Poslovno poročilo
Računovodsko poročilo
Regulatorni del
Imenik

DomovAngleško

Več kot banka

Družbena odgovornost

Družbena odgovornost

Upravljanje kadrov

Poslanstvo kadrovske politike je zagotoviti ustrezne kadrovske vire za izvajanje strateških in poslovnih ciljev NLB in NLB Skupine. Zavedamo se, da uspešnost banke ni samo rezultat tehnologije, strategije in procesov. Poslovni in tržni uspeh banke sta odvisna predvsem od zaposlenih, ki z vsakodnevnim delom pripomorejo k doseganju ciljev in poslovni učinkovitosti.

Številne spremembe in novi izzivi, s katerimi se je v zadnjih letih soočala NLB Skupina, so zahtevali tudi nove pristope in aktivnosti pri upravljanju kadrov.

V letu 2008 je banka uresničevala temeljne cilje kadrovske politike:
– zagotavljanje potreb po kadrih in povečevanje izkoristka obstoječih kadrovskih potencialov,
– omogočanje razvoja in izobraževanja zaposlenih,
– nagrajevanje in motiviranje zaposlenih.

Gibanje števila zaposlenih

V NLB in odvisnih družbah NLB Skupine, ki so vključene v konsolidacijo po mednarodnih računovodskih standardih, je zaposlenih 8.457 delavcev, od tega 4.047 delavcev oziroma 48 % v tujini.

Celotna NLB Skupina, s pridruženimi in obvladovanimi družbami, je konec leta imela 9.435 zaposlenih, od tega 4.168 oziroma 44 % v tujini.

V primerjavi s preteklim letom se je število zaposlenih v NLB Skupini povečalo za 2,4 %. Največje povečanje v odvisnih članicah beležimo v NLB Tutunski banki, kjer se je zaradi širitve poslovanja število zaposlenih povečalo za 135 delavcev oziroma za 24 %.

Število zaposlenih se je v NLB v primerjavi z lanskim letom povečalo za 15,5 %, saj so bila 5. 5. 2008 v okviru zaključnih aktivnosti projekta pripojitve 3 slovenskih bank (NLB Banke Domžale, NLB Banke Zasavje in NLB Koroške banke) k NLB sklenjena delovna razmerja s 540 zaposlenimi delavci iz omenjenih bank bančne skupine. Zaposlilo se je tudi 213 novih delavcev, predvsem na tipičnih bančnih področjih, ki so umerjena k strankam, in na strokovno specializiranih področjih. Z delom v banki so prenehali 204 delavci.

Tudi v letu 2008 smo spodbujali mobilnost zaposlenih v NLB in NLB Skupini in s tem zaposlenim omogočili pridobitev novih znanj, izkušenj, napredovanje na zahtevnejše delovno mesto in možnost za gradnjo kariere. Področje dela ali organizacijski del je zamenjalo skupaj 716 zaposlenih.

Da bi zagotovili ustrezno strokovno pomoč in prenos znanj na ostale sodelavce, smo v banke članice na novo napotili 10 delavcev. V članicah NLB Skupini je na dan 31. 12. 2008 skupaj 52 zaposlenih, ki so kadri NLB.

Razvoj in izobraževanje

Znanje zaposlenih je gonilna sila razvoja in uspešnosti. Banka si prizadeva za razvoj in izobraževanje vseh zaposlenih.

V zadnjem letu je bila še posebno pozornost namenjena razvoju naslednjih skupin zaposlenih:

  • Vodje na vseh ravneh vodenja v banki; vsaki dve leti s pomočjo metode 360 ugotavljamo vodstvene kompetence, ki so osnova za načrt razvoja posameznega vodje. Rezultat dosedanjega internega razvoja vodij je izboljšanje vseh vodstvenih kompetenc.
  • Perspektivni kadri in ključni specialisti, ki predstavljajo kadrovsko bazo za prevzem strokovnih in vodstvenih funkcij. Perspektivne kadre banka usmerja tudi v mobilnost znotraj NLB in NLB Skupine, jih ciljno izobražuje in usposablja, jim daje prednost pri napredovanju, študiju ob delu in iz dela ter pri pridobitvi kadrovskih stanovanjskih kreditov.
  • Nasledniki direktorjev.

