Dobra organizacija olajša spremljanje, nadzorovanje, obvladovanje in načrtovanje osebnih financ ter je torej temelj primernega upravljanja z njimi. Brez ustrezne organizacije upravljanja je namreč sprejemanje modrih odločitev, povezanih z denarjem, precej oteženo.
Z vprašalnikom boste izvedeli, kako dobro ste organizirali svoje osebne finance.
Prejemke dobivam na:
- ... en osebni račun pri banki, kjer imam vse v zvezi s svojimi osebnimi financami. S partnerjem sva vzajemno pooblaščena na računih.
- ... dva osebna računa pri eni banki, enega imava skupaj s partnerjem za skupne stroške, drugi je samo moj.
- ... en osebni račun pri eni banki in ostale bančne in finančne posle drugje zase in za svoje bližnje, pri katerih sem pooblaščen.
- ... več osebnih računov pri različnih bankah. Danes slednjim ne gre zaupati!
V denarnici imam:
- ... malo gotovine, kartico osebnega računa in dve plačilni kartici različnih izdajateljev. Pooblaščenske kartice hranim doma.
- ... predvsem veliko kartic, saj vsako izmed njih uporabljam za določene vrste stroškov.
- ... kar nekaj svojih in pooblaščenskih kartic; včasih težko ločim, katera je z osebno številko, katera za podpis.
- ... predvsem gotovino, kartic ne maram.
Račune plačujem:
- ... avtomatsko preko neposrednih bremenitev, nekaj položnic dobivam v obliki E-računov, nekaj pa jih preko NLB Klika plačam sam.
- ... sam preko NLB Klika, včasih pa tudi preko bankomata.
- ... odnesem jih svojemu bančniku, ki poskrbi za vse.
- ... takrat, ko se jih nabere dovolj, da jih odnesem na pošto, kjer je plačilo najcenejše.
Denar imam naložen:
- ... v različnih naložbah pri eni finančni skupini.
- ... v različnih naložbah pri eni banki in eni borznoposredniški družbi.
- ... v depozitu pri eni banki.
- ... v depozitih pri banki, ki ima najboljše obrestne mere.
Bančne izpiske in drugo finančno pošto:
- ... vedno skrbno preberem in naredim, kar je treba.
- ... odprem in hitro pregledam, preberem le tisto, kar me res zanima.
- ... včasih odprem, včasih ne.
- ... vržem vstran.
Pri finančni dokumentaciji:
- ... vse dokumente shranjujem v posebnem arhivu.
- ... nekatere dokumente shranim v posebnem arhivu, druge ne.
- ... dokumente nekaj časa hranim po predalih, kasneje zavržem.
- ... dokumentov ne hranim.
Otroci:
- ... dobivajo žepnino v zneskih, primernih za njihovo starost na svoj Prvi ali Študentski račun, vse svoje šolske in ostale stroške pa plačujejo sami.
- ... dobivajo žepnino v gotovini, vse šolske in ostale stroške pa plačujejo sami.
- ... dobivajo žepnino, a je vedno hitro zmanjka in potem prosijo za denar, ki jim ga dam.
- ... ne dobivajo žepnine in vedno prosijo za denar, ko kaj potrebujejo, in se potem dogovarjamo.
S svojim partnerjem:
- se zavedava svojega različnega odnosa do denarja, vodiva družinski proračun in imava razmejene odgovornosti za upravljanje.
- imava ločene proračune za posamezne vrste izdatkov in večinoma razmejene odgovornosti.
- imava ločene račune in ne vodiva nobenega proračuna, razdeljene pa imava odgovornosti za plačila računov.
- se velikokrat prepirava, kdo ni plačal določenega računa.
Odlično ste organizirani!
O ustrezno ali dobro organiziranih osebnih financah govorimo, ko:
- imamo organizirano osnovno upravljanje denarja;
- uporabljamo ustrezne bančne in/ali finančne produkte
- imamo ustrezno urejen domač finančni arhiv;
- so med partnerjema ali v družini nasploh ustrezno razmejene odgovornosti glede upravljanja osebnih financ;
- smo svoje otroke primerno uvedli v svet denarja.
Imate možnosti za izboljšave!
Poskrbite za ustrezen način plačevanja obveznosti. Da vas ne bo stalno skrbelo plačevanje stroškov, je najbolje, da se odločite za direktne bremenitve, saj boste tako za to poskrbeli pravočasno in tudi najceneje. Otroke naučite razpolagati z žepnino.
Slabo ste organizirani!
Urejenost in preglednost osebnega proračuna ter premoženja nam omogočata preprost in zanesljiv pregled, ki je primernejši od pomnjenja, ki skoraj vedno podcenjuje izdatke in precenjuje prihodke.
Partnerja naj vodita skupen družinski proračun. Najbolj ekonomično je, da si med seboj razdelita skrb za plačevanje posameznih kategorij, kar je neodvisno od tega, ali imata en skupen račun, dva ali celo tri. Bistvo je, da je za plačevanje in omejevanje ene kategorije v celoti zadolžen samo en partner, da se potem ne prelagajo odgovornosti. Popolnoma ločeno vodenje osebnih financ partnerjev v družinski skupnosti ni racionalno.
Več na temo organizacije osebnih financ lahko izveste v okviru izobraževanj za splošno javnost, ki vam jih ponuja NLB.
Ste precej neorganizirani!
Bodite disciplinirani. Če boste redno spremljali in nadzorovali svojo finančno situacijo, boste lahko pravočasno ukrepali in učinkovito načrtovali porabo ter izbrali ustrezne načine za plemenitenje presežnih sredstev.
Več na temo organizacije osebnih financ lahko izveste v okviru izobraževanj za splošno javnost, ki vam jih ponuja NLB.