»Včasih je osem ur premalo, da bi uredila vse, kar me pričaka ob prihodu v službo,« je iskrena Maja Jarm Jovanović, ki je že devet let zaposlena v eni od ljubljanskih poslovalnic NLB. V njeno pisarno, iz katere ima razgled na bližnji park, kjer lahko spremlja barvno spreminjanje letnih časov, vsak dan vkorakajo ljudje v
različnih življenjskih situacijah. Vesela in ponosna je, da kar dobro pozna vse svoje stranke, čeprav jih je nekaj prek 400, in da jo številni priporočajo tudi svojim partnerjem, znancem ali pa pripeljejo še svoje otroke.
Tudi kadar poti njenih strank prekrižajo negativni življenjski dogodki, s spodbudo in različnimi rešitvami skupaj s stranko položaj obrneta na bolje. Če ne v kratkem času, pa zagotovo na dolgi rok. Jarmova poudarja, da zaupanja na začetku ni. Finance ostajajo eno izmed najbolj občutljivih področij, kjer so stranke posebej previdne. Prvi sestanek je zato vedno informativne narave, saj prisega na strategijo »korak za korakom«. Če se stranka ne počuti zadosti sproščeno za pogovor o dolgoročnih ciljih, se sprva osredotočita na kratkoročno obzorje, vendar ugotavlja, da se stranke skoraj vedno vrnejo in opredelijo še tiste cilje in varčevanja, ki jim bodo koristili v nekoliko bolj oddaljeni prihodnosti.
Posebej se ji je v spomin vtisnila stranka iz obdobja pred odhodom na porodniški dopust. Starejša gospa se je na vsak način branila sklenitve dolgoročnejšega varčevanja, a jo je Maja skozi čas prepričala, da je takšna oblika zanjo koristna. Ko je nekaj mesecev po vrnitvi na delovno mesto že dobila številne nove stranke, jo je obiskala tudi ta starejša gospa in jo presenetila z besedami: »Maja, hvala, da ste me prepričali.« Povedala ji je, da se ji je v tem času življenje obrnilo na glavo, in ko je svoji hčerki pomagala v težki življenjski situaciji, ji je privarčevani denar prišel še kako prav. Kot poudarja Maja, so takšne zgodbe razlog, da vztraja. Zaveda se, da dela v pravi smeri – z ljudmi za ljudi.
V poslovalnico vsakodnevno prihajajo različne stranke. Medtem ko imajo nekatere že vnaprej pripravljen načrt
in začrtane cilje, druge nimajo ničesar. Enako je z varčevanjem. Čeprav nerada posplošuje, opaža, da ima na splošno starejša generacija veliko bolj določene cilje in ve, za kaj in kako varčuje.
Maja Jarm Jovanović
Če lahko svoje delo primerjam z zdravniškim poklicem, potem sem zagotovo družinska zdravnica.
»Te stranke se zavedajo, da enostavno ne morejo živeti iz dneva v dan, od plače do plače. Zavedajo se, kakšne pokojnine jih čakajo, zato se že danes pripravljajo na prihodnost.« Nasproti jim stoji mlajša generacija, pri kateri pogosto zazna odnos, ki kar kliče po tem, da ga poskuša spremeniti. »Verjamejo v svoje odločitve in se večkrat ne pustijo prepričati. Nočejo niti poslušati.« Pri takšnih primerih veliko energije vloži v razjasnitev posameznih pojmov in načinov varčevanja, ob tem pa pozornost namenja osnovni ideji – pogledu v prihodnost. Mladi so namreč tisti, ki se še ne zavedajo dobro, kako veliki nakupi in spremembe jih čakajo in kako se jim lahko življenje obrne na glavo v enem samem trenutku. Korak za korakom se Jarmova s svojimi strankami pomika od situacije do situacije, in četudi na začetku govorijo o produktih, ki niso povezani z varčevanjem, kmalu preidejo tudi na kratkoročno, srednjeročno in dolgoročno varčevanje.
Ko stranka odkoraka iz njene pisarne, želi biti Maja prepričana, da je zanjo storila vse, kar je v dani situaciji lahko. Če oseba nima ničesar in so njena glavna težava krediti, želi, da odide stranka domov z občutkom in načrtom, kako bo situacijo rešila. Če je stranka pripravljena na varčevanje, ji Maja predstavi strategijo, kako mora preživeti brez desetih odstotkov od celotne plače. V življenju namreč pridejo situacije, ko je privarčevani denar vreden veliko več, kot bi bil danes, ko ga včasih ne znamo porabiti in bi potrebovali nekoga, ki bi nam jasno povedal, kam z njim. Zato se kljub pridobljenim licencam, ki so za opravljanje njenega dela obvezne, vseskozi dodatno izobražuje: »Treba je brati, brati in še enkrat brati. So stranke, ki včasih vedo več kot mi, zato je pomembno, da vemo, katere so novosti na našem področju.«
Jarmova se je v vseh teh letih naučila, da so praktični primeri tisti, ki pomagajo pri še tako težkih situacijah: »Kadar dam v primer, ki ga obravnavam, večji košček sebe, takoj opazim, da mi ljudje veliko bolj zaupajo.«
In ravno to je tisto, zaradi česar je delo finančnega svetovalca v prvi vrsti delo z ljudmi, ne s papirji: zavedanje, da zaupanje in osebni pristop rešita marsikatero situacijo, ki ji ob vstopu skozi Majina vrata morda še ni videti konca, a je pogled v prihodnost ob odhodu zato toliko bolj jasen.
Finančni nasvet za vsak posamičen korak
V okviru osebne obravnave bodo naši svetovalci za osebne finance analizirali vaše obstoječe stanje, izračunali za vas najboljšo situacijo in predlagali možne smeri za dosego cilja. Brezplačno!
marec, 2016
Naš bančni svetovalec vas bo kontaktiral in se z vami dogovoril za čas obiska.
Zahvaljujemo se vam za zaupanje.
Za dodatne informacije in pojasnila pokličite kontaktni center na številko (01) 477 20 00, ali nam pišite na info@nlb.si.