Poslovno poročilo
Računovodsko poročilo
Regulatorni del
Imenik

DomovAngleško

Analiza poslovanja

Informacijska tehnologija

Informacijska tehnologija

V letu 2008 je banka uresničevala sprejeto strategijo informacijske tehnologije do leta 2010. Konsolidacija IT-arhitekture in s tem zmanjševanje števila rešitev v uporabi ter povečevanje stroškovne učinkovitosti ostajata primarna cilja. Poleg tega je velika pozornost namenjena tudi razvoju rešitev za kakovostnejšo obravnavo strank in zagotavljanje skladnosti z zakonodajo.

NLB je v letu 2008 nadaljevala s strategijo povezovanja z lokalnimi IT-dobavitelji pri razvoju programske opreme, da bi tako zagotovila ustrezne zmogljivosti za kritične razvojne potrebe. Izvedbo velikih projektov z novimi paketi bo banka tudi v prihodnje izvajala s strokovnjaki dobavitelja, z lokalnim IT-dobaviteljem in lastnimi kadri, s čimer bo ohranila kompetenčna znanja.

Eden ključnih projektov prve polovice leta 2008 je bila pripojitev treh bank hčera, pri čemer je prišlo tudi do celovitega poenotenja podpor poslovanju – izvedba je bila izjemno učinkovita in brez motenj za stranke. S tem smo zagotovili pomemben vpliv na dodatno in enotno ponudbo storitev za vse stranke banke na vseh tržnih poteh ter racionalizacijo poslovanja zlasti v podpornem delu.

Uvedba nove podpore pri poslovanju s prebivalstvom je bila zaključena v preteklih letih. Nadgrajevanje podpor je bilo tako povezano z novimi produkti, učinkovitejšim delom na bančnem okencu in izpolnjevanjem zahtev regulatorjev. Tako je banka uporabnikom omogočila višjo stopnjo varnosti elektronskih transakcij pri plačilih s karticami in uporabi e-bančništva. V letu 2007 uvedena podpora za vodenje strank – CRM je omogočila bolj ciljno usmerjeno trženje produktov. V prvi polovici leta je bila kot novost na slovenskem trgu uvedena shema zvestobe »ENKA«. Posebno obsežne so bile prilagoditve, povezane z novo zakonodajo glede pranja denarja in drugih zahtev regulatorjev. Leto 2008 je bilo pomembno tudi zaradi uvedbe skupne rešitve bančnega sistema za vodenje informacij, povezanih s kreditno sposobnostjo strank SISBON. Ob zaključku leta je banka pričela pilotsko ponujati storitev e-računa, ki omogoča prenos računa od izdajatelja neposredno k uporabniku elektronske banke in s tem poenostavitev izvajanja plačil ter povečevanje stroškovne učinkovitosti. Pri podpori poslovanju s privatnimi komitenti je banka vzpostavila sistem elektronskega arhiviranja za skenirane dokumente, elektronsko nastale listine in hrambo zapisov podatkovnih zbirk za arhiv in to skladno s standardi, ki jih zahtevajo zakonodaja ter najboljše prakse.

Pri podpori poslovanju s pravnimi osebami je banka zaključila uvajanje integriranega sistema Globus (T24) ter zagotovila pomemben del prenosa obstoječih poslov iz starih v novo podporo. Dokumentarno poslovanje je bilo zadnje področje poslovanja, ki je bilo preneseno v Globus, pri čemer je bila dosežena pomembno višja stopnja avtomatizacije poslovanja. Z implementacijo sistema Globus smo iz uporabe izločili nekatere stare aplikacije.

Pri rešitvah za podporo plačilnim sistemom je bila v letu 2008 večina aktivnosti povezana z uspešno prilagoditvijo na vključitev banke v enotno plačilno shemo SEPA, pri čemer je banka sledila vsem zahtevam in jih pravočasno uvedla, pri tem pa dosegla tudi poslovno prednost za stranke, in sicer za izvajanje čezmejnih plačil v evrih iz elektronskih bank brez posredovanja bančnih delavcev. Pričetek delovanja poravnalnega sistema plačila SIMP v Sloveniji se je odložil na februar 2009, vendar je banka uspešno preizkusila pripravljene rešitve že v letu 2008. S projekti prenove sistema direktnih bremenitev (ADONIS), prenove podpore čezmejnih plačil v tujem denarju so bili doseženi nekateri cilji poenostavitve IT-arhitekture in racionalizacije ITprocesiranja, saj je banka poleg več starih aplikacij izločila tudi tehnično platformo, ki sta jo zadnjih trideset let predstavljala produkta Supra in Mantis, kar pomeni povečevanje stroškovne učinkovitosti na dolgi rok.

