8 nasvetov podjetnic za uspeh v poslu

Podatki kažejo, da so ženske v poslu zelo uspešne, kljub temu pa se jih za podjetništvo odloča komaj tretjina. Samo 30 odstotkov evropskih startup podjetij so ustanovile ženske, med samozaposlenimi pa je le 34 odstotkov podjetnic. Nekaj spodbud in nasvetov, da bi bil skok v podjetniške vode lažji, so na dogodku 500 podjetnic z udeleženkami delile uspešne poslovne ženske iz Slovenije, Hrvaške in Škotske, dobrodošli pa bodo vsem podjetnikom, ne le ženskam.


Svetovalna hiša Boston Consulting Group (BSG) je v partnerstvu z globalno mrežo podjetniških pospeševalnikov MassChallenge raziskovala razlike med start-up podjetji ženskih in moških ustanoviteljev. Med drugim so ugotovili, da podjetja ustanoviteljic v povprečju dosegajo 10 odstotkov višje prihodke od podjetij ustanoviteljev, uspešnejša pa so tudi z vidika povrnitve investicije – podjetja, ki so jih ustanovile ženske ali ustanovitelji obeh spolov, so dosegla 78-odstotne prihodke na vložen dolar, medtem ko je pri podjetjih z izključno moškimi ustanovitelji ta kazalnik dosegel 31 odstotkov.

Nobenih razlogov torej ni, da se ženske ne bi pogumneje odločale za podjetništvo. Pri premagovanju ovir, ki jih pogosto ženske postavljajo same sebi, so v pomoč nasveti podjetnic, ki že uspešno hodijo po podjetniški poti ter razumejo ženske in njihov način razmišljanja.

#1 Naj vas ne bo strah neuspeha

Za ženske sta največji oviri za samostojno podjetniško pot pogosto strah pred neuspehom in pomanjkanje samozavesti. »Naredite korak, samo začnite!« polaga na srce podjetnicam škotska serijska podjetnica in predsednica Women’s Enterprise Scotland Lynne Cadenhead. »Pomembno je, da razumete, da morda ne boste že takoj na začetku naredile vsega prav in da je to ok. V redu je delati napake

Pogosta past, v katero se ulovijo ženske, je prav težnja k perfekcionizmu. Cadenheadova svari, da nikoli ne bo vse popolno ter da je na poslovni poti treba sprejeti tveganja in tudi poraze – neuspehi so del poslovne poti. »Če po padcu nadaljujete, bo to v vas okrepilo samozavest in pravilno miselno naravnanost. Samozavest se zgradi skozi akcijo. Naredite ravno tisto, česar se najbolj bojite, in se ob tem razvijajte, napredujte,« svetuje Lynne Cadenhead.

#2 Večkrat prosite za pomoč

Lynne Cadenhead tudi ugotavlja, da ženske ne prosijo za pomoč toliko, kot bi morale: »Ženske v družini večino opravil naredijo same, podobno vedenje pa prenesejo tudi v posel. Občutek imajo, da morajo vse narediti same.« Zato svetuje, da si pustite biti ranljive in večkrat prosite za pomoč.

Vsega ne boste mogle opraviti same. Zlasti za ženske velja, da morajo v poslovnem svetu bolje paziti nase, še izpostavlja Lynne Cadenhead. Podjetnicam, ki ne skrbijo zase, grozita izgorelost in bolezen, zato svetuje: »Bodite prijazne do sebe.« Delegiranje nalog sodelavcem ali zunanjim izvajalcem ni dobro le zato, ker razbremeni vas, specialisti lahko določene naloge opravijo bolje. Ne bojte se vprašati za nasvet ali drugo mnenje – svoje podjetniške kolegice in kolege, področne strokovnjake in poslovne partnerje, predvsem v bankah je veliko dragocenega znanja in izkušenj.

Pogumnejše bodite tudi pri iskanju poslovnih partnerjev in financiranja. Ženske se namreč bolj kot moški zanašajo le na lastne finančne vire, vendar pa ti včasih ne zadoščajo za zagon in rast poslovanja. Če lastnih virov ni dovolj, ni treba opustiti ideje, ampak preverite še druge možnosti financiranja (povprašajte družino in prijatelje, preverite možnost bančnih kreditov, lizinga, nepovratnih sredstev). Prosite za več financiranja, zaprosite večkrat, pri tem pa se izognite podcenjevanju potencialov, podjetnicam svetujejo tudi v pospeševalniku MassChallenge.

