Ko razmišljamo o tem, katera dejavnost je z razvojem pustila velik pečat na našem vsakodnevnem življenju, večini od nas verjetno prve na misel pridejo telekomunikacije. Na prvi pogled se zdi, da se v bankah ni kaj dosti spremenilo. Vendar pa sta tehnologija in posluh za potrebe strank botrovala številnim izboljšavam in današnja izkušnja poslovanja z banko je popolnoma drugačna kot pred leti. Poglejmo nekaj primerov, kako sodobne bančne storitve olajšujejo naše vsakdanje življenje.
Malo starejši se nič kaj radi ne spomnimo časa, ko smo položnice (danes so to nalogi UPN) lahko plačevali le v poslovalnicah. S položnicami smo se odpravili na banko in potrpežljivo čakali v vrsti, da smo jih plačali – marsikatero tudi precej pred rokom, saj je bilo lažje enkrat mesečno plačati vse naenkrat kot pa vsakič čakati v vrsti.
Ko smo ob prelomu tisočletja v Sloveniji dobili prve spletne banke, se je plačevanje položnic močno poenostavilo. Danes nam plačilnih nalogov ni treba niti več izpolnjevati, saj se z veliko podjetji lahko dogovorimo, da nam pošljejo račune v elektronski obliki. Kot e-račun nas že pričakajo v naši spletni banki in jih samo še plačamo. Položnice, ki jih še vedno dobimo v papirnati obliki, lahko v mobilnih bankah, ki to omogočajo, le poskeniramo, prenesene podatke, preverimo in z dotikom zaslona potrdimo plačilo.
Z uveljavitvijo enotnega območja SEPA so preprostejša, hitrejša in cenejša postala tudi plačila v evrih v tuje države znotraj tega območja. Danes za plačilo predračuna za najem apartmaja na Hrvaškem ali za družinski hotel v Avstriji v spletni ali mobilni banki izpolnimo »navaden« UPN, enako, kot bi plačali ponudniku v Sloveniji.
Debele denarnice s svežnjem bankovcev in kovancev so preteklost. Ni nam več treba skrbeti za to, da imamo pri sebi dovolj gotovine za plačevanje vsakdanjih obveznosti.
S pojavom plačilnih kartic je tudi plačevanje doživelo pravo revolucijo – od plačilnih kartic z magnetnimi trakovi, prek kartic s čipom do brezstičnih kartic. Plačevanje z brezstičnimi karticami je postalo samoumevno, z njimi pa lahko plačujemo skoraj povsod – hitro, preprosto in varno – kartico le prislonimo k plačilnemu terminalu in pri večjih nakupih plačilo potrdimo z vnosom številke PIN. Še bližje sodobnemu uporabniku so mobilne denarnice. Te omogočajo še bolj priročno plačevanje, kar z mobilnim telefonom, in so nas v zadnjem letu povsem osvojile.
Gotovine skoraj ne potrebujemo več, ko pa jo, je ta zaradi široke mreže bankomatov vedno na dosegu roke. Tudi bankomati se posodabljajo in postajajo prijaznejši. Najsodobnejši brezstični bankomati omogočajo dvige z brezstičnimi karticami. So hitri, priročni in varnejši, saj kartico k bankomatu le prislonimo, zato smo lahko brez strahu pred t. i. skimmingom.
Pred pojavom spletnih bank so bili ažurni podatki o tem, koliko denarja imamo, največkrat le v naših glavah. Približno smo vedeli, koliko gotovine imamo v nekem trenutku, koliko na bančnih računih, le najbolj vestni so vodili evidence. Najboljši vir informacij o stanjih in prometu na računih so bili papirnati izpiski, ki so nam jih banke pošiljale enkrat mesečno, a med enim in drugim se je lahko marsikaj spremenilo.
Danes lahko v spletni in mobilni banki kadar koli preverimo stanje na računih v banki, prilive, odlive, plačila v čakalni vrsti, limite na karticah … Najnaprednejše spletne banke s posluhom za potrebe uporabnikov omogočajo tudi orodja za lažje načrtovanje in nadzor nad osebnimi financami, z njihovo pomočjo pa lahko sprejemamo informirane, pametnejše odločitve.
