#OkvirPomoči: Nepogrešljivi podjetniški nasveti in izkušnje iz prve roke

Gostinstvo in turizem, ki v Sloveniji predstavljata precejšen del malega gospodarstva, sta se v koronakrizi znašla v velikih težavah, skupaj z njima pa tudi Alma in Lior Kochavy, ustanovitelja gurmanske kulinarične tržnice Odprta kuhna. Zaupala sta nam, kako jima za boljše okrevanje po koronakrizi in krepitev položaja pomaga projekt #OkvirPomoči in kateri so pomembni gradniki uspešne podjetniške zgodbe. 


Alma in Lior Kochavy sta partnerja zasebno in poslovno. Sta ustanovitelja gurmanske kulinarične tržnice Odprta kuhna, ki ob sončnih petkih med 10. in 21. uro živi v Ljubljani na Pogačarjevem trgu. Projekt se je začel leta 2013, v precej tveganem obdobju, ko je bila gospodarska kriza še v polnem razmahu. Med takratno krizo in sedanjo koronakrizo pa je vsaj ena velikanska razlika – v času gospodarske krize delo ni bilo omejeno oziroma onemogočeno. »V resnici je gospodarska kriza delovala kot generator uspeha za marsikoga, ki danes deluje na področju kulinarike. Veliko ljudi se je namreč takrat lotilo svojega posla, ker so izgubili službo, mladi pa je niso mogli dobiti. Iz te situacije je nastalo precej zelo uspešnih kulinaričnih zgodb. Sta si pa obe krizi v eni stvari tudi podobni – ljudje druženje ob dobri hrani potrebujejo še bolj, to je ventil za sprostitev, ki nam pomaga, da se lažje spopademo z vsem ostalim, manj prijetnim.« S temi besedami svojo izkušnjo opisujeta Alma in Lior Kochavy, ki sta nam zaupala, kateri so pomembni gradnike uspešne podjetniške zgodbe.

Kreativnost, raznolikost in inovativnost

Koncept projekta temelji na standardih, od katerih Alma in Lior Kochavy ne odstopata. Ti so osnovani na kakovosti v kombinaciji s kreativnostjo, raznolikostjo in inovativnostjo, pri čemer seveda ne gre brez svežih, lokalnih in sezonskih sestavin. Priljubljenost Odprte kuhne je skozi zadnja leta rasla in ravno to je odličen motivator ekipe, hkrati pa tudi razlog, da redno spremljajo vse kulinarične novosti in trende, ki se pojavijo v tujini in Sloveniji.

Alma in Lior Kochavy sta ustanovitelja gurmanske kulinarične tržnice Odprta kuhna.

Zadnje leto in pol ni bilo lahko, temu ne moremo oporekati. Ko nas je lanskega marca dosegla pandemija, je bilo kmalu jasno, da bo gospodarstvo utrpelo veliko izgubo. Med najbolj izpostavljenimi panogami so bile storitvene dejavnosti, turizem, kmetijstvo in gostinstvo, saj je pri teh medosebni stik ključen. Številni podjetniki so bili primorani svojo energijo in čas usmeriti v drugačne pristope, veliko jih je svojo ponudbo preselilo tudi na splet. V primeru Odprte kuhne to ni bilo mogoče, saj je njihova »platforma« fizična. Šele 28. maja letos so na Pogačarjevem trgu lahko znova zagnali kolesje. »Obisk je zaenkrat odličen, seveda gre za večinoma domače goste, zaznali pa smo tudi že prve turiste. Ponovno se izkazuje, da ljudje v ali po težkih časih druženje močno potrebujejo in naš cilj je, da jim vsako leto ponudimo še malo boljšo, še malo okusnejšo izkušnjo. Tako smo tudi letos, kljub situaciji, že predstavili osem novih ponudnikov, septembra pa si želimo izpeljati tudi vsaj nekaj gostovanj v drugih slovenskih mestih, kjer smo običajno prisotni,« komentira Alma Kochavy.

