6 situacij, v katerih boste zagotovo veseli klica iz banke

Ko je v glavni vlogi denar, se skušajo v igro prebiti tudi zlonamerneži in lahko pride do zlorab. Za zmanjšanje tveganja lahko veliko naredite že sami z upoštevanjem varnostnih standardov. Ker pa so zlikovci vedno na preži, je dobro, da imate takrat na svoji strani še nekoga, na katerega se lahko zanesete. Nekoga, ki lahko morda morebitne zlorabe pravočasno zazna, vas nanje opozori in skupaj z vami najde najboljše rešitve, da jih prepreči.


Banka lahko zaradi naprednih varnostnih mehanizmov včasih zazna nevarnosti, še preden jih občutite stranke. V takem primeru je pomembno, da čim prej stopimo v stik z vami in preverimo, ali gre morda za zlorabo. Tako morda lahko preprečimo morebitno škodo, to pa lahko storimo le, če imamo vaše prave podatke.

Zbrali smo nekaj najpogostejših situacij, v katerih je koristno, da lahko hitro navežemo stik z vami in skupaj z vami tudi hitro ukrepamo. Tako lahko preprečimo finančne posledice zlorab, ki bi jih vi občutili v svoji denarnici.

  

Po dvigu na bankomatu, kjer je bil odkrit skimming, vas lahko obvestimo

Dokler so bili magnetni zapisi najnaprednejši varnostni element plačilnih kartic, so zlikovci skušali do podatkov o karticah priti na bankomatih. Na bankomate so namestili naprave skimming za kopiranje magnetnega zapisa kartice in kamere, s katerimi so posneli vnose številk PIN. Tveganja, da bi tako prišli do podatkov, so sicer zaradi naprednejših kartic s čipi in brezstičnih kartic vse manjša, vendar pa se to še vedno lahko zgodi. Takrat vam lahko pomagamo, če imamo vaše kontaktne podatke.

Ko v banki zasledimo, da je bil na bankomatu izveden skimming, pokličemo imetnike plačilnih kartic, ki so ta bankomat uporabljali. Če ste dvigovali denar na sumljivem bankomatu in imamo vaše kontaktne podatke, vas bomo poklicali in predlagali rešitve. Predlagali vam bomo takojšnjo zamenjavo številke PIN, se dogovorili za blokado kartice ali druge rešitve. Tako bomo lahko pravočasno preprečili, da bi zlikovci izpraznili vaš račun.

   

Morda vas opozorimo na nenavadne vzorce plačevanja s kartico

Lahko se zgodi, da vam tatovi ukradejo le podatke o kartici, kartico pa vi še vedno imate. V takem primeru bomo morda še pred vami ugotovili sumljivo uporabo. Varnostni sistemi namreč samodejno spremljajo vzorce uporabe kartic in lahko zaznajo odstopanja od običajne rabe. Takrat se sprožijo alarmi, saj bi bili lahko drugačni vzorci posledica zlorab.

Ko zaznamo nenavadne vzorce nakupovanja s plačilno kartico, vas bomo poklicali in preverili, ali ste sumljive nakupe res opravili vi. Če ugotovimo, da je vse v redu, si lahko oddahnete. Če pa boste zlorabo potrdili, lahko plačilo na vašo željo ustavimo in kartico blokiramo, da se prepreči nadaljnje zlorabe.

   

Morda vas opozorimo ob nakupovanju na tveganih spletnih straneh

Vemo, da je težko poznati vse pasti spletnega nakupovanja. Med vsemi nasveti varnega spletnega nakupovanja je morda še najtežje prepoznati zanesljive spletne trgovine, v katerih lahko kupujete brez skrbi pred zlorabami. Včasih imamo banke več informacij o sumljivih spletnih trgovinah kot stranke in vam lahko pomagamo poskrbeti za spletno varnost.

Če zaznamo, da želite izvesti plačilo nakupa na spletni strani, ki ima oznako visokega tveganja, vas bomo poklicali in na to opozorili. Skupaj z vami bomo poiskali ustrezno rešitev, ustavili plačilo in po potrebi blokirali kartico.

   

Morda vas obvestimo o najdeni kartici

Vsi poznamo trenutke, ko smo raztreseni in nepazljivi. Takrat se hitro zgodi, da kartico pozabimo ob dvigu na bankomatu ali nakupu, jo založimo ali izgubimo. Na vsaki kartici je oznaka banke, izdajateljice kartice, in če najdete kartico neznanca, vam svetujemo, da jo prinesete v najbližjo poslovalnico banke, ki bo poskrbela, da se vrne v roke imetnika.

