Če bi stranke vprašali, katero storitev bi naštele kot največjo pridobitev bank v zadnjih 15-20 letih, bi se večina odgovorov nanašala na uvedbo bankomatov in spletno oz. elektronsko bančništvo. Slednjega uporablja več kot tretjina od milijona slovenskih uporabnikov interneta.
Skupaj z ostalimi storitvami pa porajajo nekatera vprašanja. Izbrali smo sedem najpogostejših, ki nam jih zastavljajo naše stranke.
Slovenci ob računalnikih dnevno presedimo več ur, tako v službi kot doma. Velikokrat se zgodi, da smo pozabili plačati položnico oz. moramo opraviti bančno storitev tudi iz službe, elektronsko banko pa imamo na domačem računalniku.
Kaj lahko naredimo? Preprosto. Na računalniku, kjer uporabljate NLB Klik, izdelajte varnostno kopijo po navodilih za izvoz digitalnega potrdila. Digitalno potrdilo shranite na USB-ključek oz. drug prenosni medij in ga po navodilih za uvoz namestite na nov računalnik v izbrani brskalnik.
Preverite, če ste pravilno vnesli uporabniško ime. Morda je pomotoma vključen "caps lock". Če ste uporabniško ime vnesli pravilno, na svoji mobilni napravi, kjer imate nameščeno aplikacijo Klikin, preverite pravilnost datuma, ure in časovnega pasu.
Odgovor je takoj, če denar na predplačniško kartico prednaložite na bančnem okencu v eni od poslovalnic NLB ali prek aplikacije za upravljanje NLB Predplačniške kartice. V aplikaciji lahko nakazilo izvedete s prenosom denarja iz tiste kartice, ki jo imate v aplikaciji prijavljeno za izvajanje prenosov (NLB BA Maestro, Visa ali MasterCard).
Če denar nakažete prek NLB Klika, NLB Teledoma ali Klikina, bo ta nakazan glede na urnik plačilnega prometa. Praviloma so sredstva na predplačniški kartici vidna naslednji delovni dan popoldan, če pa plačilo izvedete izven urnika plačilnega prometa, pa v dveh delovnih dneh.
Polnjenje predplačniške kartice prek aplikacije za upravljanje je lahko neuspešno zaradi napačne registracije kartice za polnjenje ali pa je vzrok nezadostno stanje na računu. Napačna registracija lahko pomeni, da so bili pri registraciji vneseni neustrezni podatki ali pa, da kartica, ki jo uporabljate za polnjenje, še ni opremljena z vsemi podatki za izvajanje spletnih nakupov.
Podatke lahko preverite prek NLB Teledoma, NLB Klika in v katerikoli poslovalnici NLB.
NLB sledi svetovnim trendom na področju plačevanja s plačilnimi karticami, med najnaprednejše sodi tudi brezstično plačevanje s karticami. V evropskem bančništvu brezstična kartica ne predstavlja novosti, Slovenija je med zadnjimi državami v Evropi, ki so jo uvedle. Nove kartice omogočajo tako brezstično poslovanje, kot tudi poslovanje na klasičen način, odločitev pa je prepuščena imetniku kartice.
Tudi v primeru, ko kartica in POS-terminal omogočata brezstično transakcijo, lahko opravite "klasično transakcijo" z vnosom PIN-številke. Klasične funkcionalnosti kartic ostajajo nespremenjene. Transakcije z NLB brezstično Maestro/MasterCard kartico so varne najmanj toliko, kot transakcije s čipnimi karticami.
Izkušnje bank iz tujine nas učijo, da je tveganje minimalno in da se po določenem časovnem obdobju imetniki odločajo za plačila brez vnosa PIN-številke.
Še več o brezstičnih karticah si lahko preberete v članku Brezstično plačevanje je varno.
Zaradi varnosti banka kartice in PIN-številke pošilja ločeno. Najprej s priporočeno pošto prejmete novo kartico in nekaj dni kasneje, z navadno pošto, še novo PIN-številko.
To vprašanje se poraja številnim. Razlog je najverjetneje v tem, da kartica ni ustrezno aktivirana. Zahtevek za aktivacijo kartice za spletne nakupe oddate v katerikoli poslovalnici NLB, prek NLB Teledoma ali NLB Klika.
Vemo, da s temi napotki nismo odgovorili na vsa vprašanja, ampak samo na najbolj pogosta. Če imate še kakšno vprašanje, vam bomo z veseljem odgovorili.
Veliko odgovorov pa lahko najdete tudi med ostalimi vsebinami na portalu Nasveti Osebno.
maj, 2016