Kot podjetnik moraš za napredek in razvoj vedno narediti vse, kar je v tvoji moči

Če želimo, da projekti rastejo in se razvijajo, jih moramo komunicirati. Včasih je bilo oglaševanje od ust do ust zadovoljivo, z večjo pretočnostjo pa so se oblikovali tudi ostali načini oglaševanja: v medijih, na prostem, na radiu in televiziji ter seveda v digitalnih medijih. Projekt Odprta kuhna je eden izmed finalistov projekta #OkvirPomoči 2021, s katerim NLB s partnerji projekta malemu gospodarstvu brezplačno ponudi izbrane storitve, znanje in strokovno pomoč, pa tudi oglasni prostor, ki si ga sicer podjetja težje privoščijo. Projekt so zasnovali pri NLB in ga letošnjo pomlad s partnerji Pro Plus, Europlakat in Mastercard razpisali že drugič.

Alma in Lior Kochavy

»V prijavo na razpis nas je prepričalo to, da #OkvirPomoči spodbuja in povezuje male podjetnike, takšne kot smo mi. Vsaka spodbuda podjetništvu je v teh časih izjemno dobrodošla. Turizem in gostinstvo, ki v Sloveniji predstavljata precejšen del tega malega podjetništva, sta se znašla v velikih težavah, skupaj z njimi pa tudi mi. Predali se ne bomo, zato moramo aktivno iskati vse možnosti, ki nam lahko pomagajo. #OkvirPomoči je vsekakor ena izmed njih,« o dodani vrednosti razpisa razmišljata Alma in Lior Kochavy.

Trajnost in lokalnost sta ključna gradnika prihodnosti

Tako kot v življenju, tudi v podjetništvu velja, da če želimo okrevati, moramo biti pripravljeni uvesti spremembe. Če ostanemo pri poslu, je na podlagi vpeljanih sprememb naše podjetje dolgoročno lahko bolj trajnostno. »Kot največji kulinarični projekt in ena najbolj obiskanih turističnih znamenitosti v državi želimo delovati kot pobudniki trajnostne, okolju prijazne usmeritve javnih prireditev in s pozitivnim zgledom pokazati, da je tudi najbolj zakoreninjene navade in ravnanja mogoče postopoma spremeniti. Veliko ukrepov, ki prispevajo k trajnostni naravnanosti, smo vpeljali že prejšnja leta – krožniki in pribor so bili že nekaj let iz biorazgradljivih materialov, vse odpadke smo zbirali ločeno, združenje Slovenska filantropija pa je po vsaki Odprti kuhni v prestolnici prevzelo neporabljene sestavine in jedi ter jih razdelilo pomoči potrebnim. Lani pa smo z Odprte kuhne izločili še vso plastiko, denimo plastične kozarce, slamice in plastenke za pijače. Seveda pa Odprta kuhna kot celota temelji prav na lokalnem podjetništvu, ima pa tudi širši gospodarski vpliv. Pri izvedbi sodelujejo gostinci, podjetja, ki izdelujejo ali dobavljajo embalažo, pridelovalci, predelovalci in dobavitelji sestavin. Celo frizerji, saj se dame za Odprto kuhno rade uredijo,« v okviru trajnosti in spodbujanja lokalnega podjetništva razmišlja Alma Kochavy.

Tudi projekt #OkvirPomoči je zavezan trajnosti. Gre namreč za prvi družbeno odgovoren projekt NLB Skupine z jasno definirano trajnostno noto, ki je ena od osnovnih vodil poslovanja NLB Skupine. Tudi s spodbujanjem lokalnega gospodarstva namreč v NLB sledijo širšemu trajnostnemu cilju – podpiranju nizkoogljičnega gospodarstva in s tem izboljšanju kakovosti življenja v regiji, kjer deluje NLB Skupina. Letos so na razpis #OkvirPomoči prejeli še več prijav kot lani, kar je dokaz, da je dobrih rešitev in ponudbe v lokalnem okolju dovolj in da je spodbuda potrebna in dobro sprejeta.

Finančni vzponi in padci so del posla

Odnos in redno posvetovanje z izbrano banko je ključno za razvoj podjetja, saj so poslovni cikli vedno sestavljeni iz finančnih vzponov in padcev.

