Matjaž Borovina: Osebni odnos je vodilo uspešnega bančništva

Matjaž Borovina je v času aktivne športne kariere v atletiki prisegal na kratke proge, v financah pa je njegova najljubša disciplina tek na dolge proge. Strankam namreč najraje svetuje pri vlaganjih, pri katerih se najboljši rezultati dosegajo na dolgi rok. Prepričan je, da osebni odnos kljub digitalizaciji ostaja steber uspešnega bančništva, in temu sledi tudi pri vodenju NLB Poslovalnice Postojna. V pomoč sta mu poznavanje ljudi in okolja, saj je tu njegov dom, pa tudi odprtost, značilna za ta del Slovenije.


Matjaž Borovina je leta 2010 začel v eni od tujih bank, ki poslujejo v Sloveniji. »Če sem iskren, takrat nisem dobro vedel, kakšen je bančni posel. Se pa osnov hitro naučiš, potem pa je od tebe odvisno, koliko energije in časa si pripravljen vložiti v nadgradnjo znanja. Z izpolnjevanjem dnevnih obveznosti in dodatnim izobraževanjem sem hitro napredoval. Moje odgovornosti so bile vse večje. Postal sem osebni bančnik in delal tudi s premožnejšimi strankami. Vendar sem želel narediti korak naprej in edina finančna ustanova, v kateri sem videl, da lahko izpolnim svoje ambicije, je bila NLB,« nam pot, ki ga je pripeljala v NLB, opiše Matjaž. Možnost delati z naprednimi storitvami in vrhunskimi strokovnjaki, širina ponudbe in znanj v banki ter ne nazadnje tudi možnost delati bližje svojemu domu, so ga prepričali. Danes je vodja NLB Poslovalnice Postojna, pri vodenju nove ekipe pa mu po njegovih besedah poleg poznavanja lokalnega okolja veliko pomagajo tudi izkušnje iz športa.

Kot nekdanji atlet se lahko pohvali z zavidljivimi rezultati v najprestižnejši tekaški disciplini, v teku na 100 metrov. Tudi po zaključku športne kariere je ostal aktiven in pomagal pri pripravi nekaterih športnih ekip in posameznikov, saj je čutil, da lahko s tem prispeva okolju, v katerem si je tudi sam ustvaril dom. Verjame, da lahko to poslanstvo uresničuje tudi kot bančnik in s svojim znanjem strankam pomaga boljše upravljati osebne finance.

   

Sodelavec je hkrati mentor

Za njegov vstop v NLB gre zasluga tudi znancu iz otroštva, ki je danes eden najbolj dejavnih bančnikov NLB na Primorskem, Niko Vidergar. »Z Nikom se poznava že od otroštva in on mi je predstavil možnosti v NLB. Ko sem se odločil, da se jim pridružim, me je tudi uvedel v posel in še danes je moj mentor,« s hvaležnostjo pove Matjaž.

NLB Poslovalnica v Postojni ima le pet zaposlenih, zato si ti med seboj pomagajo in znajo poprijeti za vsako nalogo: »Februarja smo imeli manjšo kadrovsko stisko in lahko bi rekel, da sem več časa preživel za blagajno kot drugje.« Ob tem Matjaž z nasmehom dokaže, da je človek, ki v vsaki težavi vidi pozitivne stvari: »Ko sem po dolgem času ponovno stal za bančnim okencem, sem ugotovil, da je to odlična priložnost, da spoznam stranke.«

   

Najraje se posveča vlaganjem

Matjaž se zaveda, da položaj vodje poslovalnice prinaša tudi večjo odgovornost, zato zdaj na posle, ki jih je prej opravljal skoraj rutinsko, gleda malce drugače. Še vedno veliko dela s strankami, malce manj na področju kreditov, veliko bolj pa se posveča vlaganjem in plemenitenju denarja: »Ta del moje službe mi je najbolj všeč. Če bi mi nekdo pred leti dejal, da se bom ukvarjal s tem in da bom tudi sam vlagal v sklade, bi se mu le nasmejal. Tako sem razmišljal, ker nisem imel potrebnega znanja. Danes se zavedam prednosti in tudi slabosti vlaganj v vrednostne papirje in sklade, tako da lahko suvereno skrbim za svoje premoženje. Najpomembneje je, da znam svetovati strankam. Dnevno preverjam stanje na trgih in spremljam aktualne dogodke, ki bi lahko vplivali na vrednosti tečajev. Nekje v meni tli tudi majhna želja, da bi svojo kariero razvijal še bolj v to smer in morda postal aktiven upravljalec naložb.«

   

Ko ljudje dobijo znanja, se odločijo vsaj poskusiti z vlaganji

O vlaganjih in plemenitenju denarja Matjaž razlaga z zanosom. Kot nam pove, kljub številnim novim zadolžitvam svoje znanje vedno rad deli s strankami, ki obiščejo poslovalnico. »Zanimivo je, da se na začetku skoraj vse stranke branijo vlaganj. Je pa pogosto tako le zato, ker jim je to neznano. Ko jih izobrazimo, predvsem pa, ko dojamejo, da denar, ki zgolj leži na računu, dejansko izgublja vrednost, se velikokrat odločijo vsaj poskusiti.«

   


Matjaž Borovina

   

