Polona Lazanski: Dober bančni nasvet lahko spremeni življenje

Pravijo, da so dolenjski griči čarobni. Da znajo ljudi zasvojiti. Med tistimi, ki so jih premamili njihovi čari, je tudi Polona Lazanski, finančna svetovalka v NLB. Polona je zapustila ljubljanski vrvež in najprej svoje zasebno, potem pa še poslovno življenje preselila v trebanjsko dolino. Zdaj je njen dom spet tam, kjer so doma tudi njene stranke.


Ob našem obisku je bila pred NLB Poslovalnico Trebnje vrsta, še preden so se ob osmi uri odprla vhodna vrata. Tako smo se tudi sami postavili v vrsto, da smo prišli do naše sogovornice, finančne svetovalke Polone Lazanski. »Danes je dan za pokojnine,« nam nasmejana pojasni jutranji vrvež.

Družini NLB se je pridružila pred 19 leti. »To je moja prva in edina služba. Že od malih nog sem sanjala, da bom delala v banki. S sestrico sva se igrali banke in bančnice. Spomnim se, ko sem s starši hodila v banko in sem opazovala ljudi, ki so bili tam zaposleni. Zdeli so se mi zares imenitni, ko so tipkali po računalnikih, žigosali in podpisovali dokumente.«

   

Topel sprejem v Trebnjem

Tako kot vsi v banki je začela na blagajni, z leti pa je pridobivala izkušnje in znanje ter napredovala.

»Ob delu sem se veliko izobraževala. Izkoristila sem vse znanje, ki mi je bilo na voljo v internih izobraževanjih in tudi zaključila študij. Znanje je vedno na voljo, od vsakega posameznika pa je odvisno, ali ga bo sprejel in izkoristil. Jaz sem ga,« nam razloži med tem, ko se nameščamo v njeni pisarnici, kjer vsakodnevno sprejema stranke.

Ker je v Trebnjem šele dva meseca, je med njimi precej novih. »Selitev iz Ljubljane v Trebnje po 19 letih si bom zagotovo zapomnila za vse življenje. Po eni strani zaradi odziva vseh dolgoletnih strank v Ljubljani in njihovih besed ob slovesu. Moram priznati, da sem bila ganjena. Po drugi strani pa zaradi res toplega sprejema, ki sem ga bila deležna od novih sodelavcev tu v poslovalnici v Trebnjem. Česa takega nisem pričakovala niti v sanjah.«

   

Posluh za zaposlene

Preselila se je po tem, ko sta si s partnerjem v bližini Trebnjega uredila novo domovanje. Nekaj časa se je vozila v Ljubljano, vendar je vsakodnevno potovanje postalo prenaporno. Poleg tega je ugotovila, da lahko kot finančna svetovalka sokrajanom ponudi svoje znanje, ki jim bo koristilo v življenju, in se tako še tesneje poveže z okoljem. Zaprosila je za premestitev in banka ji je prisluhnila.

»Na srečo je NLB tako velika banka, da so mi lahko ugodili, predvsem pa imam srečo, da imajo posluh za take reči.«

Polona ugotavlja, da življenje in delo med dolenjskimi griči vseeno poteka drugače kakor v glavnem mestu: »Lahko rečem, da so stranke tu bolj umirjene, manj so obremenjene s stresom, in moram priznati, da mi je lažje, kot sem pričakovala. Imam pa zahtevno nalogo, saj sem prevzela stranke sodelavke, ki je dolga leta lepo skrbela za njih, zato imajo neka pričakovanja. Za vsako stranko, ki bo prišla k meni, se želim potruditi.«

   

Vsakomur se finance lahko predstavijo tako, da jih razume

Kot pravi, je vsak posameznik, ki vstopi v njeno pisarno, drugačen in za vsakega se je treba posebej pripraviti. »Pred sestankom se vedno temeljito pripravim, tako da vem, s kom se dobim in kaj si želi. Stranki vedno prisluhnem in nato poskušam svetovati. Pokažem podatke, informacije o produktih ter nakažem možne rešitve. Na koncu pa je stranka tista, ki sprejme odločitev,« delovni proces opiše naša sogovornica. Njen pristop je odvisen predvsem od tega, koliko njena stranka že ve o osebnih financah.

Poseben izziv so zanjo ljudje, ki zelo dobro vedo, kaj si želijo: »Včasih k meni pridejo tudi stranke z odličnim znanjem financ. Takrat si želim dokazati, da so standardi v naši banki res visoki in da s svojim znanjem lahko odgovorimo na vse izzive. Ni nujno, da poznam odgovore na vsa vprašanja, je pa naš sistem tako velik, da vedno vem, kam se lahko obrnem po dodaten nasvet.« Po njenih izkušnjah je takih strank okoli 10 odstotkov. »Večina ljudi potrebuje čim bolj enostavno razlago. Ugotovila sem, da lažje razumejo, če jim vlaganja dovolj nazorno pokažem. Največkrat vzamem kar list papirja in jim narišem. Skoraj ni stranke, ki tega lista ne bi vzela domov,« nam svojo metodo predstavi Polona.

