Leonida Omerzel Suhopoljac: Digitalne storitve za vsakogar

Pristnost ljudi in čudovita narava, ki ju najdemo v Sevnici, sta Leonido Omerzel Suhopoljac, osebno finančno svetovalko iz NLB, privabile nazaj v te kraje. Čeprav je svojo kariero pred 12 leti začela v Ljubljani, se je odločila, da bo živela in delala tam, kjer je rojena in kjer je ostalo njeno srce. Del njega je že v otroštvu zapisala tudi bančništvu. Rada dela z ljudmi in jim zna prilagoditi svoj pristop. Sodobne bančne storitve jim približa tako, kot je zanje najprimerneje – mlade uči večje varnosti, starejšim pa na primeru pokaže preprostost uporabe.


Leonida v banki dela že 12 let, delo bančnice pa se ji je zdelo imenitno že v otroštvu. Danes, kot pravi, si drugega dela ne predstavlja. »Ko sem na začetku kariere začela vzpostavljati stike s strankami, sem ugotovila, da je to tisto pravo. Navdušenje tudi po več kot desetletju še vedno traja. Rada delam z ljudmi,« poudari že na začetku našega srečanja v pred kratkim obnovljeni NLB Poslovalnici v Sevnici.

  

Bistvo njenega dela je pogovor

Povprašamo jo o bistvu njenega dela in brez razmisleka odgovori: »Pogovor. Seveda vedno opravim vse formalnosti, ki jih moje delo zahteva, ter poskrbim, da so nasveti strokovni in varni, a največ informacij, ki so mi v pomoč pri reševanju težav vsakega posameznika, pridobim s pogovorom. Odnos med bančnikom in stranko je zelo podoben odnosu med zdravnikom in pacientom. Le če znaš prisluhniti stranki, lahko ugotoviš, kje so težave, in najdeš pravo rešitev. Ob tem je treba vzpostaviti najvišjo raven zaupanja. Včasih se soočimo z zelo težkimi primeri in velikimi stiskami. Če nam jih uspe rešiti tako, da je človek na koncu zadovoljen, je to nekaj najlepšega.«

Ker dela v domačem kraju, več svojih strank tudi osebno pozna, a kot pravi, s tem nima težav ter zna potegniti črto med delom in zasebnostjo. Težje je, če je treba reči ne. »Včasih želim rešiti cel svet. Vendar vedno ne gre, vsaj ne tako, kot so si stranke zamislile. Tudi če si tega ne želiš, take primere doživljaš osebno. Vsaj jaz jih jemljem kot osebni projekt,« pove in pojasni, kako ravna v takih primerih: »Takrat stranki razložimo, zakaj ne moremo odobriti kake storitve, in se pogovorimo o naslednjih korakih. Še vedno iščemo rešitev, a morda po drugi poti. Ljudje so za svoje odločitve odgovorni sami. Jaz jim lahko zagotovim vse potrebne informacije in jim svetujem po svojih najboljših močeh.«

Kot pravi, je njena glavna naloga skrb za stranko: »To pomeni, da moramo včasih reči tudi ne in ljudem pomagati razumeti tveganja, ki jih posamezni posli prinašajo. Ljudje imamo velike oči in v želji po hitrem zaslužku nasedemo tudi nepreverjenim, pomanjkljivim informacijam in prevelikim tveganjem. Tipična zgodba so kriptovalute. Saj veste, kako gre: 'Sosed je mastno zaslužil, zato bi tudi jaz vložil vse, kar imam.' Vendar če je prelepo, da bi bilo res, po navadi tudi je. Naša naloga je pomagati ljudem razumeti, zakaj je tako

  

Mlade je treba naučiti varnosti na spletu

Pomemben del njenih nalog je tudi izobraževanje mladih o odgovornem ravnanju z denarjem, o pomenu varčevanja in predvsem o varnosti. Danes je poslovanje z banko drugačno kot včasih. Digitalne bančne storitve so tako preproste, da jih lahko uporabljamo vsi in jih mladim ni treba posebej predstavljati, jim je pa dobro poudariti pomen varnosti.

»Bistveno pri pogovorih z mladimi je, da jim pojasnimo, da morajo biti izredno previdni pri objavah podatkov na spletu. Ne glede na to, da današnji otroci splet in digitalizacijo poznajo skoraj bolje kot mi, zmotno mislijo, da je vse varno. Velike napake delajo tudi starši, ko otrokom preprosto prepustijo svojo plačilno kartico, da lahko opravljajo nakupe na Ebayu ali drugje na spletu,« pove Leonida in poudari, da je uporaba digitalnih bančnih storitev varna, vendar pa morajo tudi uporabniki upoštevati osnovna pravila spletne varnosti.

