Spletna aplikacija NLB Odkup terjatev podjetjem olajša uporabo in dostopnost storitve odkupa terjatev. Z avtomatizacijo in digitalizacijo je celoten postopek za podjetja lažje obvladljiv, razumljivejši in prijazen za uporabo.
Podjetja, ki želite uporabljati aplikacijo, se morate najprej registrirati, potem lahko v aplikaciji preprosto oddajate zahtevke za odkup terjatev, podpisujete in pregledujete dokumentacijo ter celoten arhiv. Dokumentacija je digitalizirana in shranjena v aplikaciji, podpisovanje je elektronsko, zato vam ni treba »loviti« podpisnikov, ampak aplikacija sama pozove podpisnike, ko je potreben njihov podpis. Vsi postopki se izvajajo elektronsko in na enem mestu v aplikaciji.
Aplikacijo lahko uporabljate kot prodajalec (podjetje, ki je kupcu prodalo izdelke/storitve in ima zanje odprte nezapadle terjatve) ali kupec (podjetje, ki je kupilo izdelke/storitve prodajalca):
Podjetjem aplikacija prinaša številne prednosti, saj boste lahko še hitreje, pregledneje in ugodneje prodajali terjatve banki, uporaba aplikacije pa je varna in brezplačna.
Spletno aplikacijo NLB Odkup terjatev lahko uporabljate stranke NLB. Za uporabo ne potrebujete posebne programske ali strojne opreme, potrebujete le kvalificirano digitalno potrdilo. Če že uporabljate NLB Proklik, lahko isto kvalificirano digitalno potrdilo kot za NLB Proklik uporabljate tudi za elektronski odkup terjatev.
Če boste želeli v spletni aplikaciji prodajati terjatve, potrebujete še okvirno pogodbo z NLB o odkupu terjatev, v kateri se določijo limiti za odkupe terjatev in drugi pogoji, po katerih bo NLB odkupovala terjatve. Če boste aplikacijo uporabljali le kot kupec, te pogodbe ne potrebujete.
Pred začetkom uporabe se registrirate v spletni aplikaciji, do katere dostopite s svojim kvalificiranim digitalnim potrdilom in izpolnite naročilo za dodelitev pravic za uporabo spletne aplikacije. Potem ko NLB potrdi naročilo in podeli pravice, lahko začnete uporabljati spletno aplikacijo – kot prodajalec prodajate terjatve banki, kot kupec pa dajete soglasja za prenos terjatev od prodajalca k banki.
Podjetje, ki želi prodati terjatve (prodajalec), odpre zahtevek v aplikaciji, izpolni zahtevane podatke, priloži skenirane račune in zahtevek odda.
Banka pogleda zahtevek in ga potrdi, če je ustrezen, aplikacija pa avtomatsko generira dokumente:
Prodajalec pregleda pogodbo in izjavo ter jo elektronsko podpiše. Če je ob registraciji določil, da se zahteva skupinski podpis, aplikacija k podpisu pozove vse podpisnike.
.
Aplikacija k pregledu in podpisu izjave o odkupu terjatev pozove še kupca (razen pri tihem odkupu). Kupec v aplikaciji pogleda račune, ki jih je predložil prodajalec, ter podpiše izjavo (posamezno ali kolektivno) in s tem poda soglasje za prenos terjatev od prodajalca na banko.
.
V aplikaciji je poskrbljeno za celovitost postopka tudi, če kupec ni uporabnik aplikacije. Različen je le način, na katerega kupec predloži veljavno izjavo o odkupu terjatev:
Po podpisih kupca in prodajalca dokumente pregleda in podpiše še NLB ter prodajalcu nakaže sredstva.
Celoten postopek odkupa je hiter, prodajalec po podpisu s strani banke dobi sredstva na račun še isti ali naslednji delovni dan, odvisno od urnika izvajanja plačil. Vsaka stran (banka, prodajalec, kupec) lahko na vsakem koraku prekliče odkup.
Aplikacija NLB Odkup terjatev je primerna za vsa podjetja, ki že uporabljate storitev odkupa terjatev, priložnost za razmislek pa je tudi za tista, ki se sprašujete, kako z odkupom terjatev optimizirati poslovanje podjetja.
Številna podjetja redno uporabljajo storitev odkupa terjatev za kratkoročno financiranje. Zakaj so se tako odločila, dobro ponazorijo nekateri tipični primeri uporabe:
Če že uporabljate odkup terjatev v NLB in bi želeli poslovati elektronsko, izpolnite naročilo za uporabo spletne aplikacije v sami aplikaciji. Natisnjeno in podpisano naročilo prinesite k poslovnemu skrbniku, ki vam bo aktiviral pravice za uporabo. Če odkupa terjatev še ne uporabljate, kontaktirajte poslovnega skrbnika v NLB, ki vam bo pomagal izbrati pravo rešitev za vas ali obiščite najbližjo poslovno enoto.
junij, 2020
Financiranje na podlagi vaših terjatev do kupcev. Po novem tudi prek spletne aplikacije.
Za financiranje osnovnih in trajnih obratnih sredstev podjetja.