   

Nasveti, ki izboljšujejo življenje

Za Polono je posebno zadovoljstvo delo z ljudmi, ki imajo sicer dovolj visoke prihodke za udobno življenje, vendar ne znajo dobro ravnati z denarjem. Nekateri zapravljajo prek svojih zmožnosti. Kot pravi, se take stranke kar malce bojijo stopiti v banko.

   


Polona Lazanski

   

  

»Pri tistih, ki se odločijo za spremembo, se je treba usmeriti predvsem v izobraževanje in spremeniti ne samo njihovo miselnost, ampak pogosto kar način življenja. A ko se na koncu procesa dolgovi spremenijo v prihranke, je to v veliko zadovoljstvo tako stranki, ki se je znebila spone dolgov, kot meni, saj vem, da sem naredila nekaj dobrega.«

Zaupanje si pridobiš

Polona pravi, da je ob dolgoletnem delu ugotovila, da je pomembno, da dobro stranke vedno postaviš na prvo mesto: »Spomnim se gospoda, ki sem mu pokazala, kako lahko neko storitev opravi z najmanjšimi stroški, tako da sem mu predstavila vse možnosti, ne le naše banke. Na prvi pogled bi NLB zaradi mene lahko izgubila potencialni posel, saj ni nujno, da smo najcenejši. A gospod se je čez nekaj mesecev oglasil pri meni z večjo količino denarja in mi rekel: ‚Vedno ste mi dobro svetovali in verjamem, da mi boste tudi zdaj, ko se odločam, kam z vsemi svojimi prihranki.‘ Moje mnenje je, da je tako zaupanje največ, kar lahko dosežeš v bančništvu.«

  

Morje in motor

O delu s strankami nam razlaga z velikim zanosom. Pravi, da je delo z ljudmi najbolj izpolnjujoča stran njenega poklica, hkrati pa naporna. »Srečujemo se z različnimi ljudmi, z njihovimi težavami in čustvi, pozitivnimi in negativnimi. Zato potrebuješ sprostitev. Sama vsak prost trenutek izkoristim, da se odpravim na morje. Včasih tudi samo na kavico in potem nazaj.« Morje je nepogrešljiv del njenega življenja: »Lahko se odpovem dragim oblekam, hrani v restavracijah in še čemu, dopustu na morju pa ne. Tudi ko sva s partnerjem zidala hišo, kar je finančno in časovno zahtevno, se morju nisem hotela odpovedati.«

Pravi, da dopust čuti kot dolžnost do sebe: »Če celo leto delam in se posvečam reševanju težav drugih ljudi, si moram vzeti oddih.« Največkrat si energijo za nove izzive nabira na Braču. »Nikoli ne bom pozabila našega prvega oddiha na tem otoku. Pred tem smo bili navajeni Portoroža in bližnjih krajev, Dalmacija pa me je čisto prevzela. Že ob prvem obisku smo spoznali ljudi, s katerimi smo povezani še danes.« Ko potrebuje krajši oddih, so ji dovolj tudi sprehodi, delo na vrtičku in v zadnjih letih celo vožnja z motorjem: »Vendar le kot sopotnica. Šele zdaj razumem, kaj pomeni, ko motoristi govorijo o svobodi, ki jo omogoča vožnja z motorjem. To je pravi užitek!«

   

Naš dom je tu, med vami

Verjamemo, da dom ni le točka na zemljevidu. Dom je tam, kjer so ljudje, ki nam pomenijo največ. Naš dom je tu, z vami in med vami. Zato kot največja bančna skupina s sedežem v Jugovzhodni Evropi skrbimo za boljšo kakovost življenja v regiji ter vam lahko ponudimo storitve, prilagojene vam in vašim potrebam. Z inovativnimi in preprostimi digitalnimi rešitvami ter strokovnimi nasveti smo z vami doma in po svetu, 24 ur na dan, vsak dan. Pomagamo vam bolje upravljati svoje finance, da boste pripravljeni na vse, kar sledi. Dobrodošli!

  

Spoznajte nas

december, 2019

naslovna paketi landing

Paketi

Bančne storitve, ki jih najpogosteje uporabljate in jih najbolj potrebujete, smo združili v pregledne bančne pakete. Izberite paket po svoji meri in prihranite.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!