Zaposleni, ki imajo dostop do denarja podjetja, bodisi kot pooblaščeni imetniki poslovnih kartic ali na druge načine, nosijo posebno odgovornost. Ravnati morajo skrbno, da ne bi prišlo do zlorab, ki bi podjetju povzročile finančne posledice. Ker so zlikovci vedno na preži, je dobro, da imate takrat na svoji strani nekoga, na katerega se lahko zanesete. Nekoga, ki lahko morda morebitne zlorabe pravočasno zazna, vas nanje opozori in skupaj z vami najde najboljše rešitve, da jih prepreči.
Banka lahko zaradi naprednih varnostnih mehanizmov včasih zazna nevarnosti, še preden jih občutite stranke. V takem primeru je pomembno, da čim prej stopimo v stik z vami in preverimo, ali gre morda za zlorabo. Tako morda lahko preprečimo morebitno škodo, to pa lahko storimo le, če imamo vaše prave kontaktne podatke.
Zbrali smo nekaj najpogostejših situacij, v katerih je koristno, da lahko hitro navežemo stik z odgovornimi osebami v podjetju in skupaj z vami tudi hitro ukrepamo. Tako lahko preprečimo finančne posledice zlorab, ki bi se odrazile v poslovanju vašega podjetja.
Dokler so bili magnetni zapisi najnaprednejši varnostni element plačilnih kartic, so zlikovci skušali do podatkov o karticah priti na bankomatih. Na bankomate so namestili naprave skimming za kopiranje magnetnega zapisa kartice in kamere, s katerimi so posneli vnose številk PIN. Danes so zaradi naprednejših kartic s čipi in brezstičnih kartic tveganja, da bi tako prišli do podatkov, vse manjša. Če pa pride do zlorab, vam lahko pomagamo le, če imamo prave kontaktne podatke.
Ko v banki zasledimo, da je bil na bankomatu izveden skimming, pokličemo imetnike plačilnih kartic, ki so ta bankomat uporabljali. Če ste vi, ali katera druga pooblaščena oseba iz vašega podjetja, dvigovali denar na sumljivem bankomatu in imamo prave kontaktne podatke, vas bomo poklicali in predlagali rešitve, na primer zamenjavo številke PIN ali blokado kartice. Tako bomo lahko pravočasno preprečili, da bi zlikovci izpraznili vaš račun.
Lahko se zgodi, da vam tatovi ukradejo le podatke o kartici, kartico pa imate vi še vedno pri sebi. V takem primeru bomo morda še pred vami ugotovili sumljivo uporabo. Varnostni sistemi samodejno spremljajo vzorce uporabe kartic in lahko zaznajo odstopanja od običajne rabe. Takrat se sprožijo alarmi, saj bi bili lahko drugačni vzorci posledica zlorab.
Ko zaznamo nenavadne vzorce nakupovanja s poslovno kartico, vas bomo poklicali in preverili, ali ste sumljive nakupe res opravili vi oziroma pooblaščena oseba iz vašega podjetja. Če ugotovimo, da je vse v redu, si lahko oddahnete. Če pa boste zlorabo potrdili, lahko plačilo na vašo željo ustavimo in kartico blokiramo, da se preprečijo nadaljnje zlorabe.
Nepooblaščene transakcije boste lahko zaznali tudi sami z naročilom storitve SMS-Alarm o uporabi kartice. Po vsaki transakciji, ki ustreza pogojem, kot jih določite ob naročilu storitve, bomo na vašo številko mobilnega telefona poslali obvestilo v obliki sporočila SMS. Tako boste lahko takoj ugotovili, ali je transakcija vaša, in če ni, boste lahko hitro ukrepali.
Tudi za potrebe podjetja se vse več nakupov izvede na spletu s poslovnimi karticami. Ko vplačujete kotizacije konferenc, nakupujete pisarniško opremo, pri rezervacijah hotelov, prevozov poslovnih potovanj in pri drugih spletnih nakupih morate še bolj kot v zasebnem življenju ravnati varno, saj so tveganja še večja. Med vsemi nasveti varnega spletnega nakupovanja je še najtežje prepoznati zanesljive spletne trgovine, v katerih lahko kupujete brez skrbi pred zlorabami. Včasih imamo banke več informacij o sumljivih spletnih trgovinah kot stranke in vam lahko pomagamo poskrbeti za spletno varnost.
Če zaznamo, da želite s poslovno kartico izvesti plačilo nakupa na sumljivi spletni strani, vas bomo poklicali na kontaktno številko in vas na to opozorili. Skupaj z vami bomo poiskali ustrezno rešitev, ustavili plačilo in po potrebi blokirali poslovno kartico.
