Pomagajmo starejšim, da jim ne bo treba v banko

Omejevanje osebnih stikov zaradi preprečevanja širjenja novega koronavirusa od vseh nas zahteva prilagoditev življenja, ki smo ga sicer navajeni. Večino bančnih storitev danes opravimo na daljavo, brez obiska poslovalnic, vendar pa nekaterim to predstavlja korenitejše spremembe vsakdanjih navad. Še najtežje je verjetno upokojencem, ki jim vsakomesečni obisk banke pomeni več kot le dvig pokojnine. Pripravili smo nasvete, kako jim lahko v teh časih pomagate svojci in s tem zmanjšate njihove možnosti za okužbo.


   

Pogovorimo se s starši ali starimi starši, naj ne hodijo v poslovalnico po izplačilo pokojnine

Pri dvigu pokojnine je varnost, ki jo ob tem občutijo, marsikomu pomembnejša od gotovine. Pomirimo jih, da je denar, čeprav ga nimajo pri sebi, na njihovem bančnem računu in jim pomagajmo, da se prepričajo o stanju svojega računa.

Stanje, prilive in odlive z bančnega računa bodo upokojenci najlažje preverili na bančnem izpisku, ki ga dobijo na začetku vsakega meseca, Pokličite jih že pred koncem meseca, ko se nakazujejo pokojnine, da ne bodo hiteli v banko in jim povejte, da bodo že kmalu dobili izpisek. Če ste pooblaščeni na njihovem računu, pa jim stanje in priliv pokojnine lahko preverite tudi vi prek svojih digitalnih kanalov.

Pogovorimo se z njimi in jim razložimo, katere stvari se nam zdi pomembno, da jih naredimo namesto njih – ne zato, ker ne zmorejo, ampak zato, ker jih imamo radi in jih ne želimo izpostavljati tveganjem okužbe. Povejmo jim, da nam to res ni težko narediti za njih.

Če je obisk poslovalnice res nujen

Tudi ob izplačilu pokojnin, tako kot vsk drug dan, bo veljajo, da je dovoljen zgolj vstop z zaščitno masko ali drugo obliko zaščite ustnega in nosnega dela. Teh zaščitnih elementov med opravljanjem bančne storitve ne smete odstraniti, razen toliko, kot je nujno potrebno za identifikacijo.

Vstop v poslovalnice je omejen na posamično vstopanje – naenkrat je lahko v poslovalnici samo toliko strank, kot je bančnih okenc. Če so vrata poslovalnic zaprta, prosimo, da počakate zunaj, da pridete na vrsto.

     

Najlažje jim pomagamo, če smo pooblaščeni na njihovem računu

Veliko starejših je na svojih bančnih računih že pooblastilo svoje otroke ali vnuke za lažje poslovanje z banko. Morda smo tudi sami pooblaščeni na njihovem bančnem računu, pa smo samo pozabili. Odprimo predale in mape, preglejmo dokumentacijo, saj jim lahko pooblaščenci precej pomagamo.

  • Staršem, starim staršem lahko položnice plačujete prek svojih digitalnih poti (NLB Klika ali Klikina) – tako gotovine za plačilo položnic upokojenci sploh ne bodo potrebovali.
  • Otroci in vnuki lahko živila in nujne življenjske potrebščine naročite tudi za starše, z dostavo kar na njihov dom. Potreben denar za plačilo nakupa si nakažete iz njihovega računa – tako upokojenci tudi za takšna plačila ne bodo potrebovali gotovine. Ne bodo se izpostavljali morebitnim okužbam v trgovinah, bančnih poslovalnicah, pa tudi z gotovino, na kateri se prav tako zadržujejo virusi, bodo manj v stiku.
  • Če se bodo starši oz. stari starši boljše počutili z nekaj nujne gotovine, pa jim to lahko dvignete na bankomatih namesto njih. Drugače pa svetujemo, tudi vi ne hodite v poslovalnice, čim manj uporabljate gotovino, bančne storitve pa opravljate digitalno. Več informacij: www.nlb.si/skupajzvami.