Ko razmišljate o novi poslovni ideji ter tudi o rasti in razvoju podjetja, se oglasite v NLB in skupaj bomo ugotovili, kako lahko podpremo vaš posel. Ne le finančno, dragocen je tudi pogled od zunaj, ki ga lahko ponudi banka na podlagi znanja in izkušenj iz poslovanja s podjetji. Preverite tudi različne možnosti financiranja v banki in preberite nasvete o financiranju poslovanja.

#3 Naučite se razviti svojo idejo in zanjo navdušiti druge

Pridobivanje zunanjih virov financiranja je za marsikatero podjetnico izziv. Pri tem je ključno, da znate svojo poslovno idejo predstaviti tako, da pozornost odločevalcev pridobite že v nekaj trenutkih. To ne bo koristno le takrat, ko iščete finančne vire ali partnerje za posel, to je dobro tudi za vas – če uspete s svojo idejo prepričati druge, je bolj verjetno, da ste na pravi poti.

Nasvetov za to, kako učinkovito razviti poslovno idejo, je veliko. Veliko podjetij danes za to uporablja model canvas, Cadenheadova kot enega od možnih pristopov predlaga model 6M, po katerem se na podoben način opredeli šest ključnih področij:

  • izdelek/storitev (matter), za katerega je pomembno vedeti, katero potrebo zadovoljuje ali kateri problem razrešuje;
  • tržišča (markets) oziroma komu želite prodajati svoj izdelek;
  • prodajni model (model), v katerem opredelite, ali boste prodajali v lastnih trgovinah, v trgovskih verigah, morda neposredno končnim kupcem ali po spletu …;
  • mejnike (milestones), ob katerih boste merili uspešnost, pridobili znanja;
  • vodstvo (management) in
  • denarni tok (money).

Če boste za predstavitev ideje uporabile poslovni načrt, še zlasti veliko pozornosti posvetite njegovemu povzetku, ki naj bo kratek in čim bolj informativen. Cadenheadova pravi, da približno tretjina poslovnih načrtov »ne preživi« branja niti do konca povzetka, saj se avtorji preveč posvečajo samemu izdelku ali storitvi, namesto da bi se posvetili delom poslovnega modela, odločilnim za preživetje podjetja.

#4 Naučite se finančno načrtovati

Naučite se finančno načrtovati in bodite pozorne na denarni tok . »Vse se konča pri denarju. Poznati morate poslovne številke in vedeti, kaj vam sporočajo. Če poslovnih financ ne razumete, se morate tega naučiti,« poudarja Cadenheadova.

Pri tem vam bodo v pomoč orodje za izračun denarnega tokanasveti na našem portalu in bančni strokovnjaki v NLB.

#5 Naučite se prodajati

Lynne Cadenhead sodeluje v ženskih podjetjih tudi v vlogi mentorice, zato pozna težave podjetnic. Veliko podjetnic ne razume temeljnih osnov prodaje, zato jim svetuje, naj se tega naučijo. Da so ženske pri prodaji včasih bolj zadržane od moških, opaža tudi prodajna strokovnjakinja Sonja Peklenik. To največkrat izhaja iz prepričanj o tem, da so prodajalci vsiljivi in da posegajo v osebni prostor, tega pa ženske ne želijo početi. Splošna težava pri prodaji je tudi zaključevanje prodajnega procesa, saj se večina prodajalcev boji zavrnitve. »Ne jemljite zavrnitev osebno. 'Ne' ni povezan z vami,« pravi Peklenikova.

In kako se naučiti prodaje? »Prodaje se najbolje naučimo tako, da … prodajamo! Predhodno znanje je seveda zaželeno, vendar univerzalnega recepta ni. Pomembno je, da poslušamo in da postavljamo prava vprašanja,« svetuje Peklenikova.

#6 Vedeti morate, v čem ste izjemne, in se osredotočiti na to

Pomembno je, da poznate konkurenco in da veste, v čem ste boljše od nje, še poudarja Sonja Peklenik, čemur pritrjuje tudi podjetnica Andreja Jernejčič: »V dvajsetih sekundah morate znati izstreliti, v čem ste posebne, unikatne, izjemne

Osredotočite se na to, nebistvenim stvarem pa se naučite reči »NE«, kar je za podjetnike, še zlasti za ženske, izjemno pomembno. »Kadar imamo v mislih preveč stvari in če želimo pomagati preveč ljudem hkrati, pogosto zanemarjamo lasten posel. Naučite se torej reči ne brez slabe vesti,« svetuje Cadenheadova.

