Skoči na vsebino

Takojšnja plačila

Takojšnje plačilo je kreditno plačilo v evrih, ki se izvede v največ 10 sekundah po potrditvi.

9. oktobra 2025 začnejo veljati nova pravila

V vseh SEPA kreditnih plačilih v evrih bodo začela veljati nova pravila, ki jih uvaja evropska uredba o takojšnjih plačilih. Njihov cilj je zagotovitev večje varnosti, hitrosti in preglednosti pri takojšnjih plačilih. 

Kako delujejo takojšnja plačila?

Takojšnje plačilo je kreditno plačilo v evrih, ki se izvede v največ 10 sekundah po potrditvi. To velja za domača in čezmejna plačila znotraj območja SEPA (EGP). Sistem deluje 24 ur na dan, 7 dni v tednu, vse dni v letu – tudi ponoči, ob vikendih in praznikih.

Ko oddate plačilni nalog, prejme t. i. »časovni žig«. Od tega trenutka se začne šteti rok za izvedbo plačila. V nekaj sekundah boste prejeli obvestilo o statusu:

  • da je znesek na voljo prejemniku,
  • da je bilo plačilo zavrnjeno (z navedenim razlogom), ali
  • da status še ni dokončen (obvestilo boste prejeli naknadno).

 

Plačujete lahko v poslovalnicah, v digitalni banki NLB Klik ali enostavno pokličete NLB Video klic. 

Preverjanje prejemnika (Verification of Payee – VoP)

Nova uredba uvaja dodatno varnostno funkcijo – preverjanje naziva prejemnika. Pred izvedbo plačila bo sistem preveril, ali se podatki na plačilnem nalogu ujemajo z dejanskimi podatki, vezanimi na IBAN prejemnika.

Možni so štirje rezultati preverjanja:

1. Ujemanje –  Naziv prejemnika se ujema z imetnikom računa.

 

2. Delno ujemanje – Naziv prejemnika se delno ujema z imetnikom računa. Sistem pa vam bo prikazal pravilno ime. Ponovno preverite podatke. Če nadaljujete s plačilom, bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.

  • Primer: vnesli ste Tonček Novak, pravilno ime pa je Tone Novak.

 

3. Ni ujemanja – Naziv prejemnika se ne ujema z imetnikom računa. Ponovno preverite podatke. Če nadaljujete s plačilom, bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.

  • Primer: vnesli ste Manja Novak, IBAN pa pripada Mariji Novak

 

4. Preverjanje ni mogoče –  Preverjanje naziva prejemnika za navedeni IBAN ni možno. Banka prejemnika še ne zagotavlja te storitve ali za tega prejemnika ni možno preverjanje z IBAN.

Ker preverjanje ni možno, bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.

 

5. Storitev preverjanja prejemnika trenutno ni na voljo - Poskusite kasneje. Če nadaljujete s plačilom, bo znesek lahko nakazan napačnemu prejemniku.

 

Prejeli boste jasna obvestila in se sami odločili, ali boste plačilo kljub opozorilu izvedli. Storitev preverjanja prejemnika je za uporabnike brezplačna.

Preverjanje velja za vsa SEPA plačila v evrih (elektronska, mobilna ali na okencu), ne pa za mednarodna plačila izven SEPA območja.

 

Limiti plačil

Za dodatno zaščito pred zlorabami in nenamernimi napakami boste lahko sami določili najvišji dovoljeni znesek plačil. Izbirate med dvema vrstama limita:

  • Transakcijski limit – največji znesek posameznega plačila.
  • Dnevni limit – največji skupni znesek vseh plačil v enem dnevu.

Dnevni limit mora biti enak ali višji od transakcijskega. Na vseh digitalnih poteh (NLB Klik, NLB Pay, ponudniki plačilnih storitev) velja enak najvišji znesek.

Limite lahko nastavite, spremenite ali odstranite:

  • v mobilni banki NLB Klik,
  • z video klicem,
  • ali v poslovalnici.

Pomembno: v limit plačil niso vključeni trajni nalogi, prenosi med lastnimi računi ter plačila na okencu ali video klicu. Če bo določen limit presežen, plačilo ne bo izvedeno, hkrati pa boste prejeli obvestilo in možnost enostavne spremembe limita.

 

Plačevanje položnic (UPN) na bankomatih bo začasno onemogočeno

Od 9. oktobra 2025 začasno umikamo možnost plačevanja obveznosti z obrazcem UPN na bankomatih. Začasni umik je prav tako posledica nove evropske Uredbe o takojšnjih plačilih. Ta zahteva dodatne varnostne funkcionalnosti, med drugim preverjanje prejemnika plačila – njegovega imena in priimka oz. naziva ter številke računa (IBAN). Na bankomatih teh funkcionalnosti trenutno še ne moremo zagotoviti.

 

Kako lahko še vedno enostavno plačate položnice?

  • V NLB Kliku – brezplačno, če uporabljate NLB Paket Aktivni ali NLB Paket Premium.
  • Z odprtjem trajnega naloga – priročna rešitev za redna plačila.
  • Na prodajnih mestih Mercator.

Morda je zdaj pravi trenutek, da si poenostavite plačevanje obveznosti. Veseli bomo, če vam pri tem lahko pomagamo.

Kaj prinašajo novosti?

  • Hitrost – nakazila so izvedena v nekaj sekundah, ne glede na uro ali dan v tednu.
  • Večja varnost – z dodatnim preverjanjem prejemnika se zmanjšuje tveganje napačnih nakazil.
  • Preglednost – vedno boste takoj obveščeni o statusu plačila.
  • Nadzor – z določitvijo limitov sami odločate, koliko lahko nakažete.

Za podjetja

Banka plačnika bo preverila, ali se naziv prejemnika ujema s številko njegovega bančnega računa (IBAN). Če se podatki ne bodo ujemali, bo plačnik opozorjen, da bi izvedba takšnega plačila lahko povzročila, da sredstva ne bo prejel želeni/pravilni prejemnik. Odločitev, ali bo plačilo kljub temu izvedeno, bo prepuščena plačniku. 

 

Kaj to pomeni za vas?

Če naziv vašega podjetja, ki ga uporabljate na računih, spletni strani ali v komunikaciji s strankami, ne bo popolnoma skladen z uradnim zapisom v registrih (npr. AJPES), se lahko zgodi, da plačilo ne bo izvedeno.

 

Kaj lahko naredite?

Da bodo plačila še naprej potekala nemoteno

  • preverite ali se naziv vašega podjetja, ki ga navajate na računih/fakturah in ostalih dokumentih za plačila, ujema z nazivom, objavljenim v uradnih registrih (AJPES...);
  • posodobite vse dokumente in kanale, kjer navajate naziv in IBAN, če ugotovite odstopanje od uradnega naziva;
  • obvestite svoje stranke, naj pri plačilih uporabljajo točen naziv vašega podjetja.

 

Zakaj je to pomembno? 

Nova storitev zmanjšuje možnosti napak in zlorab, saj plačniku omogoča večjo gotovost glede prejemnika plačila ter prispeva k nemotenemu izvajanju plačil. 

Za več informacij preverite tudi pogosta vprašanja spodaj oz. spletno stran Združenja bank Slovenije.