Omejevanje osebnih stikov zaradi preprečevanja širjenja novega koronavirusa od vseh nas zahteva prilagoditev življenja, ki smo ga sicer navajeni. Večino bančnih storitev danes opravimo na daljavo, brez obiska poslovalnic, vendar pa nekaterim to predstavlja korenitejše spremembe vsakdanjih navad. Še najtežje je verjetno upokojencem, ki jim vsakomesečni obisk banke pomeni več kot le dvig pokojnine. Pripravili smo nasvete, kako jim lahko v teh časih pomagate svojci in s tem zmanjšate njihove možnosti za okužbo.
Pri dvigu pokojnine je varnost, ki jo ob tem občutijo, marsikomu pomembnejša od gotovine. Pomirimo jih, da je denar, čeprav ga nimajo pri sebi, na njihovem bančnem računu in jim pomagajmo, da se prepričajo o stanju svojega računa.
Pogovorimo se z njimi in jim razložimo, katere stvari se nam zdi pomembno, da jih naredimo namesto njih – ne zato, ker ne zmorejo, ampak zato, ker jih imamo radi in jih ne želimo izpostavljati tveganjem okužbe. Povejmo jim, da nam to res ni težko narediti za njih.
Tudi ob izplačilu pokojnin, tako kot vsk drug dan, bo veljajo, da je dovoljen zgolj vstop z zaščitno masko ali drugo obliko zaščite ustnega in nosnega dela. Teh zaščitnih elementov med opravljanjem bančne storitve ne smete odstraniti, razen toliko, kot je nujno potrebno za identifikacijo.
Vstop v poslovalnice je omejen na posamično vstopanje – naenkrat je lahko v poslovalnici samo toliko strank, kot je bančnih okenc. Če so vrata poslovalnic zaprta, prosimo, da počakate zunaj, da pridete na vrsto.
Veliko starejših je na svojih bančnih računih že pooblastilo svoje otroke ali vnuke za lažje poslovanje z banko. Morda smo tudi sami pooblaščeni na njihovem bančnem računu, pa smo samo pozabili. Odprimo predale in mape, preglejmo dokumentacijo, saj jim lahko pooblaščenci precej pomagamo.
Tudi če nismo pooblaščeni, lahko upokojencem pomagamo, da se čim manj izpostavljajo možnostim okužbe.
Opozorimo jih tudi na to, da svoje kartice in številke PIN nikoli ne zaupajo neznancem. Že so se namreč pojavili prevaranti, ki izkoriščajo razmere. Obiščejo starejše ljudi in jim ponudijo, da zanje z njihovo kartico opravijo nakupe ali jih skušajo drugače ogoljufati, na primer s prodajo nepreverjenih razkužil ali zaščitne opreme na domu. Naj bodo torej zdaj še bolj pozorni, koga spustijo v svoj dom.
Zavedati se moramo, da so starejšim vsakodnevni opravki, kot so obisk trgovine ali bančne poslovalnice pomembni tudi zaradi druženja. Vsi vemo, kako prijetno je kdaj poklepetati s trgovko v lokalni trgovini ali bančnikom ob bančnih opravkih. Verjetno pa smo tudi sami omejili osebne stike s starejšimi svojci, saj bi jih lahko nevede okužili tudi sami. Zato je zelo pomembno, da jih večkrat pokličemo, morda tudi z video klicem, preverimo, kako se počutijo in delimo z njimi zanimivosti iz svojega življenja. Poskrbimo tudi za to, da bodo imeli stik z vnuki ali pravnuki. Tako bodo lažje zdržali doma.
Redno pripravljamo uporabne nasvete, s katerimi želimo deliti znanje o osebnih financah in ki vam bodo v pomoč pri boljših življenjskih odločitvah. Naročite se na naše e-novice in tekoče jih boste prejemali v e-poštni nabiralnik.
marec 2021
Z mobilno banko ste 24/7 na tekočem s prometom na osebnem računu, lahko plačujete ali denar nakažete s funkcijo "in-plačilo".
Enak videz, enak postopek, na vseh napravah.
Poleg pomoči s spletno, mobilno in telefonsko banko ter ostalih bančnih storitev, vam nudimo tudi video klic in klepet z našimi svetovalci. 24/7.
Preprosto in udobno opravljanje bančnih storitev prek video klica, na voljo 24 ur na dan, vse dni v tednu.