Na srečo vsaka izgubljena kartica ne pomeni nujno zlorabe, saj veliko najdenih kartic pošteni najditelji prinesejo na banko. Če imamo sveže podatke o imetniku najdene kartice, ga lahko takoj obvestimo in se dogovorimo za rešitev. Ker obstaja tudi možnost, da bi najdeno kartico skušal kdo zlorabiti, ne čakajte in kartico prekličite takoj, ko ugotovite izgubo.

   

Na spletu lahko kupujete varneje po varnostnem standardu 3-D Secure

Da bi preprečili, da bi vašo kartico na spletu uporabila nepooblaščena oseba, je bil vzpostavljen varnostni standard 3-D Secure, ki ga podpirata Mastercard (Mastercard SecureCode) in Visa (Verified by Visa). Na spletu boste tako lahko kupovali varneje, za to pa na banki potrebujemo vašo pravo telefonsko številko, na katero vam bomo poslali enkratno geslo za nakup.

Če imamo telefonsko številko, ki je zastarela ali napačna, nakupa v spletni trgovini ne boste mogli končati.

   

Da bančni izpiski ne bodo pristali v napačnih rokah

Včasih ob selitvi o novem naslovu pozabimo obvestiti vse, ki bi morali poznati naš naslov. Morda celo pozabimo, od koga dobivamo redno in pomembno pošto. Gotovo ne bi želeli, da bančni izpiski in drugi pomembni dokumenti, ki jih dobite od banke, pridejo v napačne roke. To pa se lahko zgodi, če banka nima vašega aktualnega naslova prebivališča.

Še boljša rešitev je, da papirnate izpiske zamenjate z elektronskimi. Tako boste še lažje vodili evidenco prilivov in odlivov ter upravljali osebni proračun, saj vam bo arhiv izpiskov vedno dostopen, preglednejši, z brezpapirnim poslovanjem pa boste storili tudi nekaj dobrega za okolje. Naročite elektronske izpiske.

   

Zakaj je še dobro, da ima banka vaše osebne podatke?

To je le nekaj situacij, v katerih je koristno, da se dobro poznamo. Pri zlorabah je zelo pomembno, da vas lahko pravočasno obvestimo, za to pa potrebujemo prave in aktualne podatke.

Dobre plati podatkov, ki jih ima banka o vas, ne boste spoznali le ob enkratnih dogodkih. Še bolj se bodo odrazili skozi čas, ko bomo imeli priložnost, da se bolje spoznamo, če nam boste dovolili:

  • Le če vas dobro poznamo, vam znamo dobro svetovati. Vsak finančni nasvet ni enako primeren za vsakogar, boljši so tisti, ki so prilagojeni vašim posebnostim.
  • Če imamo vaš elektronski naslov, vam lahko pošiljamo novosti o ponudbi in nasvete, ki vam bodo pomagali pri vsakodnevnem ravnanju z denarjem.
  • Dobra bančna storitev je tista, ki izpolnjuje vaše potrebe. Bolj vas poznamo, bolj bomo lahko skrbeli za to, da bodo naše storitve prilagojene vašim potrebam.

Zato svetujemo, da ob tem, ko nam sporočite svoje podatke, razmislite tudi o tem, kako želite, da vas obveščamo, in katere podatke želite, da upravljamo. Seveda je pomembno, da podatkov ne zaupate komur koli. Pomembno je, da jih zaupate tistim, na katere se lahko zanesete, da bodo z njimi ravnali skrbno in le za namene, ki jih dovolite ter da jih bodo uporabljali za to, da bi vam lahko ponudili boljše rešitve. Da boste bolje pripravljeni na vse, kar sledi.

Kako v NLB skrbimo za vaše osebne podatke, preberite v Splošnih informacijah o obdelavi osebnih podatkov.

   

Bolj vas poznamo, bolj vam lahko pomagamo

Da bi vam lahko v omenjenih situacijah čim hitreje pomagali, potrebujemo prave podatke. Poskrbite za to, da bodo vaši kontaktni podatki vedno aktualni, in jih ob spremembah čim prej osvežite. Uporabniki Klika to lahko storite v Kliku, ostali uporabite spletni obrazec.

Sporočite svoje podatke

avgust, 2018

Bi izpiske raje prejemali po e-pošti? Če raje prejemate e-pošto in ste hkrati naveličani papirnih dokumentov, ker ne veste več, kam bi jih shranili, se naročite na e-izpiske.

Elektronski izpiski

nlb vstopna stran gdpr

Bolj vas poznamo

Bolj vas poznamo, bolj vam lahko pomagamo.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se