Paketi in računi
PAKETI
Takojšnje plačilo je kreditno plačilo v evrih, ki se izvede v največ 10 sekundah po potrditvi.
9. oktobra 2025 začnejo veljati nova pravila
V vseh SEPA kreditnih plačilih v evrih bodo začela veljati nova pravila, ki jih uvaja evropska uredba o takojšnjih plačilih. Njihov cilj je zagotovitev večje varnosti, hitrosti in preglednosti pri takojšnjih plačilih.
Takojšnje plačilo je kreditno plačilo v evrih, ki se izvede v največ 10 sekundah po potrditvi. To velja za domača in čezmejna plačila znotraj območja SEPA (EGP). Sistem deluje 24 ur na dan, 7 dni v tednu, vse dni v letu – tudi ponoči, ob vikendih in praznikih. Po uspešno posredovanem plačilu v izvedbo, začne teči rok za izvedbo plačila.
V nekaj sekundah boste prejeli obvestilo o statusu izvedbe plačila in sicer:
Plačujete lahko v digitalni banki NLB Klik, v poslovalnicah ali enostavno pokličete NLB Video klic.
Kaj prinašajo novosti?
Nova uredba uvaja dodatno varnostno funkcijo – preverjanje naziva prejemnika. Pred izvedbo plačila bo sistem preveril, ali se podatki na plačilnem nalogu ujemajo z dejanskimi podatki, vezanimi na IBAN prejemnika.
Možnih je pet rezultatov preverjanja:
1. Ujemanje – Naziv prejemnika se ujema z imetnikom računa.
2. Delno ujemanje – Naziv prejemnika se delno ujema z imetnikom računa. Sistem pa vam bo prikazal pravilno ime. Ponovno preverite podatke. Če nadaljujete s plačilom, bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.
3. Ni ujemanja – Naziv prejemnika se ne ujema z imetnikom računa. Ponovno preverite podatke. Če nadaljujete s plačilom, bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.
4. Preverjanje ni mogoče – Preverjanje naziva prejemnika za navedeni IBAN ni možno. Banka prejemnika še ne zagotavlja te storitve ali za tega prejemnika ni možno preverjanje z IBAN.
Ker preverjanje ni možno, bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.
5. Storitev preverjanja prejemnika trenutno ni na voljo - Poskusite kasneje. Če nadaljujete s plačilom, bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.
Prejeli boste jasna obvestila in se sami odločili, ali boste plačilo kljub opozorilu izvedli. Storitev preverjanja prejemnika je za uporabnike brezplačna.
Preverjanje velja za vsa SEPA plačila v evrih (elektronska, mobilna ali na okencu), ne pa za mednarodna plačila izven SEPA območja.
V primeru, da gre za plačila na račune IBAN pravnih oseb, ki so v Sloveniji javno objavljeni, se ob vnosu IBAN računa avtomatsko prikažejo podatki o prejemniku, ki so že preverjeni s strani banke, zato dodatnega obvestila/informacije o preverjanju prejemnika ne boste prejeli.
Za dodatno zaščito pred zlorabami in nenamernimi napakami boste lahko sami določili najvišji dovoljeni znesek plačil. Izbirate med dvema vrstama limita:
Dnevni limit mora biti enak ali višji od transakcijskega. Na vseh digitalnih poteh (NLB Klik, NLB Pay, ponudniki plačilnih storitev) velja enak najvišji znesek. Določitev limita plačila velja za posamezni plačilni račun (v primeru, da uporabljate dva računa in želite omejitev zneska plačil na obeh računih, morate nastaviti limit plačila za vsak račun ločeno). Limit plačila velja za vse uporabnike plačilnega računa, tj. za imetnika računa in njegove pooblaščence, zakonite zastopnike, skrbnike.
Limite lahko nastavite, spremenite ali odstranite:
Pomembno: v limit plačil niso vključeni trajni nalogi, prenosi med lastnimi računi ter plačila na okencu ali video klicu. Če bo določen limit presežen, plačilo ne bo izvedeno, hkrati pa boste prejeli obvestilo in možnost enostavne spremembe limita.
Od 9. oktobra 2025 začasno umikamo možnost plačevanja obveznosti z obrazcem UPN na bankomatih. Začasni umik je prav tako posledica nove evropske Uredbe o takojšnjih plačilih. Ta zahteva dodatne varnostne funkcionalnosti, med drugim preverjanje prejemnika plačila – njegovega imena in priimka oz. naziva ter številke računa (IBAN). Na bankomatih teh funkcionalnosti trenutno še ne moremo zagotoviti.
Kako lahko še vedno enostavno plačate položnice?
Morda je zdaj pravi trenutek, da si poenostavite plačevanje obveznosti. Veseli bomo, če vam pri tem lahko pomagamo.
Banka plačnika bo preverila, ali se naziv prejemnika ujema s številko njegovega bančnega računa (IBAN). Če se podatki ne bodo ujemali, bo plačnik opozorjen, da bi izvedba takšnega plačila lahko povzročila, da sredstva ne bo prejel želeni/pravilni prejemnik. Odločitev, ali bo plačilo kljub temu izvedeno, bo prepuščena plačniku.
Kaj to pomeni za vas?
Če naziv vašega podjetja, ki ga uporabljate na računih, spletni strani ali v komunikaciji s strankami, ne bo popolnoma skladen z uradnim zapisom v registrih (npr. AJPES), se lahko zgodi, da plačilo ne bo izvedeno.
Kaj lahko naredite?
Da bodo plačila še naprej potekala nemoteno
Zakaj je to pomembno?
Nova storitev zmanjšuje možnosti napak in zlorab, saj plačniku omogoča večjo gotovost glede prejemnika plačila ter prispeva k nemotenemu izvajanju plačil.
Za več informacij preverite tudi pogosta vprašanja spodaj oz. spletno stran Združenja bank Slovenije.