Z Darkom Jurićem, svetovalcem področja v NLB poslovnem sektorju za mala podjetja, smo spregovorili o priložnostih, ki jih mladim podjetjem ponuja Center inovativnega podjetništva, o pravem času za širitev podjetja in o mladem podjetju štirih Korošcev, ki s svojim izdelkom Junc Beef Jerky sodelujejo v projektu Štartaj Slovenija, v katerem je partner tudi NLB.
Banka želi biti enakovreden sogovornik, partner svojim strankam in prispevati k pozitivnim podjetniškim zgodbam. Zato v okviru NLB deluje Center inovativnega podjetništva, kamor lahko pride na pogovor, po nasvet in znanje vsakdo, ki ga mika svet podjetništva ali že ima poslovno idejo, tudi če še nima svojega podjetja.
Večina mladih podjetnikov v nasprotju s splošnim prepričanjem nima ekonomske ali podjetniške izobrazbe, zato Center inovativnega podjetništva ponuja finančno opismenjevanje. Je okolje, kjer se lahko podjetniki naučijo, kako obvladovati denarni tok in kaj pomenijo osnovni elementi dobrega poslovanja.
Na prvem srečanju s podjetnikom bančni svetovalec od njega ne pričakuje razlage zapletenega in natančno razdelanega poslovnega načrta. Zanimata ga predvsem dve stvari – opis, kako podjetnik posluje, in razlaga, v čem se razlikuje od ostalih na trgu, zakaj je njegova ponudba edinstvena. S tem imajo podjetniki običajno največje težave, vendar gre za ključno vprašanje, zakaj je nekdo sploh na trgu. Na podlagi tega se razvije razprava in s pomočjo vprašanj bančni svetovalec pomaga podjetniku opredeliti celoten poslovni model.
Bančni svetovalec tako na začetnem sestanku prevzame mentorsko vlogo in začne graditi dolgoročen odnos. Vzpostaviti se mora zaupanje, banka mora spoznati in verjeti v podjetniški projekt, da ga pozneje lažje podpre. Podjetje Junc Beef Jerky, ki smo ga povabili v naš center, je prepričalo s svojim poslovnim modelom. Na začetku niso potrebovali zunanjega financiranja, bodo pa v bližnji prihodnosti verjetno morali povečati svoje proizvodne zmogljivosti. Pri tem bodo potrebovali finančno podporo banke in ravno zaradi poznavanja njihovega poslovnega modela bo takrat sodelovanje lažje steklo.
Smiselno je, da podjetje raste postopno. Pri širjenju namreč ne gre le za vprašanje večjega prostora, ampak tudi za vrsto drugih stvari, na primer novo opremo, nove sodelavce, drugačne količine zalog. Vse to je ravno tako treba financirati.
Ko podjetje raste in se zelo hitro povečuje število zaposlenih, je med drugim treba v podjetju vzpostaviti različne poslovne funkcije, hkrati razmisliti o tem, koliko obratnega kapitala podjetje potrebuje, in še marsikaj drugega.
Običajno imajo mlada podjetja, ki so na trgu šele nekaj let, s tovrstnim predvidevanjem težave. Zato je zelo priporočljivo, da se čim prej poveže trikotnik podjetnik, računovodski servis in banka, saj se lahko tako hitro in natančno pripravijo projekcije, ki predvidijo, kaj podjetje čaka v primeru širitve.
Postavlja se vprašanje, na kateri ključni točki podjetje doseže preboj in se mora širiti. Odgovor ni enostaven, saj je zelo odvisen od dejavnosti, izdelka, podjetnikove naklonjenosti tveganjem. Že pred širitvijo pa je zelo pomembno, da podjetnik ve, kaj želi z njo sploh doseči, kakšno je želeno ciljno stanje, koliko bi rad prodal, koliko zaslužil in kaj vse za širitev potrebuje.
Pogosta napaka mladih podjetij je, da se širijo prehitro. Želijo namreč izkoristiti priložnost in čim prej postati velika. Toda če tega poslovni model ne bi prenesel ali če podjetnik ni prepričan, da je to res najboljša izbira, širitev odsvetujemo, tudi če je denarni tok morda na meji. Na vsako podjetniško zgodbo gledamo celovito, pri čemer je financiranje vedno posledica svetovanja, nikoli zgolj financiranje samo po sebi.
Denarni tok je v bančnem financiranju ključnega pomena. Pove, koliko denarja je podjetje v določenem času prejelo in koliko ga je porabilo za poravnavanje svojih obveznosti. Banka na njegovi osnovi ugotovi kreditno sposobnost podjetja in nato odobri ali zavrne kredit – ne glede na ponujeno zavarovanje, saj je to vedno drugotnega pomena.
Čeprav v nekaterih primerih denarnega toka ni težko opredeliti, vseeno priporočamo obisk banke ali vsaj računovodje. Obstajajo tudi orodja, ki znajo napovedovati denarni tok, toda če podjetnik nima osnovnega znanja o denarnem toku in ne razume vseh parametrov, ki so pomembni pri vstopu v investicijo, si lahko s takšnimi orodji nakoplje veliko več škode kot koristi.
Za preprost izračun denarnega toka si lahko pomagate s kalkulatorjem denarnega toka.
Včasih se je enostavno dobro s kom pogovoriti in prevetriti svoje zamisli o podjetju, tudi brez konkretnih načrtov. Naši bančni svetovalci znajo zastavljati vprašanja, ki pomagajo na posel pogledati tudi z drugih zornih kotov, razmisliti o pomembnih okoliščinah in predlagati najustreznejšo pot, po kateri naj gre podjetje v prihodnje. Zato naj vas ne bo strah pristopiti.
oktober, 2017
Z bančnim strokovnjakom boste našli najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.
Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.
Skupaj bomo poiskali najboljšo rešitev za uresničitev vaših poslovnih ciljev.
Hvala za vaš interes.
Na oddano telefonsko številko ali e-naslov vas bomo obvestili o potrditvi sestanka.
Začnite svojo poslovno pot s pravo banko.
Izberite poslovni paket po svoji meri in imejte dober pregled nad stroški vsakodnevnega poslovanja.