   

Pomagamo jih lahko tudi, če nismo pooblaščeni na njihovem računu

Tudi če nismo pooblaščeni, lahko upokojencem pomagamo, da se čim manj izpostavljajo možnostim okužbe.

  • Ponudite jim, da boste v času večje nevarnosti širjenja okužb živila in nujne življenjske potrebščine zanje kupovali vi. Tako jim ne bo treba obiskovati prostorov, kjer se giblje večje število ljudi in je posledično lahko več tudi virusov. Kupujete lahko na spletu ali pa takrat, ko se odpravite v trgovino, nakup opravite še zanje. Če lahko, plačujte s svojim denarjem, vrnili vam bodo lahko, ko se razmere umirijo. Tako bodo potrebovali minimalno gotovine in ne bodo čutili potrebe po obisku banke.
  • Plačilo položnic je poleg dviga pokojnine najpogostejši razlog obiska bančnih poslovalnic. Starejšim ponudite, da prek svoje spletne ali mobilne banke plačate tudi njihove položnice. Denar vam lahko vrnejo, ko se razmere umirijo.
  • Če ne morete založiti denarja za plačilo položnic in/ali nakupov v trgovini, pojdite skupaj z njimi na bankomat in jim pomagajte dvigniti nujno gotovino. Odsvetujemo, da to naredite zadnji dan v mesecu, ker bodo takrat bankomati verjetno bolj obiskani. Kateri bankomati delujejo, si lahko ogledate na www.bankomati.net. Bankomatov, ki so v zaprtih lokalih ali na drugih zaprtih lokacijah, žal ne moremo polniti.

   

Nikoli pa jih ne prosimo za številko PIN ali za to, da nam predajo svojo kartico!

Opozorimo jih tudi na to, da svoje kartice in številke PIN nikoli ne zaupajo neznancem. Že so se namreč pojavili prevaranti, ki izkoriščajo razmere. Obiščejo starejše ljudi in jim ponudijo, da zanje z njihovo kartico opravijo nakupe ali jih skušajo drugače ogoljufati, na primer s prodajo nepreverjenih razkužil ali zaščitne opreme na domu. Naj bodo torej zdaj še bolj pozorni, koga spustijo v svoj dom.

   

Še večkrat kot običajno jih pokličimo, da se ne bodo počutili osamljene

Zavedati se moramo, da so starejšim vsakodnevni opravki, kot so obisk trgovine ali bančne poslovalnice pomembni tudi zaradi druženja. Vsi vemo, kako prijetno je kdaj poklepetati s trgovko v lokalni trgovini ali bančnikom ob bančnih opravkih. Verjetno pa smo tudi sami omejili osebne stike s starejšimi svojci, saj bi jih lahko nevede okužili tudi sami. Zato je zelo pomembno, da jih večkrat pokličemo, morda tudi z video klicem, preverimo, kako se počutijo in delimo z njimi zanimivosti iz svojega življenja. Poskrbimo tudi za to, da bodo imeli stik z vnuki ali pravnuki. Tako bodo lažje zdržali doma.  

Nasveti v vašem e-poštnem nabiralniku

Redno pripravljamo uporabne nasvete, s katerimi želimo deliti znanje o osebnih financah in ki vam bodo v pomoč pri boljših življenjskih odločitvah. Naročite se na naše e-novice in tekoče jih boste prejemali v e-poštni nabiralnik.

Želim prejemati nasvete 

marec 2021

nlb klikin kv web 1920x468

Mobilna banka Klikin

Z mobilno banko ste 24/7 na tekočem s prometom na osebnem računu, lahko plačujete ali denar nakažete s funkcijo "in-plačilo".

2023 06 nlb novi klik 2560x1600 novi banner junij

NLB Klik

Enak videz, enak postopek, na vseh napravah.

kontaktni center

Kontaktni center

Poleg pomoči s spletno, mobilno in telefonsko banko ter ostalih bančnih storitev, vam nudimo tudi video klic in klepet z našimi svetovalci. 24/7.

01 naslovka2560x1440

Video klic

Preprosto in udobno opravljanje bančnih storitev prek video klica, na voljo 24 ur na dan, vse dni v tednu.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!