Obisk bančne poslovalnice je včasih lahko tudi družabni dogodek. Zlasti če zadnji ali prvi dan meseca obiščete NLB Poslovalnico. Kar vprašajte Ervina Likavca, dobrodušnega finančnega svetovalca, ki se mu je z začetkom dela v NLB življenje krepko spremenilo. Ne nazadnje je tu spoznal tudi svojo ženo.
Ervin nam z nasmehom na obrazu razkrije, da se zadnji in prvi dan meseca pri njih zbere vesela, a malce starejša druščina. »Takrat se izplačujejo pokojnine. Starejši so večinoma še vedno navajeni na poslovanje z gotovino, pomembni pa so jim tudi družabni stiki. Srečajo se enkrat mesečno in pri nas malce poklepetajo.« Kot pravi, je to sproščeno vzdušje všeč vsem v poslovalnici. Tudi tisti, ki imajo manj časa, so se že navadili, da je ta dva dni v mesecu vzdušje v banki bolj ležerno, in so se temu prilagodili.
Ervin se je kolektivu NLB pridružil pred petimi leti. »Ponudila se je priložnost in zgrabil sem jo z obema rokama. Že od študentskih dni rad delam z ljudmi, to me je vodilo tudi na dosedanji karierni poti. Danes si ne predstavljam, da bi delal kaj drugega,« nam zaupa z velikim navdušenjem. »Delo v banki je moj način življenja, če malce pretiravam, bi lahko rekel celo hobi. S sodelavci pa se vedno radi družimo tudi po koncu delovnega dne,« še nadaljuje.
Finance so občutljiva tema, zato je pomembno, da se s strankami stkejo pristni odnosi in morda je to v majhnem mestu, kot je Metlika, lažje. Se pa težko, kot pravi Ervin, izogne stiku s strankami tudi zunaj delovnega časa. »Tudi ko grem na dopust, mi prve tri dni telefon neprestano zvoni. Vendar se zavedam, da smo tu za to, da ljudem pomagamo. Zato se vedno odzovem, če se le da. Menim, da to sodi k mojem poklicu,« pojasni.
Veliko strank – okoli 1.000 jim svetuje – tudi osebno pozna.
Ervin Likavec
To, da mu je poklic bančnika pisan na kožo, dokazuje tudi hiter napredek, ki ga je dosegel v teh letih. Čeprav je imel najprej pogodbo za leto dni, se je že po pol leta zaposlil za nedoločen čas. »V letu in pol po tem sem pridobil potrebne licence za zavarovalništvo in trženje skladov ter napredoval v svetovalca za osebne finance. Nato sem stopil še stopničko višje in postal finančni svetovalec,« nam opiše dosedanjo kariero. S pozitivno naravnanostjo in optimizmom, ki ju premore, zatrdi, da je možnosti za napredek še več.
Ervin priznava, da se raje kot s krediti ukvarja z naložbami, varčevanji in zavarovanji. »Pri kreditih je veliko dela z dokumentacijo, je pa to izredno odgovorno delo. Ljudje, ki potrebujejo kredit, so včasih pripravljeni podpisati vse. Moja odgovornost je, da jim pojasnim vse nevarnosti, ki iz tega posla izhajajo, poleg tega pa jim tudi svetujem, kako se lahko zavarujejo pred tveganji, na primer z življenjskim zavarovanjem ali varčevanjem. Na vse finančne odločitve je treba gledati dolgoročno. Zanimivo je, da imamo stranke, ki pri tridesetih letih nočejo slišati ničesar o naložbah in varčevanju, imam pa stranke, ki štejejo že sedemdeset let ali več, pa še vedno občasno položijo denar na svoj varčevalni račun. In to ni odvisno od višine prejemkov. «
S strankami se najraje pogovarja osebno ali po telefonu. »Pristnejši je stik in več kot vemo o stranki, lažje je svetovanje. Smo pa ljudje različni. Nekaterih ne moti, če so vrata pisarne, med tem ko se pogovarjamo, odprta, drugi jih zaprejo sami, pri nekaterih pa že vem, kdaj zapreti vrata in kdaj ne,« Ervin ponazori, kako dobro razume svoje stranke.
Ervin Likavec
»Pri svetovanju se vedno postavim v kožo zdravnika. Tudi on pozna vse naše bolezni in težave. Tako tudi jaz z enako mero zaupnosti povprašam po finančnem stanju vsake stranke. O prihrankih, prihodkih, dolgovih in stroških. Le tako lahko res učinkovito in odgovorno svetujem, kar vsaki stranki tudi razložim.«
Kot kažejo rezultati, svoje delo opravlja dobro, najpomembneje pa je, da se stranke rade vračajo. Pred njimi nima skrivnosti: »Vsakemu, ki pride k meni po naložbeni nasvet, pokažem svoj portfelj. Prižgem računalnik, vpišem svoje podatke in pokažem, kam sem naložil svoj denar. Tako stranke vidijo, da stojim za tistim, kar jim ponujam. Tudi če so moji skladi ravno v obdobju, ko prihaja do popravkov vrednosti, tega ne skrivam, ampak ob tem lahko razložim, da gre za dolgoročno naložbo, za katero je značilno menjavanje obdobij rasti in padanja.«
Sam ima tri varčevalne načrte in dve življenjski zavarovanji. Ko ga vprašamo, kaj bo s privarčevanim denarjem, pove, da je namenjen varni starosti. »V prihodnosti pa je v načrtu tudi zidanica,« se pošali kot pravi Belokranjec. »Nezgodno zavarovanje bom moral izboljšati in ga prilagoditi novim življenjskim razmeram,« pove zadovoljen. Ker sta oba z ženo bančnika, nas ne preseneti podatek, da ima njuna malčica, čeprav je stara šele dobro leto, že odprt varčevalni račun. »Kot starš nisi več odgovoren le zase, ampak še za eno človeško bitje,« spremembo v življenju opiše Ervin.
Razumevanje strank odlikuje naše bančnike in nas vodi pri razvoju ponudbe. Storitve, ki jih najpogosteje uporabljate, smo zato združili v pregledne pakete. Namesto za posamezne storitve boste plačevali le eno mesečno nadomestilo za vse storitve v paketih, prilagojenih različnim življenjskim slogom. Izberite bančni paket, ki ustreza vašim potrebam!