Ključ za uspešno poslovanje je zagotovo tudi nenehna skrb za stalno izobraževanje in usposabljanje zaposlenih. Skoraj 90 % zaposlenih v NLB se je vključilo v različne oblike izobraževanja. Zaposleni je v povprečju svoje znanje izpopolnjeval 3,8 dni. Na različnih oblikah izobraževanja v NLB, Sloveniji in tujini smo v letu 2008 zabeležili skupaj 15.107 udeležb zaposlenih iz NLB in NLB Skupine. Študij ob delu in iz dela je banka sofinancirala 199 zaposlenim, v program pripravništva pa je bilo vključenih 84 novozaposlenih. Večino izobraževanj smo organizirali interno. Ključna področja izobraževanja so razvoj bančnih, finančnih, funkcionalnih znanj ter veščin komunikacije, trženja in vodenja. Za omenjena področja smo organizirali 570 izvedb različnih izobraževalnih programov, ki se jih je udeležilo nekaj več kot 13.500 udeležencev (od tega 88 % iz NLB in 12 % iz NLB Skupine). Pri prenosu znanj je sodelovalo 226 izvajalcev, od tega 80 % bančnih strokovnjakov z različnih področij in ravni v banki in 20 % zunanjih predavateljev.

Vsebinsko je bil poudarek na sistematičnem izobraževanju za izpopolnjevanje mehkih veščin vodenja po ravneh vodenja, izobraževanju zaradi uvajanja novih projektnih rešitev in izobraževalnih programih za uvedbo novih storitev.

Uspešno voden sistem razvoja in izobraževanja pa se odraža tudi v organizacijski klimi in zadovoljstvu zaposlenih. Merjenje organizacijske klime, v katero so bili vključeni vsi zaposleni, se v NLB periodično izvaja od leta 1993. Letos je bilo k sodelovanju povabljenih 4.034 zaposlenih, odzvalo se jih je 2.330, kar predstavlja 58-odstotno udeležbo. Banka je v zadnjih dveh letih sistematično vlagala v aktivnosti, ki pozitivno vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih in posredno na organizacijsko klimo. Rezultati merjenja v letošnjem letu so pokazali nekatere pozitivne spremembe. Tudi v prihodnje bo banka zasledovala ta trend in nadaljevala z načrtovanim razvojem in aktivnostmi na tem področju.

Zadovoljstvo zaposlenih in dobre prakse dela z ljudmi so – v akciji izbora najboljšega slovenskega zaposlovalca leta 2008 – NLB uvrstile med 7 finalistov v kategoriji velikih podjetij.

Nagrajevanje in motiviranje zaposlenih

Stalna naloga, ki zahteva nenehno preverjanje in prilagajanje hitrim spremembam, ostaja tudi nagrajevanje in motiviranje zaposlenih. V osnovi je sistem nagrajevanja vezan na izpolnjevanje določil, ki izhajajo iz panožne kolektivne pogodbe in kolektivne pogodbe. Poleg zakonsko določenih obveznosti pa zaposlene dodatno spodbujamo z nagradami za izjemne dosežke pri delu, za delo na projektu, za enkratne razvojne naloge. Pri ključnih zaposlenih, ki imajo deficitarna znanja, pa že s pogodbo o zaposlitvi določimo pogoje za dodatno nagrajevanje. Motivacijo zaposlenih spodbujamo tudi z dodatnimi nematerialnimi oblikami nagrajevanja.

Stranke

Glavno poslanstvo NLB je vsaki stranki zagotoviti visoko kakovostne storitve. Banka nudi prebivalstvu ter pravnim osebam kreditiranje poslovanja, varčevalne produkte, upravljanje premoženja ter možnosti za investiranje sredstev.

NLB pri sodelovanju s strankami deluje kot družbeno odgovorno podjetje. S sponzorstvi in donacijami prispeva k razvoju in delovanju humanitarnih in kulturnih organizacij ter športa v Sloveniji. Nakazila za humanitarne akcije so oproščena plačila provizije tako na bančnih okencih kot tudi po sodobnih tržnih poti. Vrsto let sodelujemo z društvom Unicef Slovenija, ki v središče postavlja potrebe otrok in mladostnikov, za katere zbiramo prostovoljne prispevke v poslovalnicah NLB.

Usmerjenost NLB k strankam in uspešno zadovoljevanje potreb različnih segmentov potrjujejo tudi različne raziskave neodvisnih raziskovalnih agencij. Po rezultatih večine je NLB najbolj poznana in ugledna banka v Sloveniji. Po oceni zadnje Raziskave ugleda, kakovosti storitev in tržnega položaja slovenskih bank, podjetja RM PLUS, je bila NLB za okoli tretjino anketiranih prebivalcev Slovenije najboljša in družbeno odgovorna banka. Prebivalstvo in podjetja pripisujejo NLB še vrsto drugih lastnosti, ki so pomembne za izbiro banke: razširjeno mrežo bančnih enot, tradicijo, moč in stabilnost, da je zaupanja vredna banka, z dobro, raznoliko, celovito in kakovostno ponudbo, banka, ki dobro zadovoljuje potrebe strank, da je mednarodno priznana banka ipd.

