Kaj narediti, ko se zatakne na bankomatu?

Bankomat najpogosteje obiščemo, ko potrebujemo gotovino, a žal se včasih pri njih tudi zaplete. Sicer se zgodi redko in marsikdo take izkušnje še nikoli ni imel, a če pride do zapleta, je dobro da veste, kako ukrepati, da bodo posledice kar najhitreje odpravljene.


Napake, do katerih pride, so lahko tehnične, seveda pa se zgodi, da se pri postopku uporabe bankomata zmoti uporabnik sam. Ne glede na razlog težave, je pomembno, da veste, zakaj se zaplete, in kaj v taki situaciji lahko naredite oziroma kakšne korake lahko pričakujete.

   

Kaj storiti, ko želite dvigniti denar, pa ga bankomat ne izplača?

Kadar bankomat nima zadosti gotovine za normalno opravljanje transakcij, se bo to izpisalo na zaslonu kot opozorilo, še preden boste poskusili opraviti dvig. V tem primeru je najbolje, da poiščete drug najbližji bankomat.

Lahko pa se zgodi tudi, da se pri izplačilu denar zatakne v reži, kar je sicer redkost. V tem primeru boste slišali vse običajne zvoke priprave denarja, le do izdaje bankovcev ne bo prišlo. V takem primeru takoj pokličite na servisno številko, napisano na bankomatu, kjer boste sporočili tudi čas in lokacijo spodletele transakcije.

   

Kaj storiti, ko zmanjka določenih bankovcev?

Enako se zgodi, kadar bankomatu primanjkuje samo nekaterih bankovcev (na primer za 10 €) – takrat bo bankomat opozoril, da lahko dvignete le določene zneske. V tem primeru se lahko odločite za predlagani znesek ali pa obiščete drug bankomat.

Opozorilo!

Občasno se lahko zgodi tudi, da pride do napake in zato bankomat denar izda z zamikom, ko je uporabnik že odšel. V tem primeru denar ostane v reži bankomata. Če se vam zgodi, da pridete do bankomata, kjer denar že gleda iz reže, pokličite policijo ali denar sami odnesite na najbližjo policijsko postajo. Če bi tak denar zadržali, bi bilo to kaznivo dejanje.

    

Kaj storiti, ko bankomat »požre« kartico?

Bankomat vam bo kartico zadržal oziroma 'požrl' v dveh primerih:

  • takrat, ko boste 3krat napačno vnesli številko PIN
  • in takrat, ko bo kartica po opravljeni transakciji predolgo čakala, da jo odstranite iz reže.

V obeh primerih bankomat kartico zadrži zato, da bi preprečil morebitno zlorabo – torej da nekdo poskuša uganiti vašo številko PIN ali to, da neznana oseba z bankomata odtuji pozabljeno kartico.

Če ste kdaj slišali za to, da se pred nevarnostjo pri bankomatu lahko ubranite tudi tako, da svoj PIN vtipkate vzvratno, ste slišali mit. Obratno vtipkana številka PIN pomeni samo, da imate le še dva poskusa, preden vam bankomat 'požre' kartico.

V vsakem primeru to pomeni, da ste ostali brez kartice in jo gotovo želite čim prej nazaj, najhuje je, če se to zgodi tik preden ste se namenili na potovanje. Žal bližnjice tukaj ni. Upravljavec mreže bankomatov bo bankomat v svojem rednem terminu praznil in pri tem prevzel tudi zadržano kartico. Ta bo nato potovala v matično poslovalnico računa, ki mu kartica pripada. Zato se boste morali oglasiti v svoji matični poslovalnici, a postopek zna kar trajati, sploh, če se vam je to zgodilo na bankomatu druge banke (če pa se vam je to zgodilo v tujini, bo kartica uničena in treba bo naročiti novo). Predlagamo, da čez nekaj dni pokličete v svojo matično poslovalnico in preverite, če vas kartica že čaka. Vračilo kartice je brezplačno, v primeru, da ste pozabili številko PIN, pa lahko sočasno v banki zaprosite tudi za novo.

Te težave na brezstičnih bankomatih ni!

Na brezstičnih bankomatih brezstične kartice ne daste iz roke, ampak jo samo prislonite, enako kot pri plačilu nakupa z brezstično kartico. Razlika pa je v tem, da je na brezstičnem bankomatu vnos številke PIN potreben ne glede na višino dviga in pri vsaki transakciji. 

Brezstični dvig je opravljen hitreje kot običajen dvig gotovine. Poleg tega pa je tudi varnejši, saj kartice ne daste iz rok in je onemogočena kraja podatkov t. i. skimming.

    

Kaj storiti, ko se polog denarja ne zabeleži?

Na bankomatih v Sloveniji denar lahko tudi položite, ne le dvignete. Postopek je podoben dvigu, a ravno obraten. V bankomat vstavite svojo kartico osebnega računa in vnesete številko PIN, nato pa sledite navodilom na zaslonu in vstavite denar v režo, namesto, da bi ga iz bankomata vzeli. Knjiženje tako položenih sredstev se zgodi takoj in bo vidno tudi na izpisku, ki ga prevzamete po zaključeni transakciji.

Če na izpisku polog denarja ni knjižen (torej je stanje na računu enako, kot je bilo pred pologom), zabeležite čas transakcije in lokacijo bankomata, nato pa pokličite naš kontaktni center 01 477 20 00.

In kako ukrepati, ko sumite, da se na bankomatu dogaja poskus zlorabe?

Pred vsako storitvijo na bankomatu si bankomat oglejte. Če na njem ali okoli njega opazite karkoli nenavadnega, je bolje, da se uporabi odpoveste – enako velja, če se vam na primer zdi, da kartico težje vstavite v režo kot običajno. Hkrati svoj sum tudi prijavite banki na telefonsko številko 01 477 20 00, avtorizacijskemu centru Bankarta na telefonsko številko 01 583 41 83 in/ali policiji na številko 113.

junij, 2018

NLB Bankomati

Bankomati

Bankomati so najpreprostejša pot do gotovine, na njih pa lahko opravite številne uporabne bančne storitve.

SMS-Alarmi in SMS-Opomniki za hitri pregled ter obvladovanje vaših osebnih financ.

SMS-Sporočila

Ne zamudite dobrega nasveta

Pridružite se več kot 220.000, ki redno dobivajo najbolj sveže nasvete za dobre finančne odločitve.


Prijavi se