#7 Izkoristite ženske lastnosti

Za ženske velja, da se bolje zavedajo tveganj. Pri poslovnih odločitvah analizirajo veliko več dejavnikov, posvetujejo se z več ljudmi, vzamejo si več časa za odločanje, zato so njihove odločitve bolj premišljene in manj tvegane. Morda je rast njihovih podjetij počasnejša, je pa stabilnejša in trajnejša. To je v poslu prednost, ki jo bodo cenili tudi vlagatelji.

Sanela Dropulić, futurologinja, strokovnjakinja za tržne komunikacije in promotorka ženskega podjetništva s Hrvaške, izpostavlja tudi poslovno intuicijo, ki je pri ženskah bolj izražena kot pri moških in jo velja razvijati. Dropulićeva ocenjuje, da je prav šesti čut lahko ženskam v veliko pomoč pri sprejemanju odločitev, saj se v sodobnem podjetništvu razmere spreminjajo zelo hitro.

#8 Začnite postopoma in se ne omejujte s starostjo

Če je strah prevelik, vam ni vam treba iti na vse ali nič, začnite z dopolnilno dejavnostjo, tveganje bo tako manjše. Tako lahko izdelek testirate, preverite pristope, cene, promocijske kanale, videle pa boste tudi, koliko ste sposobne biti osredotočene na svoj posel. »Če poleg redne službe delate še eno, ne boste mogle zapravljati časa, osredotočene boste na svoj posel in korake boste morale delati hitro,« poudarja Lynne Cadenhead.

Menite, da ste prestare za uresničitev svoje poslovne ideje? Res je, da imajo mlajše podjetnice določene prednosti, vendar pa imajo starejše več življenjskih in poslovnih izkušenj. Raziskave kažejo, da imajo podjetnice, stare nad 45 let, kar 70 odstotkov možnosti, da njihovo podjetje preživi prvih pet let, medtem ko je odstotek uspešnosti pri mlajših komaj 24 odstotkov.

Podpiramo vas pri uresničevanju vaših podjetniških idej

V NLB vam stojimo ob strani na celotni podjetniški poti – na začetku, ko še iščete finančnega partnerja, in pozneje, pri rasti in razvoju podjetja. Vsaka poslovna stranka ima svojega poslovnega skrbnika, ki pozna vaše potrebe in ki vam z znanjem in izkušnjami lahko predlaga prave rešitve. Naročite se na sestanek pri njem že, ko razmišljate o poslovni ideji, ne le takrat, ko potrebujete kredit.

Naročite se na sestanek pri poslovnem skrbniku

Začnite poslovno pot v NLB

Obiščite tudi Center inovativnega podjetništva, kjer boste na enem mestu dobili bančno-finančno svetovanje in podjetniška znanja.

Center inovativnega podjetništva

avgust, 2019

Krediti za podjetja

Vam pri izvedbi novih poslovnih idej pogosto zmanjkuje finančnih sredstev ali pa imate zgolj trenutne likvidnostne težave? V vseh primerih boste v nas našli zanesljivega in strokovnega partnerja, pripravljenega prisluhniti vašim željam in potrebam.

Naložbe

Ponujamo vam številne naložbene priložnosti ter kakovostno obveščanje in pomoč pri zasledovanju vaših ciljev.

Skrita vsebina

Naročite se na sestanek!

S poslovnim skrbnikom boste našli najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.

* Podatki so obvezni.

Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.

zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe

Podatek je obvezen.

zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe


Vnesite tudi omrežno skupino, npr. (01) 477 2000.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Vpišete lahko največ 1500 znakov.
Podatek je obvezen.
V najkrajšem času vas bomo poklicali za dogovor o nadaljnjih korakih.
Podrobnejše informacije o tem, kako banka ravna z osebnimi podatki in vaših pravicah, so na voljo na www.nlb.si/varstvo-osebnih-podatkov oziroma v dokumentu Splošne informacije o obdelavi osebnih podatkov.

Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.

Pošljite povpraševanje

Skupaj bomo poiskali najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.

* Podatki so obvezni.

Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.

zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe

Podatek je obvezen.

zakonitega zastopnika/nosilca dejavnosti/pooblaščene osebe


Vnesite tudi omrežno skupino, npr. (01) 477 2000.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Podatek je obvezen.
Vpišete lahko največ 1500 znakov.
Podatek je obvezen.
Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.
Podrobnejše informacije o tem, kako banka ravna z osebnimi podatki in vaših pravicah, so na voljo na www.nlb.si/varstvo-osebnih-podatkov oziroma v dokumentu Splošne informacije o obdelavi osebnih podatkov.

Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.