Pomagajmo starejšim pri bančnih opravkih v času koronavirusa

Omejevanje osebnih stikov zaradi preprečevanja širjenja novega koronavirusa od vseh nas zahteva prilagoditev življenja, ki smo ga sicer navajeni. Uporabniki bank lahko večino storitev danes opravimo na daljavo, brez obiska poslovalnic, vendar pa nekaterim to predstavlja korenitejše spremembe vsakdanjih navad. Še najtežje je verjetno upokojencem, ki jim vsakomesečni obisk banke pomeni več kot le dvig pokojnine, ravno njihovo zdravje pa koronavirus najbolj ogroža. Svojci jim lahko pomagamo, da jim bo čim lažje in se ne bodo po nepotrebnem izpostavljali zdravstvenim tveganjem.


   

Pogovorimo se s starši ali starimi starši, naj ne hodijo v poslovalnico po izplačilo pokojnine

Pri dvigu pokojnine je varnost, ki jo ob tem občutijo, marsikomu pomembnejša od gotovine. Pomirimo jih, da je denar, čeprav ga nimajo pri sebi, na njihovem bančnem računu in jim pomagajmo, da se prepričajo o stanju svojega računa.

Stanje, prilive in odlive z bančnega računa bodo upokojenci najlažje preverili na bančnem izpisku, ki ga dobijo na začetku vsakega meseca, Pokličite jih že pred koncem meseca, ko se nakazujejo pokojnine, da ne bodo hiteli v banko in jim povejte, da bodo že kmalu dobili izpisek. Če ste pooblaščeni na njihovem računu, pa jim stanje in priliv pokojnine lahko preverite tudi vi prek svojih digitalnih kanalov.

Pogovorimo se z njimi in jim razložimo, katere stvari se nam zdi pomembno, da jih naredimo namesto njih – ne zato, ker ne zmorejo, ampak zato, ker jih imamo radi in jih ne želimo izpostavljati tveganjem okužbe. Povejmo jim, da nam to res ni težko narediti za njih.

  

Če je obisk poslovalnice res nujen

Če vaši starši ali stari starši ne morejo odložiti obiska poslovalnice, svetujemo, da jim pomagate tako, da predhodno preverite odprtost in delovni čas poslovalnic, saj smo v želji po zajezitvi širitve korona virusa prilagodili urnike ter zmanjšali število odprtih poslovalnic.

Poslovalnice bodo 31. marca sicer odprte pol ure dlje: med 8. in 13. uro. Do 10. ure bodo poslovalnice odprte le za upokojence, invalide in nosečnice. Tudi ob izplačilu pokojnin bo veljajo, da je dovoljen zgolj vstop z zaščitnimi rokavicami in zaščitno masko ali drugo obliko zaščite ustnega in nosnega dela. Teh zaščitnih elementov med opravljanjem bančne storitve ne smete odstraniti, razen toliko, kot je nujno potrebno za identifikacijo.

Vstop v poslovalnice je omejen na posamično vstopanje – naenkrat je lahko v poslovalnici samo toliko strank, kot je bančnih okenc. Če so vrata poslovalnic zaprta, prosimo, da počakate zunaj, da pridete na vrsto.

    

Najlažje jim pomagamo, če smo pooblaščeni na njihovem računu

Veliko starejših je na svojih bančnih računih že pooblastilo svoje otroke ali vnuke za lažje poslovanje z banko. Morda smo tudi sami pooblaščeni na njihovem bančnem računu, pa smo samo pozabili.

  • Staršem, starim staršem lahko položnice plačujete prek svojih digitalnih poti (NLB Klika ali Klikina) – tako gotovine za plačilo položnic upokojenci sploh ne bodo potrebovali.
  • Otroci in vnuki lahko živila in nujne življenjske potrebščine naročite tudi za starše, z dostavo kar na njihov dom. Potreben denar za plačilo nakupa si nakažete iz njihovega računa – tako upokojenci tudi za takšna plačila ne bodo potrebovali gotovine. Ne bodo se izpostavljali morebitnim okužbam v trgovinah, bančnih poslovalnicah, pa tudi z gotovino, na kateri se prav tako zadržujejo virusi, bodo manj v stiku.
  • Če se bodo starši oz. stari starši boljše počutili z nekaj nujne gotovine, pa jim to lahko dvignete na bankomatih namesto njih. Drugače pa svetujemo, tudi vi ne hodite v poslovalnice, čim manj uporabljate gotovino, bančne storitve pa opravljate digitalno. Več informacij: www.nlb.si/skupajzvami.