NLB že od leta 1999 v sodelovanju z mednarodnim podjetjem GfK Slovenija poglobljeno spremlja zadovoljstvo strank NLB z najpomembnejšimi dejavniki. Indeksi zadovoljstva nad 80 potrjujejo, da so stranke NLB (prebivalstvo in podjetja) v povprečju zadovoljne – tako z osebjem kot tudi s sodobnimi tržnimi potmi NLB, s ponudbo raznovrstnih storitev ipd. Zaradi naraščajočega zadovoljstva strank NLB v zadnjih letih, uspešnega odpravljanja motečih dejavnikov in zniževanja deleža pritožb predvidevamo, da bomo ta položaj v prihodnosti ohranili ali še izboljšali.

Etika

Leta 2004 je bil uveljavljen Kodeks etičnega ravnanja delavcev Nove Ljubljanske banke d.d., Ljubljana, dopolnjen v letu 2006, ki je zapis načel in pravil, po katerih se ravnajo bančni delavci pri opravljanju svojih nalog pri dejavnostih banke v odnosu do strank, do sodelavcev, do drugih bank in do družbenega okolja v najširšem pomenu. Kodeks velja za vse bančne delavce ter v določbah, kjer je to primerno, tudi za druge osebe, kadar te na kateri koli podlagi opravljajo različna dela za banko. Zagotavljanje skladnosti poslovanja pri etičnem ravnanju zaposlenih kot neodvisne funkcije je v pristojnosti samostojne organizacijske enote, Pravne pisarne za varovanje zakonitosti poslovanja.

Posamezne članice v NLB Skupini so sprejele svoje etične kodekse. V letu 2008 je bil kodeks spremenjen ter razširjen tako, da velja na ravni NLB Skupine. Posledično Kodeks etičnega ravnanja NLB Skupine velja v vseh članicah NLB Skupine. Pri izvrševanju pravic in obveznosti družb članic in delavcev se upošteva lokalna zakonodaja in dejavnost posamezne članice. Kodeks je oblikovan tako, da se vsaka njegova določba lahko uveljavlja v kateri koli in vsaki družbi članici.

Poleg določb o varovanju poslovne skrivnosti in zaupnih podatkov ter spoštovanju zaupnosti kodeks vključuje splošne določbe o etičnem in profesionalnem ravnanju, varovanju ugleda, opravljanju dela in osebni urejenosti, uporabi in spoštovanju veljavnih predpisov ter navodil članice NLB Skupine, prepovedi škodljivega ravnanja, konkurenčni prepovedi, pridobivanju koristi in nasprotju interesov. Etični kodeks posebej izpostavlja odnos do strank, upoštevanje njihovih potreb in interesov, vzdrževanje njihovega zaupanja, postopke pri delu s strankami, pravočasno obveščanje, pripombe, predloge, pritožbe ter zahtevanje in sprejemanje ali dajanje daril in uslug.

Okolje in družba

NLB tudi skozi sponzorstva in donatorstva izraža svojo družbeno vlogo in se identificira kot sestavni del okolja, v katerem deluje. Z več kot 800 projekti, ki jih je banka podprla v letu 2008, dokazuje, da se aktivno vključuje v dogodke in okolje, kjer posluje. S skrbnim izborom projektov se aktivno vključuje v mnoga področja družbenega življenja, ki zgovorno izražajo nacionalno identiteto.

Šport

V letu 2008 je bila NLB Skupina že tretje leto zapored generalni pokrovitelj regionalne košarkarske lige – NLB Lige. V tekmovanju, ki teče že od leta 2001, sodeluje 14 ekip iz Bosne in Hercegovine, Hrvaške, Slovenije, Srbije in Črne gore. Košarka je v teh državah med najbolj priljubljenimi športi, NLB Liga pa predstavlja največji regijski projekt na športnem področju, saj ustvarja vrhunske košarkarje, od katerih jih mnogo nadaljuje kariero v velikih klubih Evrope in v ameriški profesionalni ligi NBA. NLB Liga združuje športne ekipe iz držav, ki predstavljajo ciljne trge NLB Skupine, hkrati pa NLB Ligo z NLB Skupino povezujejo še pomembne stične točke uspeha: ambiciozni cilji, dobri rezultati in nenehen razvoj. Projekt NLB liga je v letu 2008 – letu medkulturnega dialoga – prejel posebno priznanje Evropske unije.

