Preprosto povedano, je »3-D Secure« varnostni standard, ki se uporablja za preverjanje istovetnosti uporabnikov kartic pri spletnem plačevanju, z njegovo pomočjo pa se zmanjša tveganje nepooblaščene uporabe kartic s strani tretjih oseb, torej morebitnega tatu kartice ali nekoga, ki je nepooblaščeno pridobil informacije o vaši kartici.
Ko s plačilno kartico plačujete na spletu, sta najbolj izpostavljena dva koraka, kjer bi bil nakup lahko problematičen, »3-D Secure« pa točno v teh dveh korakih poskrbi, da bo vaš nakup bolj varen.
1. Istovetnost lastnika kartice – tudi v varni spletni trgovini se vam lahko zgodi, da nepridiprav za nakup uporabi podatke o vaši kartici. Te pridobi z ukradeno kartico ali s prepisanimi podatki. 3-D Secure to prepreči, saj ob vsaki uporabi plačilne kartice po tem, ko vnesete in potrdite klasične kartične podatke, v novem oknu, zahteva tudi vpis enkratnega gesla, ki se vam pošlje v SMS sporočilu na mobilno številko, vneseno ob aktivaciji »3-D Secure«. V oknu, kjer naj bi vnesli to geslo, se bo prikazalo tudi osebno sporočilo. Šele če bo vneseno geslo pravilno, bo transakcija potrjena in plačilo izvedeno.
2. Preverite avtentičnost spletnega mesta – Žal se lahko zgodi, da nepridipravi spletno trgovino priredijo tako, da vas v sklepni točki nakupa, pred vnosom podatkov o plačilni kartici, speljejo na lažen obrazec. Če uporabljate »3-D Secure«, se pred tem lahko zavarujete z uporabo osebnega sporočila. To je dodaten varnostni element, ki ga ustvarite v postopku aktiviranja »3-D Secure« in se vsakokrat prikaže na strani, kjer naj bi vnesli osebno geslo (glej zgoraj). Če se sporočilo prikaže, seveda preverite, če je pravilno oz. enako tistemu, k iste ga vnesli ob aktivaciji in šele nato vnesite zahtevane podatke. Tako veste, da strani lahko zaupate podatke o svoji kartici ali osebno geslo, brez da bi jih prestregli nepridipravi. Če sporočilo ni pravo, takoj zaprite brskalnik.
Če želite spremeniti številko svojega mobilnega telefona, kamor naj se pošilja enkratno geslo, oziroma številke sploh še niste vnesli, to lahko storite osebno v poslovalnici, prek NLB Klika, video klica in drugih kanalov banke, ki omogočajo ustrezno identifikacijo, Za kakršna koli druga pojasnila in dodatne informacije o uporabi »3-D Secure« (ali npr. ob prikazu napačnega osebnega sporočila) pa se obrnite na NLB Kontaktni center na telefonsko številko +386 1 477 20 00.
»3-D Secure« podpirata Mastercard (»Mastercard ID Check«) in Visa (»Visa Secure«). Uporabljate ga torej lahko, če ste imetnik ali pooblaščeni uporabnik NLB Plačilne kartice Mastercard (klasična, posojilna, zlata in poslovna), Visa ali BA Maestro. Izjema pri tem so imetniki NLB Plačilnih kartic BA Maestro NLB Toli, NLB Prvega in NLB Osnovnega računa.
Preden lahko »3-D Secure« uporabljate, tudi ni treba, da bi dobili novo oziroma menjali svojo plačilno kartico, temveč ga lahko uporabljate z že veljavno NLB Plačilno kartico, navedeno v zgornjem odstavku.
Ob prvem spletnem nakupu je v spletni trgovini potrebna aktivacija »3-D Secure«, pri čemer se morate strinjati s pogoji uporabe »3-D Secure«, ki so navedeni na dnu spletne strani, kjer izvedete aktivacijo.
Za uporabo »3-D Secure« ni potrebna namestitev nove strojne in programske opreme. Uporaba »3-D Secure« je za vse imetnike NLB Plačilnih kartic Mastercard, Visa in BA Maestro brezplačna. Ustrezno spletno mesto boste prepoznali po spodnjih logotipih (MasterCard ID Check ali Visa Secure).
Če spletni trgovec sistema »3D-Secure« ne uporablja, boste plačilo izvedli po običajnem postopku brez vpisovanja dodatnega gesla. Vsi spletni trgovci, ki omogočajo plačila s kartico BA Maestro, uporabljajo sistem »3-D Secure«.
Kljub temu, da vam »3-D Secure« zagotavlja dodatno varnost, ne smete zanemariti splošnih varnostnih ukrepov pri ravnanju s plačilno kartico.
Ob vsakem dvigu gotovine ali nakupu s poslovno kartico boste prejeli SMS-sporočilo in se lahko hitro odzvali, če bi vašo kartico kdo zlorabil. Sporočila pošiljamo 24/7, vsak dan.