Kako pa vi potrjujete spletne nakupe?

Dobra izbira je NLB Pay. Od 3. maja dalje se namreč potrjevanje z SMS-i ukinja. Izjeme bodo sicer še obstajale, vendar se nanje ne gre zanašati. Ker so se pravila spletnega nakupovanja močno spremenila, je še toliko bolj pomembno, da si na pametni telefon pravočasno naložite mobilno denarnico NLB Pay. Z njo spletni nakup potrdite v treh preprostih korakih.


Pravila spletnega nakupovanja vplivajo na vse uporabnike

Na ravni Evropske unije sprejeta direktiva EU o plačilnih storitvah (PSD2), je med drugim prinesla strožje zahteve za potrjevanje spletnih plačil in s tem izboljšala njihovo varnost ter poskrbela za dodatno zaščito potrošnika pred goljufijami. Od 3. maja 2022 dalje spletnih nakupov brez močne avtentikacije znotraj EEA regije (države EU ter Norveška, Islandija in Lihtenštajn) ne boste mogli opraviti.

   

Za povprečnega uporabnika oziroma plačnika je eden od najpomembnejših elementov direktive močna avtentikacija imetnikov kartic. Zahteva namreč uvedbo naprednejše (t. i. dvostopenjske) avtentikacije v postopku plačila.

Če poenostavimo – kupec mora ponudniku blaga ali storitve, na primer spletnemu trgovcu, na nek način sporočiti in potrditi, da ta nakup res opravlja prav on. To spletnemu trgovcu potrdi z vsaj dvema od treh obstoječih načinov za potrditev identitete kupca:

  

  • z nečim, kar ve (geslo, koda PIN, odgovor na varnostno vprašanje)
  • z nečim, kar ima (pametni telefon ali druga mobilna naprava)
  • z nečim, kar je (biometrični podatki, kot so prstni odtis, oči oz. roženica, obraz, glas)

        

Kako torej spletni nakup opraviti hitro in varno?

Zamudnemu prepisovanju številčne kode prejete prek sporočila SMS smo torej pomahali v slovo, pozdravili pa nov, še varnejši način potrjevanja spletnih plačil.  

V NLB smo med prvimi ponudili rešitev, ki upošteva sodobne varnostne standarde nove evropske direktive in uporabnikom prek aplikacije NLB Pay omogočili še bolj enostavno ter še varnejše spletno nakupovanje. Čeprav se morda zdi, da je z novo direktivo spletno nakupovanje postalo bolj zapleteno, v resnici ni tako.

Nakupovanje prek spleta ostaja povsem enako do zadnjega koraka – potrjevanja plačila. V spletni trgovini izberete izdelek, ki ga želite, ga dodate v košarico, vnesete podatke za dostavo in vpišete številko vaše kartice.

  

Spletno plačilo pa nato v 3 korakih potrdite v mobilni denarnici NLB Pay:

  • Na ekranu vašega mobilnika se bo prikazalo obvestilo, da morate potrditi spletno plačilo.
  • Za potrditev nakupa v NLB Pay najprej vnesite geslo za vstop v mobilno denarnico ali se identificirajte s prepoznavo prstnega odtisa oziroma obraza.
  • Podrobno preglejte podatke o plačilu in nakup potrdite oziroma zavrnite v roku 5 minut od prejema obvestila.    

Opozoriti velja, da takšno potrjevanje spletnih plačil ne bo v uporabi vedno in pri vseh spletnih trgovcih. Spletni trgovci se namreč lahko odločijo za uporabo izjem (npr. mejne zneske nakupa), kjer dodatna potrditev v mobilni banki ali mobilni denarnici ne bo potrebna (t. i. izjema). Prav tako direktiva velja le za izdajatelje kartic in trgovce v EEA regiji.     

Direktiva PSD2 torej pomeni le nekaj dodatnih enostavnih korakov, ki pa na koncu uporabniku prinesejo precej boljšo zaščito pred spletnimi goljufijami.

   

Če strnemo, za nakupovanje potrebujete le pametni telefon in mobilno denarnico NLB Pay. Če slednje na svojem telefonu še nimate, svetujemo, da si jo že danes prenesete iz trgovine Google Play oziroma trgovine App Store. Mobilna denarnica NLB Pay je zelo preprosta za uporabo, vsak uporabnik banke NLB pa jo lahko aktivira sam, brez pomoči bančnega uslužbenca, v eni sami minuti.

  

   

Naložite in aktivirajte aplikacijo NLB Pay

     

Na voljo je za mobilne telefone z operacijskim sistemom Android (Nougat 7.0. in višje) ali iOS (operacijski sistem 11.0 ali novejši). Na voljo tudi na mobilnih telefonih Huawei s trgovino GooglePlay.        

Kako potrjevanje plačila poteka v praksi, si oglejte v spodnjem videoposnetku. 

DOBRO JE VEDETI

Zaradi povečanega števila zlorab na določenih spletnih prodajnih mestih je lahko plačevanje pri izbranem spletnem trgovcu v trenutku potrditve plačila zavrnjeno, kljub temu, da imate na vaši kartici dovolj razpoložljivega limita in spletno prodajno mesto poznate. V takem primeru vas prosimo, da nas pokličete na telefonsko številko 01 477 2000 in vam bomo na podlagi vaše privolitve plačilo na takem prodajnem mestu tudi omogočili.

osveženo marec, 2022

Preprost, priročen in varnejši način plačevanja je tu. Namestite si novo in boljšo verzijo mobilne denarnice in omogočite kartice za plačevanje z Google Pay.

Mobilna denarnica NLB Pay

Bančne storitve, ki jih najpogosteje uporabljate in jih najbolj potrebujete, smo združili v pregledne bančne pakete. Izberite paket po svoji meri in prihranite.

Paketi

Za morebitne nevšečnosti ob izgubi ali kraji kartice, lahko poskrbite s sklenitvijo dodatnega zavarovanja.

Zavarovanje za primer izgube ali kraje kartice

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!