Za osnovo poslovnega načrtovanja lahko vzamete predpripravljen osnutek kateregakoli poslovnega načrta. Sprehodite se skozi njegova poglavja in nanje poskušajte aplicirati svoj posel. K temu pristopite čim bolj realno oz. raje nekoliko pesimistično. Poslovno načrtovanje je namreč temelj za analizo učinkovitosti poslovanja vašega podjetja. Hkrati je priložnost za identifikacijo uresničljivih poslovnih ciljev in izbire optimalne poti do njih.
Nekaj nasvetov:
Poskrbite za ažurno spremljanje in kritično ocenjevanje trenutnega finančnega stanja podjetja ter ukrepajte v smeri zagotovitve zdravih in vzdržnih financ. So namreč osnova za obstoj, razvoj ali rast vašega poslovanja. Zavedajte se tudi, da dobiček ni edino merilo zdravja vašega podjetja.
Nekaj nasvetov:
Likvidnost pomeni, da lahko podjetje poravna zapadle obveznosti v nekem trenutku. To pomeni, da njegova denarna sredstva na določen dan zadoščajo za poravnavo obveznosti, ki ta dan zapadejo v plačilo. Solventnost je likvidnost na dolgi rok. Podjetje je solventno, če je dolgoročno sposobno poravnavati svoje obveznosti. Podjetje je nesolventno, če so njegove obveznosti večje od njegovega premoženja (govorimo o negativnem kapitalu).
Likvidnostne težave ogrozijo izvajanje poslovnega cikla vašega podjetja. Nezmožnost pravočasnega plačila obveznosti do dobaviteljev, delavcev, države ali banke hitro povzroči zamudne obresti in kazni, morebitne izvršbe na transakcijskem računu podjetja ter pravdne stroške. Privede do povečanja tveganja podjetja ter v najslabšem primeru do nesolventnosti in celo propada. Enostaven plan denarnega toka ima štiri glavne postavke: začetno stanje denarja, prilive, odlive ter končno stanje denarja. V nadaljevanju lahko prilive in odlive ločimo na tiste iz rednega poslovanja, izredne, iz financiranja in iz dezinvestiranja/investiranja. Najpomembnejši so tisti iz rednega poslovanja, saj so temelj posameznega podjetja in navadno pomenijo tudi največji delež v vseh prilivih in odlivih. Daljše kot je obdobje, manj zanesljiv je plan, zato ga je potrebno neprestano prilagajati.
Dodatno zadolževanje je velikokrat prva ideja ob likvidnostnih težavah, a ni vedno najboljša. Pred tem je smiselno izčrpati vse notranje možnosti generiranja dodatnega denarnega toka. Potrebno je obvladovati stroške, upravljati z zalogami, aktivno izterjevati zapadle terjatve do kupcev, iztržiti čim boljše plačilne pogoje za plačilo dobaviteljem, izvajajte akcije pospeševanja prodaje za odpravo likvidnostnega primanjkljaja.
Nekaj nasvetov:
Vsaka rast prinaša določena tveganja. Nekatera so znana, številna neznana. Vsaj znanim se je potrebno dodobra posvetiti. Kritično ocenite trenutni finančni položaj podjetja in ugotovite, ali je vaše poslovanje dovolj stabilno in učinkovito za nadaljnjo rast. Prepričani bodite, da vam bo rast prinesla nekaj dobrega in da je trenutno pravi čas zanjo. Zavedajte se omejitev svojih kapacitet in svojih finančnih zmožnosti. Ne prevzemajte naročil, ki jih niste sposobni izvesti.
Pravočasno definirajte, kaj vse potrebujete za rast. Premislite o potrebnih prilagoditvah organizacije, o dodatnih zaposlenih oziroma izobraževanju trenutnih zaposlenih. Ali imate veščine vodenja in motiviranja ljudi in ali bo potrebno ob rasti delegirati odgovornosti ter vzpostaviti dodatne kontrole v podjetju? Ali bo za rast potrebna nova oprema ali povečanje poslovnih prostorov? Koliko se vam bo ob rasti povečalo obratno premoženje?
Največji izziv pri rasti je njeno ustrezno in pravočasno financiranje. Kljub predvideni dobičkonosnosti širitve obstaja veliko tveganje nelikvidnosti in prezadolžitve podjetja. Le pravilen način financiranja rasti, s pravim razmerjem lastnih in zunanjih virov, bo prinesel uspeh.
Nekaj nasvetov:
junij, 2014