiramo izdelke, poiščemo prednosti in slabosti preizkušenih izdelkov in razmislimo kaj podobnega, a vseeno nekoliko drugačnega in bolj svežega, lahko ponudimo našim strankam. Temu sledi formuliranje novega izdelka, za katerega želimo, da združuje vse pozitivne lastnosti, ki smo jih odkrili pri izdelkih na trgu. Vsemu skupaj dodamo še našo osebno noto, saj mora izdelek slediti ciljem in pripovedovati zgodbo našega podjetja. Vse to traja kar nekaj časa, saj moramo najti pravo kombinacijo ter preveriti stabilnost in preizkusiti izdelek,« je razložila Poljšakova.

»Verjamemo, da izdelka, ki se dobro prodaja in resnično deluje že več kot 60 let, ni potrebno spreminjati oziroma mu dodajati novih modernih učinkovin, ki bodo čez nekaj let utonile v pozabo. Zato delamo na tem, da ohranjamo kakovost naših originalnih izdelkov in jih poskušamo približati tudi mlajšim generacijam,« je na vprašanje o prihodnosti razvoja podjetja odgovorila Poljšakova in dodala: »Verjamem, da pri nas prav vsak lahko najde nekaj zase. Danes in v prihodnosti.«

Kako lahko vam pomagamo?

Podjetja spremljamo v vseh fazah poslovnega cikla, vse od ustanovitve dalje. Ne glede na to, v kateri fazi se vaše podjetje nahaja, vam lahko pomagamo pri odločitvah o vaših poslovnih financah, da boste karseda dobro pripravljeni na vse, kar sledi.

Preberite več 

oktober, 2021

2021 10 nlb poslovni paketi landing page 2560x1600

Novoustanovljena podjetja

Začnite svojo poslovno pot s pravo banko.

2021 08 nlb poslovni paketi splosno 1920x468

NLB Poslovni paketi

Izberite poslovni paket po svoji meri in imejte dober pregled nad stroški vsakodnevnega poslovanja.

nlb okvir2023 portal landing 2560x1600

Zaupajte nam svojo trajnostno zgodbo in sodelujte na razpisu Okvir pomoči!

Projekt Okvir pomoči je priložnost za vsa podjetja v regiji, ki delate za dobro ljudi.

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!