    

Pomagamo jih lahko tudi, če nismo pooblaščeni na njihovem računu

Tudi če nismo pooblaščeni, lahko upokojencem pomagamo, da se čim manj izpostavljajo možnostim okužbe.

  • Ponudite jim, da boste v času večje nevarnosti širjenja okužb živila in nujne življenjske potrebščine zanje kupovali vi. Tako jim ne bo treba obiskovati prostorov, kjer se giblje večje število ljudi in je posledično lahko več tudi virusov, ki na površinah lahko ostanejo tudi daljši čas. Kupujete lahko na spletu ali pa takrat, ko se odpravite v trgovino, nakup opravite še zanje. Če lahko, plačujte s svojim denarjem, vrnili vam bodo lahko, ko se razmere umirijo. Tako bodo potrebovali minimalno gotovine in ne bodo čutili potrebe po obisku banke.
  • Plačilo položnic je poleg dviga pokojnine najpogostejši razlog obiska bančnih poslovalnic. Starejšim ponudite, da prek svoje spletne ali mobilne banke plačate tudi njihove položnice. Denar vam lahko vrnejo, ko se razmere umirijo.
  • Če ne morete založiti denarja za plačilo položnic in/ali nakupov v trgovini, pojdite skupaj z njimi na bankomat in jim pomagajte dvigniti nujno gotovino. Odsvetujemo, da to naredite zadnji dan v mesecu, ker bodo takrat bankomati verjetno bolj obiskani. Kateri bankomati delujejo, si lahko ogledate na www.bankomati.net. Bankomatov, ki so v zaprtih poslovalnicah ali na drugih zaprtih lokacijah, žal ne moremo polniti.

   

Nikoli pa jih ne prosimo za številko PIN ali za to, da nam predajo svojo kartico!

Opozorimo jih tudi na to, da svoje kartice in številke PIN nikoli ne zaupajo neznancem. Že so se namreč pojavili prevaranti, ki izkoriščajo razmere. Obiščejo starejše ljudi in jim ponudijo, da zanje z njihovo kartico opravijo nakupe ali jih skušajo drugače ogoljufati, na primer s prodajo nepreverjenih razkužil ali zaščitne opreme na domu. Naj bodo torej zdaj še bolj pozorni, koga spustijo v svoj dom.

   

Še večkrat kot običajno jih pokličimo, da se ne bodo počutili osamljene

Zavedati se moramo, da so starejšim vsakodnevni opravki, kot so obisk trgovine ali bančne poslovalnice pomembni tudi zaradi druženja. Vsi vemo, kako prijetno je kdaj poklepetati s trgovko v lokalni trgovini ali bančnikom ob bančnih opravkih. Verjetno pa smo tudi sami omejili osebne stike s starejšimi svojci, saj bi jih lahko nevede okužili tudi sami (koronavirus COVID-19 je namreč nalezljiv, še preden se pokažejo znaki okužbe). Zato je zelo pomembno, da jih večkrat pokličemo, morda tudi z video klicem, preverimo, kako se počutijo in delimo z njimi zanimivosti iz svojega življenja. Poskrbimo tudi za to, da bodo imeli stik z vnuki ali pravnuki. Tako bodo lažje zdržali doma.

Predvsem pa tudi sami spoštujmo omejitev stikov z drugimi ljudmi in svoje starejše svojce na to večkrat opozorimo. Proti bolezni, ki je trenutno še ne poznamo dovolj, se lahko najboljše borimo tako, da ji preprečimo širjenje, je pa to v času sodobne tehnologije gotovo lažje kot bi bilo v mladosti naših staršev. Ostanite zdravi!

   

Nasveti v vašem e-poštnem nabiralniku

Redno pripravljamo uporabne nasvete, s katerimi želimo deliti znanje o osebnih financah in ki vam bodo v pomoč pri boljših življenjskih odločitvah. Naročite se na naše e-novice in tekoče jih boste prejemali v e-poštni nabiralnik.

Želim prejemati nasvete 

marec 2020

klikin hk final naslovka

Mobilna banka Klikin

Z njo ste 24/7 na tekočem s prometom na osebnem računu, lahko plačujete ali denar nakažete s funkcijo "in-plačilo".

naslovka klik

NLB Klik

Spletna banka, odprta 24/7. Potrebujete le osebni računalnik z dostopom do interneta.

NLB Kontaktni center

Kontaktni center

Banka vedno pri roki, kontakni center vam je na voljo 24/7/365 - (01) 477 20 00, info@nlb.si

01 naslovka2560x1440

Video klic

Preprosto in udobno opravljanje bančnih storitev prek video klica, na voljo 24 ur na dan, vse dni v tednu.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se