Miha Markič: Želje strank je treba razumeti

V NLB Poslovalnici Lucija nas pričaka visok fant. Svetovalec za osebne finance Miha Markič se je kolektivu NLB pridružil šele pred dvema letoma, vendar je videti, kot da je tu že od nekdaj. Širok nasmešek na obrazu vliva zaupanje, o odločnosti nas prepriča trden stisk roke. Bančnik od glave do peta.


Miha je bil, preden se je pridružil banki, košarkar in je zastopal klube iz Portoroža, Kopra in Ljubljane. »Igral sem v prvi ligi in mislil sem, da bo to vsaj še nekaj let moja življenjska pot. Vendar pa sem si poškodoval koleno in sem se moral sprijazniti, da nikoli več ne bom igral na vrhunski ravni,« opiše konec prve karierne poti in hkrati začetek druge. »Nisem dovolil, da bi me to potolklo in sem se raje posvetil študiju. Športu se lahko zahvalim, da sem se navadil reda in discipline ter tudi zaradi pridobljenih delovnih navad študij zaključil zelo hitro

Po opravljeni diplomi se mu je ponudila možnost zaposlitve v banki. Kolebal je med NLB in eno izmed tujih bank, vendar z nasmehom razloži, da odločitev ni bila težka: »NLB ponuja odlične možnosti kariernega razvoja, pritegnilo me je tudi to, da je največja in najsodobnejša banka v Sloveniji. Poleg tega sem že na razgovoru začutil povezanost z NLB. Pogovor z današnjo direktorico in vodjo kadrovske službe je bil sproščen in hitro smo se ujeli

   

Že takoj spoznal obsežnost in odgovornost dela bančnika

Prvih delovnih dni se spominja še danes in priznava, da si je poklic bančnika predstavljal drugače: »Pred tem sem bil v banki le kot stranka in uporabnik storitev. Študij ti sicer da znanje, vendar se mi niti sanjalo ni, kako obsežne so naloge bančnika ter kakšno odgovornost prinaša delo z ljudmi in skrb za njihovo premoženje. Ko sem prišel na banko, sem se počutil, kot bi me vrgli v vodo, kot se reče. Na začetku je bil to zame kar velik šok, saj si nisem predstavljal, koliko različnih produktov in storitev ponuja banka, koliko je dokumentacije, ki jo moraš poznati, kako veliko moraš vedeti v vsakem trenutku. NLB ima celovit sistem izobraževanja novozaposlenih, predvsem pa mi je bilo pri uvajanju v pomoč mentorstvo. S pomočjo sodelavcev in sodelavk sem se hitro znašel. Tu nas je štirinajst in lahko rečem, da se razumemo odlično, med seboj smo tesno povezani in si vedno pomagamo. Tudi vodja ima vedno odprta vrata in je pripravljena priskočiti na pomoč

Kot vsak začetnik je svoje prve korake v svet bančništva naredil na blagajni. Tam delo poteka hitro, potrebna je velika zbranost, ravnanje z gotovino pa prinaša veliko odgovornost. »Ko prideš prvič na blagajno, lahko začutiš strah pred količino gotovine. Strah me je bilo, da ne bi morda storil napake, da ne bi česa zmanjkalo. Spomnim se prvega večjega nakazila, ki sem ga moral opraviti. Trikrat sem preveril vse številke, pa še vedno nisem bil povsem prepričan, da so pravilne. Čeprav sem hitro ugotovil, da programska oprema deluje tako, da težko pride do napak, se ne moreš takoj znebiti strahu. Po pol leta sem se sprostil, vendar občutek velike odgovornosti ostaja. Ne nazadnje gre za denar in premoženje drugih ljudi

   

Pomembno je, da znamo prisluhniti in razumeti potrebe strank

Z malce zadrege prizna, da se mu je, tako kot vsem, na začetku pripetila tudi kakšna napaka: »Seveda se zgodi tudi to, a kot vsi začetniki v NLB, sem imel mentorja, ki je spremljal moje delo. Šele po mesecu dni sem lahko začel delati samostojno,« Miha razloži, da je sistem narejen tako, da se vse napake zaznajo in popravijo v najkrajšem času.

