6 nepotrebnih skrbi pri uporabi mobilne banke

Veliko uporabnikov že dlje časa uživa v prednostih, ki jih prinaša mobilna banka. Dostopna kjerkoli in kadarkoli jim močno olajša vsakodnevne finančne posle. Da bi to svobodo približali tudi tistim, ki se z mobilno banko zaradi pomislekov o njeni varnosti zgolj spogledujete, smo pripravili odgovore na 6 najbolj pogostih, a neutemeljenih skrbi o varnosti mobilne banke.


V NLB se zavedamo pomena varnosti pri mobilnem poslovanju in zato smo področju varnosti pri zasnovi mobilne banke Klikin posvetili veliko pozornosti in njen celoten sistem zasnovali na osnovi potrebe po zagotavljanju najvišje možne varnosti za uporabnike.

Mobilna banka je uspešno prestala tudi varnostni pregled in poskuse vdora oz. zlorab s strani neodvisnega podjetja, ki je specializirano za varnost spletnih in mobilnih aplikacij. Do danes nismo zabeležili zlorab naše mobilne banke.

  

Vprašanja o varnosti mobilne banke

Uporabniki po vsem svetu se pri odločitvi za uporabo mobilne banke soočajo s podobnimi strahovi. Vprašanja, ki jih naštevamo, so dobra in relevantna, z njimi smo se spopadli tudi pri načrtovanju mobilne banke Klikin in poskrbeli, da prav pri vseh lahko odgovorimo, da je Klikin varna mobilna banka.

1. Ali lahko nekdo prestreže moje podatke?

Ne. Podatkov, ki jih pošilja vaša mobilna banka, nepridipravi ne morejo prebrati. Vsa komunikacija med mobilno banko in centralnimi sistemi NLB je šifrirana, kar pomeni, da so podatki, pridobljeni z morebitnim prisluškovanjem, neberljivi.

2. Kaj, če kdo vdre v moj telefon?

Tudi če nekdo vdre v vaš telefon, vašo spletno banko še vedno varuje dvostopenjski način identifikacije. Poleg gesla za telefon, ki ga je nepridiprav torej uganil, je z dodanim geslom (številka PIN) zavarovan vaš generator enkratnih gesel OTP, ki je vgrajen v mobilno aplikacijo in brez katerega vstop v mobilno banko ni mogoč.

3. Kaj, če izgubim telefon ali mi ga ukradejo?

Vstop v svojo mobilno banko lahko kadarkoli prekličete prek spletne aplikacije ali s klicem v NLB Kontaktni center. Če vam le odtujijo telefon je, priporočljivo, da uporabite oddaljen dostop do svoje naprave, da jo blokirate, ali celo izbrišete vse podatke na napravi. Zaklenjene naprave lahko spet odklenete, če bi jih morda našli.

Če bi slučajno posumili, da je prišlo do zlorale vaše mobilne banke, je v njej (pod kontakti) tudi možnost, da opravite video klic ali klepet, prek katerih lahko kadarkoli - naj bo dan ali noč – stopite v stik z našimi bančnimi svetovalci.

Prek video klica lahko tudi blokirate mobilno banko, blokirate plačila, spreminjate nastavitve limitov, zaprosite za nove aktivacijske kode ...

4. Ali bi lahko nekdo brez mojega dovoljenja uporabil moj telefon za dostop do mojega računa?

Nekdo, ki ne pozna vašega gesla za mobilno banko (PIN), ne more vstopiti v vašo mobilno banko, torej tudi ne more do vašega računa. V mobilno banko namreč ne morete vstopiti brez pravilne številke PIN, po petih poskusih prijave z napačno številko PIN pa se mobilna banka blokira.

5. Ali lahko kdo zlorabi moje osebne podatke?

Ne. Podatki, ki jih pošilja mobilna banka, so šifrirani. Spet je pomembno, kako se vaši podatki pošiljajo z vašega telefona v medmrežje in kakšni podatki to so. V primeru mobilne banke so vsi podatki, ki zapustijo vaš telefon, šifrirani in tako neuporabni za kogarkoli, ki bi jih morda prestregel. Je pa vseeno smiselno, da nobenih kočljivih osebnih podatkov ne pošiljate preko e-pošte, ki je praviloma nekriptirana.