S poslovnimi karticami morate ravnati prav tako skrbno kot s karticami, ki jih uporabljate za osebni namen. Kljub temu je to še ena dodatna kartica, ki jo morda kdaj uporablja tudi več pooblaščenih oseb v podjetju, in lahko se zgodi, da se izgubi.
Na srečo vsaka izgubljena kartica ne pomeni nujno zlorabe, saj veliko najdenih kartic pošteni najditelji prinesejo na banko. Če imamo aktualne podatke o imetniku najdene poslovne kartice, ga lahko takoj obvestimo in se dogovorimo za rešitev. Ker obstaja tudi možnost, da bi najdeno kartico skušal kdo zlorabiti, nikoli ne čakajte in jo prekličite takoj, ko ugotovite izgubo.
Če sami najdete kartico neznanca, vam svetujemo, da jo prinesete v najbližjo poslovalnico banke (na vsaki kartici je oznaka banke, izdajateljice kartice), ki bo poskrbela, da se vrne v roke imetnika.
Da bi preprečili, da bi vašo kartico na spletu uporabila nepooblaščena oseba, je bil vzpostavljen varnostni standard 3-D Secure, ki ga podpirata kartična sistema Mastercard (Mastercard SecureCode) in Visa (Verified by Visa). Na spletu boste tako lahko kupovali varneje, za to pa na banki potrebujemo pravo številko mobilnega telefona, na katero vam bomo poslali enkratno geslo za nakup.
Če imamo telefonsko številko, ki je zastarela ali napačna, nakupa v spletni trgovini ne boste mogli končati.
Podjetja včasih menjajo sedež in takrat se lahko zgodi, da o novem naslovu pozabite obvestiti vse, ki bi morali poznati naslov našega podjetja. Gotovo ne bi želeli, da bančni izpiski in drugi pomembni dokumenti, ki jih v podjetju dobite od banke, pridejo v napačne roke. To se lahko zgodi, če banka nima aktualnega naslova vašega podjetja.
Še boljša rešitev je, da papirnate izpiske, če jih še prejemate s strani banke, zamenjate z elektronskimi. Arhiv e-izpiskov bo v elektronski banki NLB Proklik vedno dostopen in pregleden. Tako boste še lažje vodili evidenco prilivov in odlivov ter upravljali proračun podjetja, z brezpapirnim poslovanjem pa boste storili tudi nekaj dobrega za okolje. Če želite, vam lahko izpiske pošiljamo tudi po e-pošti. Kako najlažje urediti brezpapirno poslovanje, preverite pri svojem poslovnem skrbniku oziroma v poslovalnici, ki vodi vaš poslovni račun.
To je le nekaj situacij, v katerih je koristno, da se dobro poznamo. Pri zlorabah je zelo pomembno, da vas lahko pravočasno obvestimo, za to pa potrebujemo prave in aktualne podatke.
Dobre plati podatkov, ki jih ima banka o vašem podjetju, ne boste spoznali le ob enkratnih dogodkih. Še bolj se bodo odrazili skozi čas, ko bomo imeli priložnost, da se bolje spoznamo, če nam boste dovolili:
Sodelovanje podjetja in banke temelji na partnerskem odnosu. Bolj vas poznamo, boljše rešitve vam lahko ponudimo. Da boste bolje pripravljeni na vse, kar sledi.
Da bi vam lahko v omenjenih situacijah čim hitreje pomagali, potrebujemo prave podatke. Poskrbite za to, da bodo vaši kontaktni podatki vedno aktualni, in jih ob spremembah čim prej sporočite tudi v banko – poslovnemu skrbniku ali poslovalnici, ki vodi vaš poslovni račun. Dobro je tudi, da občasno preverite, ali ima banka aktualne podatke o vašem podjetju. Če tega že nekaj časa niste storili, se naročite na sestanek pri poslovnem skrbniku. Skupaj bosta preverila podatke, ki jih imamo o vašem podjetju in poslovanju, in jih uredila.
avgust, 2018
Ob vsakem dvigu gotovine ali nakupu s poslovno kartico boste prejeli SMS-sporočilo in se lahko hitro odzvali, če bi vašo kartico kdo zlorabil. Sporočila pošiljamo 24/7, vsak dan.
Omogoča hitro, preprosto, cenovno ugodno in varno poslovanje.
Z bančnim strokovnjakom boste našli najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.
Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.
Skupaj bomo poiskali najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.
Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.