Paketi in računi
PAKETI
Choose a Language
Choose a Language
Takojšnja plačila – vse, kar morate vedeti o novostih, ki stopijo v veljavo oktobra 2025
Z 9. oktobrom 2025 bodo pri vseh SEPA kreditnih plačilih v evrih stopile v veljavo pomembne novosti, ki izhajajo iz Uredbe EU o takojšnjih plačilih. Njihov cilj je zagotovitev večje varnosti, hitrosti in preglednosti pri takojšnjih plačilih. Spodaj smo zbrali ključne informacije za fizične osebe, ki jih je dobro poznati.
Katere so bistvene novosti – kaj se spreminja?
1. Takojšnja SEPA plačila
Takojšnje SEPA kreditno plačilo se mora izvesti v največ 10 sekundah po potrditvi (t. i. »časovni žig«). V tem času boste tudi prejeli obvestilo, ali je bilo plačilo uspešno izvedeno ali zavrnjeno.
2. Preverjanje prejemnika plačila (VoP – Verification of Payee)
Pred potrditvijo plačila bomo preverili, ali se vneseni IBAN plačilnega računa prejemnika ujema z imenom in priimkom (ali naziv pravne osebe) prejemnika plačila. Če se podatki ne bodo ujemali, vas bomo na to opozorili – odločitev, ali plačilo vseeno izvedete, bo vaša.
3. Upravljanje z limiti plačil
Določite lahko dnevni in/ali transakcijski limit. Če bo znesek plačila presegal veljavni limit plačila , ga banka ne bo izvedla, hkrati pa vas bomo o tem takoj obvestili in vas usmerili na možnost spremembe limita.
Najpogostejša vprašanja
1. Kaj pomeni »takojšnje plačilo«?
Gre za domače ali čezmejno kreditno plačilo v evrih (na področju EGP), ki se izvede v največ 10 sekundah, vse dni v letu – tudi ponoči, ob vikendih in praznikih.
2. Kdaj se začne šteti rok za 10 sekund?
Takrat, ko plačilo prejme »časovni žig«, torej ko je potrjeno in izpolnjuje vse pogoje za obdelavo v plačilnem sistemu.
3. Kako vem, da je plačilo uspešno?
Prejeli boste obvestilo:
4. Kaj je preverjanje imena prejemnika (VoP)?
To je dodatna varnostna funkcija, ki preveri, ali se IBAN ujema z vnesenim imenom oz. nazivom prejemnika. Prejeli boste eno izmed obvestil:
Če se podatki ne ujemajo, vas bomo opozorili na možnost napačnega nakazila. Odločitev, ali plačilo kljub temu izvedete, bo vaša.
5. Kaj konkretno pomenijo posamezni odgovori preverjanja prejemnika (VoP)?
o Ujemanje - Preverjanje prejemnika plačila se ujema: pomeni, da se IBAN plačilnega računa prejemnika plačila in ime in priimek (ali naziv pravne osebe) prejemnika plačila, ki sta navedena na plačilnem nalogu ujemata.
o Delno ujemanje - Preverjanje prejemnika plačila se delno ujema: pomeni, da se ime in priimek (ali naziv pravne osebe) prejemnika plačila samo delno ujema s podatki pri navedenem IBAN-u.
Npr: V digitalno banko ste vnesli prejemnika Tonček Novak in IBAN. Pravilno ime in priimek za navedeni IBAN je Tone Novak, ki ga boste samodejno prejeli.
o Ni ujemanja - Preverjanje prejemnika plačila se ne ujema: pomeni, da se ime in priimek (ali naziv pravne osebe) prejemnika plačila ne ujema s podatki pri navedenem IBAN-u.
Npr: V digitalno banko ste vnesli prejemnico Manja Novak in IBAN, pravilna prejemnica za navedeni IBAN pa je Marija Novak, zato boste prejeli zgornje obvestilo. Hkrati boste opozorjeni, da v primeru nadaljevanja navedenega plačila lahko pride do tega da sredstev ne bo prejel želeni prejemnik plačila za kar banka ne prevzema odgovornosti.
o Preverjanje prejemnika za navedeni IBAN ni mogoče: to obvestilo boste prejeli npr. v primeru, če banka prejemnika (še) ne bo zagotavljala preverjanja prejemnika plačil (VoP).
6. Za katera plačila velja preverjanje prejemnika (VoP)?
Za vsa SEPA kreditna plačila v evrih – opravljena elektronsko, mobilno ali na bančnem okencu. Ne velja za mednarodna plačila, to je plačila izven SEPA območja.
7. Ali je storitev VoP plačljiva?
Ne, storitev je za vas brezplačna.
8. Kaj pa limiti plačil? Kaj je limit plačil?
Z limitom plačila je določen najvišji znesek za izvršitev SEPA kreditnega plačila iz plačilnega računa. Limit plačila se lahko določi za posamezno transakcijo »transakcijski limit«, ali za skupni znesek vseh plačil na dan »dnevni limit«.
9. Kdo lahko določi limit plačila?
Limit plačila lahko določi le imetnik računa oz. njegov pooblaščenec, zakoniti zastopnik ali skrbnik.
10. Kje in kako lahko limit spremenim?
Limit lahko kadar koli nastavite, spremenite ali odstranite:
11. Ali na vseh tržnih poteh velja enak limit plačila ?
Na vseh digitalnih kanalih – na NLB Kliku, pri NLB Pay-Flik plačilih in tudi pri ponudnikih storitev odreditve plačil velja enak limit plačila (enak najvišji znesek).
12. Ali lahko nastavim oba limita hkrati?
Da. Lahko imate hkrati dnevni in transakcijski limit – dnevni mora biti enak ali višji od transakcijskega.
13. Kaj še velja vedeti?
Pripravljeni na vse, kar sledi
Uredba o takojšnjih plačilih prinaša boljšo uporabniško izkušnjo – hitrejša plačila, več nadzora in več varnosti. Pri tem vam bomo stali ob strani, z vami smo 24/7 – kjerkoli in kadarkoli.
Hvala za povratno informacijo.
Hvala za povratno informacijo.
Nekaj je šlo narobe.
Seznam za primerjavo je prazen
Na primerjalnem seznamu ni shranjenih izračunov. Za primerjavo morate dodati nekaj izračunov.