Danes svoje delo opravlja v tako imenovani bančni hitri coni, kjer pomaga strankam pri enostavnejših bančnih opravilih, jim posreduje osnovne informacije in jih takrat, ko ne more sam rešiti njihovih težav, preusmeri do sodelavcev, področnih strokovnjakov. »Bančnih produktov je ogromno in da bi za vsakega posameznika našli pravo rešitev, je izredno pomembno, da znamo strankam prisluhniti in razumeti njihove potrebe. Trenutno še ne smem sam sklepati kreditnih, investicijskih in zavarovalniških poslov, saj za to nimam potrebnih licenc, lahko pa s pogovorom ugotovim, kaj stranka želi, kakšne potrebe ima in jo usmerim h kolegu ali kolegici, ki ji bo s svojim znanjem in izkušnjami najbolj učinkovito pomagala,« nam svoje delo opiše Miha.

   

Mladost odgovorna za mirno starost

Želi si postati finančni svetovalec, zato je že začel pridobivati potrebne licence. »Izredno koristno je, da sem vsak dan v stiku s praktičnim delom na tem področju. Sodelavke mi z veseljem pokažejo in razložijo, kar me zanima. Seveda je tu tudi teoretični del, ki je malce manj zanimiv in je precej podoben študiju na fakulteti: predavanja, učbeniki, vaje in študij. Mi pa ni težko, ker me to področje res zanima. Poleg obvezne študijske literature si širim obzorja tudi z drugimi viri, največkrat s spleta,« nam pove Miha.

Plemenitenje premoženja z različnimi oblikami vlaganj ga je privlačilo, še preden se je odločil za kariero v bančništvu. Ko se je zaposlil v banki, je začel vlagati v sklade, sklenjen pa ima tudi varčevalni načrt.


Miha Markič

»Res sem mlad, vendar se zavedam, da sem za to, da bom lahko užival mirno starost in šel čez življenje brez nepotrebnih finančnih zapletov, odgovoren predvsem sam. Takoj ko dobim plačo, del nje namenim za varčevanje. Ta denar zame ne obstaja več in ga tudi ne morem zapraviti. Na začetku je mogoče malce težko, vendar ko to postane vsakomesečna rutina, tega denarja ne pogrešaš več.«

V času največjega razcveta so ga pritegnile tudi kriptovalute, vendar je zaradi previdnosti in odgovornosti raje ostal zgolj opazovalec: »Zame je bilo še prezgodaj, saj nisem imel potrebnega znanja. Veste, vložiti ni težko. Večja težava je pridobiti vse potrebne informacije, zavedati se vseh tveganj, da lahko sprejmeš odgovorno odločitev in znati izstopiti pravi čas

  

Z vsako stranko najdemo način za sporazumevanje

NLB Poslovalnica, v kateri dela Miha, je le dobro minuto hoda od morja in čutiti je, da delo tu poteka malo drugače kot v drugih slovenskih mestih. »Primorci smo odprti ljudje in radi se pogovarjamo. Naše stranke se rade zapletejo v pogovor z nami. Držim se načela 'najprej delo, potem pogovor', sem pa ugotovil, da pogosto ravno ob sproščenem kramljanju o željah in potrebah strank izveš največ,« razloži.

     

Košarkarska žoga ga spremlja tudi v banki

Kot večina mladih tudi Miha rad potuje. S prijatelji se vsaj dvakrat na leto odpravi na krajše ali daljše potovanje. Košarkarska žoga ima še vedno pomembno mesto v njegovem življenju, kot smo spoznali tudi ob obisku v banki. Košarko sicer igra le še rekreativno, svojo tekmovalnost pa pokaže na bančnih igrah, na katerih je lansko leto osvojil prvo mesto v igri tri na tri.

Ko potrebuje malce miru, poseže po knjigi ali se odpravi na manjši vrt, ki sta si ga omislila s punco. »Imava manjši vrtiček, na katerem gojiva paradižnik, kumare, paprike, solato, jagode … Za vrtičkanje na obali moraš biti zelo vztrajen in iznajdljiv. Prvo leto sem imel kar nekaj težav, saj se je velik del pridelka posušil, ker nisva zalivala vsak dan. Letos sva bolje pripravljena, saj sem izdelal preprost namakalni sistem. Na napakah se učimo, kajne?«

Bančne storitve na enem mestu v NLB Paketih

Razumevanje strank odlikuje naše bančnike in nas vodi pri razvoju ponudbe. Storitve, ki jih najpogosteje uporabljate, smo zato združili v štiri pregledne pakete. Namesto za posamezne storitve boste plačevali le eno mesečno nadomestilo za vse storitve v paketih, prilagojenih različnim življenjskim slogom. Izberite bančni paket, ki ustreza vašim potrebam!

Izberite bančni paket zase

december 2019

naslovna paketi landing

Paketi

Bančne storitve, ki jih najpogosteje uporabljate in jih najbolj potrebujete, smo združili v pregledne bančne pakete. Izberite paket po svoji meri in prihranite.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!