Dober nadzor nad denarjem omogočajo tudi SMS-sporočila bank. Naročimo lahko SMS-sporočilo ob določenih dogodkih, na primer, ko dobimo priliv na račun, ko stanje na računu pade pod/nad določeni znesek, preden zapade v plačilo t. i. »trajnik«, ali pa si naročimo dnevna, tedenska ali mesečna SMS-Sporočila o stanju na računu in podobno.
Ob družabnih dogodkih, skupnih kosilih s sodelavci, prijateljskih srečanjih na pijači, pa tudi skupnih potovanjih s prijatelji, skupinskih darilih ipd. se pogosto zgodi, da nekdo iz družbe plača skupen račun, drugi pa mu svoj del vrnemo. Marsikdaj pri sebi nimamo ustreznega zneska gotovine in prihaja do zadreg z vračilom drobiža.
Rešitev je hitro nakazilo na bančni račun prijatelja, ki je z mobilno aplikacijo povsem preprosto. V mobilni banki Klikin to storimo tako, da prijatelja, ki mu želimo nakazati denar za svoj del kosila, izberemo iz svojega telefonskega imenika, vpišemo znesek in denar bo takoj in brezplačno na njegovem bančnem računu. Pogoj je le, da je prijatelj vklopil prejem in-plačil in dal potrebna soglasja.
Izvajanje bančnih storitev danes ni omejeno na čas in lokacijo bančnih poslovalnic. V spletnih in mobilnih bankah lahko kadar koli in kjer koli izvajamo osnovne bančne storitve, v nekaterih sklepamo tudi hitre kredite.
Včasih pa moramo ali si želimo kaj urediti tudi v osebnem stiku z bančnim strokovnjakom. Takrat je dobrodošlo, če nam banka prisluhne in olajša dostop do njih. V NLB si prizadevamo bančne storitve približati strankam na način, kot vam najbolj ustreza. Tisti, ki se najbolj domače počutite s telefonom, lahko z nami poslujete v telefonski banki NLB Teledom, ki je dostopna 24 ur na dan, vse dni v letu. Če vam je ljubši bolj oseben stik, pa lahko do bančnikov dostopate, se z njimi posvetujete, preverite stanje na računih in uredite veliko drugih stvari tudi prek video klica.
Pomembno nam je, da vam ponudimo pomoč takrat in tam, ko jo najbolj potrebujete, zato so naši strokovnjaki v NLB Kontaktnem centru dostopni ves čas, tudi ponoči, in vse dni v letu, prek spletnega klepeta, video klica, telefona in e-pošte.
To je le nekaj primerov, ki kažejo, kako močno je razvoj bančnih storitev zaznamoval naš vsakdan. V NLB smo v preteklem letu dosegli veliko mejnikov v razvoju produktov, ki izboljšujejo izkušnje bančnih strank. Zadovoljstvo strank bo še naprej v našem fokusu, prav tako pa bomo znanje in izkušnje tudi v prihodnje usmerjali v razvoj izboljšav in digitalnih trendov.
S ciljem strankam poenostaviti poslovanje z banko smo bančne storitve, ki jih najpogosteje uporabljate, združili v pakete. Prilagojeni so potrebam različnih uporabnikov, izberite tistega, ki vam najbolj ustreza.
januar, 2019
Enak videz, enak postopek, na vseh napravah.
Z mobilno banko ste 24/7 na tekočem s prometom na osebnem računu, lahko plačujete ali denar nakažete s funkcijo "in-plačilo".
Mastercard je mednarodna plačilna kartica za vse, ki želite varno in preprosto plačevati doma, v tujini ali prek spleta. Naročite jo zdaj.
Preprost, priročen in varnejši način plačevanja je tu. Namestite si novo in boljšo verzijo mobilne denarnice in omogočite kartice za plačevanje z Google Pay.
SMS-Alarmi in SMS-Opomniki za hitri pregled ter obvladovanje vaših osebnih financ.