S podporo vrhunskim športnikom in državnim reprezentancam Slovenije se banka uvršča med pomembne generatorje uspehov slovenskega športa. Med večjimi projekti velja omeniti, da je banka dolgoletni zlati sponzor in partner slovenske moške in ženske alpske smučarske reprezentance. Smučanje je v Sloveniji namreč šport, ki pritegne največ gledalcev, hkrati pa se imamo Slovenci za smučarski narod.

Brez rekreacije ni športa in v Sloveniji v zadnjih letih izredno hitro raste zanimanje za tek in kolesarjenje. NLB sodeluje z organizatorji rekreativnih prireditev po celi Sloveniji, naši zaposleni pa so organizirani v ekipe, ki se redno udeležujejo teh tekmovanj.

Kultura

Z dolgoletnim sodelovanjem je banka postala pomemben partner Jazz festivala Ljubljana, ki je v letu 2008 slavil svojo 49. izdajo. Ob festivalu se zvrsti še vrsta spremljevalnih prireditev in razstav tudi v naši NLB Galeriji Avla.

Ustanova Imago Sloveniae je bila osnovana leta 1994 z namenom oživljati stara mestna jedra s kulturnim programom, ki naj bi še bolj poudaril lepoto trgov, gradov, muzejev, cerkva in drugih objektov kulturne dediščine Slovenije. Banka sodeluje v projektu že od leta 2000, v letu 2008 pa je bilo v dogajanje vključenih že več kot 30 mest in krajev, ki so poleti na več kot 100 koncertih gostili priznane domače in tuje izvajalce klasične glasbe.

S Festivalom Ljubljana NLB sodeluje že več kot 10 let. Poletni festival, na katerem se v dveh mesecih zvrsti več kot 70 koncertov in prireditev, je ena od najpomembnejših kulturnih prireditev v slovenskem glavnem mestu. Vsako večje mesto v Sloveniji ima svoj sklop kulturnih prireditev in NLB sodeluje skoraj povsod, kjer je prisotna s poslovno mrežo. Tako je v letu 2008 podprla več kot 60 kulturnih prireditev, organizacij in ustanov.

V skrbi za slovensko kulturno dediščino banka že več desetletij gradi Umetniško zbirko. Dolgoročni cilj zbirke je postati ena od reprezentativnih zbirk del slovenskih likovnih ustvarjalcev 20. in 21. stoletja. Strokovna komisija zbirko vsako leto dopolnjuje s ključnimi deli priznanih slovenskih avtorjev. Ob širitvi NLB Skupine na tuje trge bo zbirka postopno dopolnjena še z deli avtorjev iz držav, kjer je banka poslovno prisotna.

Dela iz zbirke so del likovne opreme poslovnih prostorov NLB po celi Sloveniji. Dela so občasno razstavljena v NLB Galeriji Avla in v galerijah regionalnih centrov, pa tudi v tujini. Tako je bil del zbirke predstavljen v Obalnih galerijah Piran, Umetnostni galeriji Maribor ter v pokrajinskih muzejih v italijanski Gorici. V času predsedovanja Slovenije Evropski uniji je bil del zbirke predstavljen v galeriji mestne hiše v Bruslju.

V NLB Galeriji Avla, ki ima 38-letno tradicijo, banka obiskovalcem že deveto leto zapored predstavlja avtorje in trende vizualnih komunikacij iz Slovenije, Evrope ter Amerike.

Humanitarnost

NLB v regijah, kjer je prisotna s poslovno mrežo, sodeluje v preko 200 humanitarnih projektih, med večjimi partnerji banke pa so že vrsto let Društvo Unicef Slovenija, Karitas ter mnoge bolnišnice in ustanove, ki jim banka vsako leto donira sredstva za nakup opreme. V vseh poslovalnicah so postavljeni zbiralniki za drobiž, kamor stranke odlagajo prostovoljne prispevke za humanitarne akcije v svojem okolju. Organizacijo Rdeči križ Slovenije je NLB podprla pri izvedbi krvodajalskih akcij, ki se jih letno udeleži več kot 100.000 ljudi, ki tako izkazujejo svojo humanost. Zavedanje o pomembnosti skrbi za lastno zdravje banka pomaga širiti z Društvom za zdravje srca in ožilja Slovenije, pri katerem je NLB že šest let sponzor akcije merjenja krvnega tlaka, holesterola in glukoze, ki se je letno udeleži več kot 10.000 prebivalcev Slovenije.

NLB Skupina
Letno poročilo 2008