»Podjetnik je strokovnjak na svojem področju, poslovni svetovalec mu pri finančnem delu poslovanja lahko pomaga s širokim znanjem, predvsem pa z izkušnjami. Pomembno je, da se podjetnik že v fazi razmišljanja o širitvi ali ob raznoraznih finančnih izzivih pri poslovanju za nasvet obrne na svetovalca. Svetovalec ima, ravno zaradi dela z različnimi podjetji, veliko različnih izkušenj in lahko ustrezno svetuje podjetniku. Opozori ga na tveganja, na katera podjetnik morebiti ni pomislil. Skupaj lahko najdeta ustrezne produkte in rešitve za poslovanje podjetja,« v kontekstu poznavanja primernih finančnih storitev, pridobivanja kreditov in strokovnega znanja komentira Nataša Zemljič Pangerc, direktorica Poslovanja z malimi podjetji pri NLB d.d., kjer je podjetje Olam tudi v bančni obravnavi.

»Kot podjetnik moraš vedeti, da krivulja finančnega uspeha ne gre vedno samo navzgor. Vsako podjetje v času obstoja čaka vsaj nekaj finančno manj uspešnih obdobij, zato se je na to treba vnaprej pripraviti. Menim, da je na podjetniško pot mogoče stopiti tudi brez kapitala, če le imaš pravo idejo. Odprto kuhno smo pred devetimi leti začeli brez evra investicijskega kapitala, je pa res, da moraš biti potem zelo discipliniran in vsaj nekaj časa ves zaslužek vlagati v nadaljnji razvoj,« dodaja Alma Kochavy. Njej in partnerju se je tak pristop obrestoval, saj petkova druženja na Pogačarjevem trgu potekajo naprej – ob upoštevanju ukrepov za preprečevanje širjenja novega koronavirusa. Poskrbljeno je za ustrezno razdaljo med stojnicami in sedišči, redno razkuževanje vseh površin, obiskovalci si na več mestih lahko umijejo in razkužijo roke, imajo pa tudi možnost brezstičnega plačevanja, ki je izjemno priročno tako za obiskovalce kot za gostinske ponudnike. Slednjim rokovanje z gotovino na stojnicah namreč prinese dodatno delo, higienske ukrepe in skrbi, ob brezgotovinskem plačevanju pa odpadejo tudi težave s stalnim pomanjkanjem drobiža za vračilo.

Pametne rešitve Mastercard za poslovne uporabnike

Za podjetja vseh velikosti Mastercard nudi širok spekter ugodnosti in rešitev, vse od plačilnih možnosti, nadzora in upravljanja stroškov, načinov za sprejemanje kartic in digitalno plačevanje ter orodij za rast podjetja.

Preberite več

Za obiskovalce pa plačilo s karticami omogoča bolj brezskrbno in sproščeno uživanje. »Gastronomski svet se je v devetih letih precej spremenil, predvsem ob naših začetkih ni bilo toliko ponudbe ulične hrane in kuhinj z drugih koncev sveta, danes je tudi precej več mladih v kulinariki, s tem pa tudi več svežih, drznejših idej. In dobre ideje znajo premikati meje,« dodajata Alma in Lior Kochavy.

Kako lahko vam pomagamo?

Podjetja spremljamo v vseh fazah poslovnega cikla, vse od ustanovitve dalje. Ne glede na to, v kateri fazi se vaše podjetje nahaja, vam lahko pomagamo pri odločitvah o vaših poslovnih financah, da boste karseda dobro pripravljeni na vse, kar sledi.

Preberite več 

julij, 2021

2021 10 nlb poslovni paketi landing page 2560x1600

Novoustanovljena podjetja

Začnite svojo poslovno pot s pravo banko.

2021 08 nlb poslovni paketi splosno 1920x468

NLB Poslovni paketi

Izberite poslovni paket po svoji meri in imejte dober pregled nad stroški vsakodnevnega poslovanja.

nlb okvir2023 portal landing 2560x1600

Zaupajte nam svojo trajnostno zgodbo in sodelujte na razpisu Okvir pomoči!

Projekt Okvir pomoči je priložnost za vsa podjetja v regiji, ki delate za dobro ljudi.

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!