Zasluge za uspešno delo pripisuje tudi okolju, v katerem dela: »Na srečo delam na meji med Primorsko in Notranjsko, kjer smo ljudje bolj odprti, zato je vse lažje. Tu se zavedamo, da si je za soljudi treba vzeti čas. Morda pomaga, da sem od tu in poznam posebnosti tega okolja, zato mi kot bančniku ni tuje prisluhniti tudi stvarem, ki z bančništvom niso povezane. Včasih nam kdo malce potoži, kdo drug iz hvaležnosti prinese celo sok ali sadje.«

Matjaž nam med pogovorom položi na srce, da je predvsem za tiste, ki ne zmorejo vlagati višjih zneskov, pomembno, da začnejo čim prej, saj lahko tudi z nizkimi vložki dolgoročno ustvarijo precejšnje donose. »Vsaki svoji stranki svetujem: 'Varčevati začnite čim prej, čeprav le 10 evrov na mesec in čeprav jih daste v nogavico.' Ko ljudje čez čas vidijo, kako lepo njihov kupček raste, po navadi sami pri sebi začnejo iskati še dodatne rezerve, ki bi jih lahko namenili varčevanju in investiranju

V zadnjem času se veliko govori o recesiji in ohlajanju gospodarstva, vendar Matjaža to ne skrbi: »Prav je, da se vsake toliko časa rast malce umiri. Če so donosi preveliki in je obdobje rasti predolgo, ljudje pričakujejo preveč in postanejo neprevidni.« Kot pravi, previdnost ni odveč, vendar pa meni, da smo Slovenci včasih preveč črnogledi: »Če pogledam nazaj, je videti, da nam gre bolje. Zagotovo bi lahko bilo še boljše, vendar menim, da namesto, da bi okoli sebe iskali pozitivne zgodbe, prepogosto iščemo in izpostavljamo zgolj slabe. Marsikdo na primer ne ve, da smo Slovenci glede privarčevanega denarja v vrhu Evrope. Smo varčen narod, le struktura varčevanj ni najbolj prava. Če bi se več odločali za vlaganja, bi lahko bolje oplemenitili svoj denar.«

   

Dober glas se širi od ust do ust

Kot kaže, znanje in delo, ki ga opravlja, ljudje zelo cenijo. Ko se je pridružil NLB, mu je iz prejšnje banke sledil tudi velik del njegovih strank. »To je zame znak, da delam dobro. Nekateri so se mi pridružili zaradi ustvarjenega zaupanja, drugi so se navadili name, tretji pa iz čisto praktičnih razlogov. Kar nekaj mojih strank je, na primer, avtoprevoznikov, ki so vedno na poti. Izredno pomembno jim je, da lahko z nekom po telefonu uredijo vse potrebno.«

Matjaž ni človek, ki bi sedel na lovorikah, in tudi v Postojni si je v dobrem letu dni uspel pridobiti številne nove stranke. Največ jih je prišlo po priporočilih. Glede na njegove izkušnje je to še vedno največ vredno: dober glas, ki se širi od ust do ust.

  

Osebnega odnosa tehnologije ne morejo nadomestiti

Ko Matjaža povprašamo, zakaj po njegovem mnenju ljudje bančnikom tako razlagajo o svoji zasebnosti, nam pojasni: »Pri nas je tako kot pri odvetniku ali zdravniku. Ljudje vedo, da bo tisto, kar nam bodo povedali, ostalo pri nas. K temu nas zavezuje tudi kodeks,« in v smehu doda: »Včasih izvemo tudi, kakšno krvno sliko ima kdo.«

»V sproščenem in odkritem pogovoru lahko bančniki izvemo marsikaj, kar bi nam sicer ostalo skrito in tudi tako kdaj odkrijemo kaj, kar nam pomaga pri obravnavi stranke. Osebni odnos je po mojem mnenju kljub naprednim tehnologijam še vedno vodilo uspešnega bančništva. Digitalne storitve seveda olajšajo rutinske bančne opravke, osebnega odnosa in človeškega nasveta pa ne morejo nadomestiti.« Na osebni odnos in veliko druženja Matjaž prisega tudi v zasebnem, družinskem življenju, ki ga v zadnjih letih poleg žene izpolnjujeta sin in hči. Skupaj hodijo na sprehode v naravo in tam preživljajo neprecenljive trenutke. 

   

Naš dom je tu, med vami

Verjamemo, da dom ni le točka na zemljevidu. Dom je tam, kjer so ljudje, ki nam pomenijo največ. Naš dom je tu, z vami in med vami. Zato kot največja bančna skupina s sedežem v JV Evropi skrbimo za boljšo kakovost življenja v regiji ter vam lahko ponudimo storitve, prilagojene vam in vašim potrebam. Z inovativnimi in enostavnimi digitalnimi rešitvami ter strokovnimi nasveti smo z vami doma in po svetu 24 ur na dan, vsak dan. Pomagamo vam bolje upravljati vaše finance, da boste pripravljeni na vse, kar sledi. Dobrodošli!

november, 2019

naslovna paketi landing

Paketi

Bančne storitve, ki jih najpogosteje uporabljate in jih najbolj potrebujete, smo združili v pregledne bančne pakete. Izberite paket po svoji meri in prihranite.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!