Kot nam pojasni Leonida, na izobraževanjih v osnovnih šolah sevniške občine v višjih razredih poudarjajo tudi pomen varnega ravnanja s karticami. Slovenci smo morda premalo previdni pri uporabi kartic, saj je v Sloveniji zlorab relativno malo. Povsod po svetu pa ni tako in neprevidnost lahko vodi do hudih finančnih posledic. To so verjetno prve nevarnosti pri uporabi kartic, s katerimi se srečujejo sevniški osnovnošolci, saj na ekskurzijah obiskujejo tudi druge države in nekateri na pot vzamejo svoje kartice: »Včasih v tujini dvigujejo tudi gotovino in lahko se zgodi, da naletijo na bankomat, na katerem je nameščena naprava za skimming. Če pri dvigu na takem bankomatu ne zakrijejo tipkovnice, dobijo zlikovci vse, kar potrebujejo za polno uporabo kartice. Vsakdo misli, da se njemu to ne more zgoditi, vendar to se dogaja. Tudi v naši banki smo imeli take primere, ki smo jih sicer uspešno rešili, vendar bi z ustreznim pristopom lahko ukrepali že prej. Če ima, denimo, družina vklopljen varnostni SMS, bo obveščena že ob prvem poskusu zlorabe in lahko takoj ukrepa, ne šele, ko v mesečnem izpisku opazi zlorabo. Previdnost pri izbiri bankomata, zakrivanje tipkovnice in varnostni SMS, to želim naučiti otroke že takoj, ko začnejo uporabljati kartice.«

  

Digitalne storitve niso le za mlade

Če so otroci pri uporabi sodobnih tehnologij izredno napredni, je malce več dela s starejšimi. Ko pa poskusijo, hitro ugotovijo, da ni prav nič težko in jim lahko sodobne tehnologije olajšajo vsakdanja opravila.

   


Leonida Omerzel Suhopoljac

   

»Večina je mobilno banko Klikin dobro sprejela. Oglasijo se, skupaj naložimo aplikacijo in pregledamo osnovne funkcije. Nato pridejo še enkrat, ko je treba plačati položnice. Prvič vse uredimo skupaj, nato pa večina strank aplikacijo že uporablja samostojno.«

Za najstarejši segment strank pa ima naša sogovornica poseben pristop: »Res je sicer, da imajo najstarejši vsi domače telefone, vendar pogosto iz različnih razlogov težko sledijo pogovoru. Zato jim enkrat letno napišem in pošljem prijazno pismo. Vljudno jih povabim v poslovalnico in navadno se vabilu hitro tudi odzovejo. Skuhamo jim kavo, se z njimi vsedemo in pregledamo njihove finance.«

Razlike v generacijah se v banki opazijo tudi pri odnosu do različnih finančnih produktov: »Včasih je bilo treba za vsako stvar, ki si si jo zaželel, varčevati. Danes pa bi vsi trošili, najemali kredite za uresničevanje tudi takih želja, za katere kredit ni primeren, varčevali pa precej manj.«

   

Znanje prenaša tudi v družino

Tako kot v okviru svojih delovnih zadolžitev skrbi za poučevanje mladih o pomenu varčevanja, to nalogo uspešno opravlja tudi doma. »Nasvete prinesem tudi domov. Tako so otroci včasih kar malce užaljeni, ko omenim, da je sladoled bolje pojesti doma kot na vrtu slaščičarne. Poklicna deformacija pač,« z nasmehom pove Leonida in doda: »Sin in hči prejmeta 10 evrov žepnine na mesec, s katero sama razpolagata. Poleg tega nekaj denarja prejmeta tudi od sorodnikov. Ko si je sin zaželel igralno konzolo Playstation 4, jo je dobil pod pogojem, da vsaj del privarčuje sam. To mu je tudi uspelo. Želim, da vesta, da v življenju ne moreš imeti vsega, kar želiš.«

Družina je tista, ki vedno poskrbi, da si Leonida po napornih dnevih napolni baterije, naj si bo med druženjem z otroki, ali ko ji mož, sicer po poklicu kuhar, pripravi priljubljeno jed. »Dom je zame izredno pomemben. Tu najdem svojih ‘pet minut’. Čas, ki ga nujno potrebujem zase,« izpostavi simpatična bančnica, ki pa ima delček srca kljub ljubezni do domačega kraja še na drugem koncu sveta: »Na dopust vedno potujemo v Egipt. Ne znam povedati, zakaj. Vendar ko stopim na tamkajšnji pesek, začutim, da je to tisto pravo. Iščemo manjše turistične komplekse, kjer lahko najdemo čim bolj neokrnjeno obalo. Vedno pravim, če sediš ob obali in zreš v morje, ne potrebuješ tablet za pomiritev.«   

   

Bančne storitve na enem mestu v NLB Paketih

Razumevanje strank odlikuje naše bančnike in nas vodi pri razvoju ponudbe. Storitve, ki jih najpogosteje uporabljate, smo zato združili v štiri pregledne pakete. Namesto za posamezne storitve boste plačevali le eno mesečno nadomestilo za vse storitve v paketih, prilagojenih različnim življenjskim slogom. Izberite bančni paket, ki ustreza vašim potrebam!

Izberite bančni paket zase

oktober, 2019

naslovna paketi landing

Paketi

Bančne storitve, ki jih najpogosteje uporabljate in jih najbolj potrebujete, smo združili v pregledne bančne pakete. Izberite paket po svoji meri in prihranite.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!