6. Kaj, če se na moj telefon namesti virus ali zlonamerna programska oprema?

Varnost vašega telefona je v prvi vrsti odvisna od vašega ravnanja z njim. Mobilni telefoni in njihovi operacijski sistemi so vedno bolj zanimiva tarča za nepridiprave, zato obstaja tudi vedno več virusov in škodljivih programov zanje. A dejstvo je, da se nobena škodljiva koda na telefon ne more namestiti samodejno. Če boste z mobilnim telefonom ravnali po enakih varnostnih principih, kot jih upoštevate na svojem namiznem računalniku, potem bo tudi enako varen. Mobilna aplikacija Klikin pa kot programska oprema dosega najvišje standarde in je prestala tudi zunanji varnostni preizkus.

  

Varnost je pri mobilni banki na prvem mestu

Poleg naštetega, smo za varno poslovanje prek mobilne banke Klikin poskrbeli na naslednje načine:

  • vstop v mobilno banko je omogočen z uporabo enkratnih gesel OTP, ki se za vsak vstop v ozadju samodejno generirajo na osnovi vnesene številke PIN. Enkratna gesla veljajo zelo kratek čas, potem pa postanejo neuporabna;
  • enkratno geslo se ob vsaki prijavi ustvari na osnovi številke PIN, ki jo določi in pozna samo uporabnik;
  • številka PIN se ne hrani nikjer (ne na telefonu, ne v centralnih sistemih NLB), na ta način je preprečeno, da bi napadalec z vdorom na telefon prišel do številke PIN;
  • po petih napačnih vnosih številke PIN se mobilna banka blokira, s tem je napadalcu preprečeno ugibanje številke PIN;
  • vsa komunikacija med mobilno banko in centralnimi sistemi NLB je šifrirana, zato so podatki, pridobljeni z morebitnim prisluškovanjem, neberljivi;
  • uporabnik si lahko nastavi omejitve zneskov za posamezna plačila ter dnevni in mesečni limit plačil. S tem je omejen največji znesek morebitne zlorabe.

   

Pristop in uporaba Klikina sta v paketih Mladostni, Aktivni in Premium brez dodatnih stroškov

Z mobilno banko Klikin so vrata vaše virtualne poslovalnice odprta 24/7. Če je še nimate, jo lahko aktivirate kar »na daljavo«. Aplikacijo prek Google Play ali AppStore naložite na svoj telefon, aktivacijske kode pa prejmete prek video klica.

Naročite Klikin

   

Zlatih pravil varnosti pa vseeno ne spreglejte

Seveda pa ne gre zanemariti, da je vaš mobilni telefon (ali tablica) odvisen tudi od tega, koliko sami poskrbite za njegovo varnost. Vedno je pametno upoštevati sledeča pravila:

  • Posodabljajte programsko opremo. Vedno nove grožnje vaši mobilni napravi zahtevajo vedno nove varnostne mehanizme, ki jih boste dobili le s posodobitvami. To velja za operacijski sistem in drugo programsko opremo.
  • Dostop do mobilne naprave zaščitite z geslom (številko PIN, grafičnim vzorcem, TouchID …). Čeprav so gesla na mobilnih napravah stalnica, jih marsikateri uporabnik ne uporablja. Ne bodite eden teh uporabnikov.
  • Aplikacije nameščajte samo prek uradne trgovine (App Store, Google Play, trgovine proizvajalcev naprav).
  • Namestite antivirusni program. Pred virusi vas ščitita premišljena uporaba spleta in e-pošte ter dober protivirusni program.
  • Dostop do naprave omogočite samo zaupanja vrednim osebam. Če je res nujno, lahko dostop do naprave delite z osebo, ki ji res zaupate, številke PIN za svojo mobilno banko pa ne delite z nikomer.
  • Vklopite iskalnik izgubljene naprave in vklopite zaklepanje, brisanje na daljavo. Preverite, kakšne možnosti ponuja proizvajalec vašega operacijskega sistema ali telefona in se seznanite z njimi, da boste v primeru kraje lahko takoj ukrepali.
  • Previdno dostopajte do javnih WiFi točk. Kadar ste na takih omrežjih, ne pošiljajte nobenih občutljivih podatkov.
  • Premišljeno uporabljajte e-pošto in odpirajte le znane priponke. Pravila, ki veljajo na računalnikih, veljajo tudi na mobilnih napravah.
  • Upoštevajte varnostna priporočila banke. Ne zapisujte gesel in vedno spremljajte obvestila banke.
april 2020
nlb klikin kv web 1920x468

Mobilna banka Klikin

Z mobilno banko ste 24/7 na tekočem s prometom na osebnem računu, lahko plačujete ali denar nakažete s funkcijo "in-plačilo".

2023 06 nlb novi klik 2560x1600 novi banner junij

NLB Klik

Enak videz, enak postopek, na vseh napravah.

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!