Za zagotovitev kakovostnejšega obvladovanja tveganj pri trgovanju z vrednostnimi papirji je NLB uvedla sistem Kondor+ in ga do zdaj uvedla za podporo trgovanju, tudi za zaledne sisteme pri izvedenih instrumentih. Ob zaključku leta je banka pričela z menjavo podpore pri skrbništvu skladov, kar hkrati pomeni pričetek poenotenja podpor v segmentu skrbništva. Banka je razvila tudi rešitev, ki omogoča tako podporo izdajam lastnih vrednostnih papirjev kot ponujanje celovite storitve izdaje za druge izdajatelje – stranke. Pri vrednostnih papirjih je bilo potrebno veliko prilagoditev zaradi uveljavitve nove zakonodaje MiFID.

Banka je že v letu 2007 uvedla novo podporo COGNOS za izvajanje konsolidacije računovodskih izkazov in finančno poročanje, s čimer je dosegla, da so bili nerevidirani rezultati skupine za leto 2008 objavljeni mesec dni prej kot predhodna leta, prej pa je bila lahko zaključena tudi revizija računovodskih izkazov. Poročanje se v zadnjih letih pogosto spreminja, saj regulatorji postavljajo vedno nove zahteve. V letu 2008 so bile ključne uvedene spremembe povezane s standardi Basel II in statistikami po plačilnih sistemih. Osrednji sistem za poročanje je podatkovno skladišče, ki zagotavlja tudi podatke za CRM, ki smo jih povezali z rešitvami za delo s strankami, tako pravnimi kot tudi fizičnimi osebami.

Pri IT-infrastrukturi je banka v letu 2008 uvedla tehnične rešitve za zagotovitev IP-povezav, ki bodo omogočile prihranke zlasti pri stroških bankomatske mreže, hkrati pa prinašajo tudi priložnost za izboljšanja nadzora in razvoj novih storitev na bankomatih. Poleg tega je banka vzpostavila tehnično podporo za ekstranet, kar bo omogočilo varno povezovanje članic skupine. V celoti je izvedla sistemsko in komunikacijsko nadgradnjo po vseh platformah ter pri relacijskih bazah. V nadaljevanju so pomembni projekti uvajanja razvojnega pristopa SOA in virtualizacije strežniških sistemov. V letu 2008 je banka nadaljevala z aktivnostmi za izboljšanje IT-procesov, da bi zmanjšala operativna tveganja delovanja in uvajanja sprememb. IT-center banke ohranja certifikat kakovosti ISO 9001 TickIT. NLB je tudi letos uspela ohraniti visoko razpoložljivost online sistemov, ki je na letni ravni znašala 99,68 %.

Banka je v tem letu dosegla ciljni obseg investicij v informacijsko tehnologijo, da bi tako dolgoročno obvladovala stroške delovanja.

NLB je v letu 2008 nadaljevala z aktivnejšo vlogo pri usmerjanju informacijske tehnologije tudi v skupini. Nadaljevali smo s poenotenjem paketov, ki jih uporabljamo v bankah članicah skupine (le dve rešitvi), kar je pomembno prispevalo k temu, da sta bila izpeljava združitev posameznih bank in poenotenje poslovanja lažja. V nadaljevanju bo s tem NLB Skupina lahko ustvarila ustrezne kompetenčne centre za posamezno rešitev in uredila odnose z dobavitelji na kakovostnejši ravni. IT-strokovnjaki NLB se aktivno vključujejo tako v projekte prenove informacijskih sistemov teh bank kot tudi v opredelitve in uvedbe enotnih varnostnih in drugih standardov IT.

NLB Skupina
Letno poročilo 2008