Poslovno poročilo
Računovodsko poročilo
Regulatorni del
Imenik

DomovAngleško

Analiza poslovanja

Poslovanje s prebivalstvom

Poslovanje s prebivalstvom

NLB Skupina zagotavlja prebivalstvu prvovrstno in celovito finančno ponudbo v Sloveniji in v tujini, v skladu s potrebami različnih segmentov strank in posameznikov. Dobro usposobljeno svetovalno osebje v poslovalnicah nudi strankam celovit paket finančnih storitev klasične bančne ponudbe in specializirane finančne storitve članic (pokojninsko zavarovanje, skladi, bančno zavarovalništvo …). NLB sledi svetovnim trendom s ponudbo sodobnih tržnih poti in storitev, ki omogočajo strankam stalno in hitro dostopnost finančnih storitev brez obiska poslovalnic.

NLB razpolaga z razvejano poslovno mrežo, v kateri je 159 poslovalnic za prebivalstvo in 42,2 % vseh slovenskih bančnih avtomatov, ki so strankam na voljo na območju celotne Slovenije. Mrežo poslovalnic in bankomatov NLB dopolnjuje še dodatnih 370 poslovalnic in 337 bankomatov na trgih JV Evrope.

NLB ima vodilne tržne deleže pri klasičnih bančnih storitvah med bankami v Sloveniji, uspešno pa se uveljavlja tudi med drugimi finančnimi ponudniki. Med vsemi osebnimi računi občanov pri bankah v Sloveniji je imela NLB konec leta 2008 38,5-odstotni delež.

V letu 2008 je NLB še več pozornosti namenila prilagajanju ponudbe posebnim željam in potrebam segmentov in različnih ciljnih skupin. Privatno bančništvo zagotavlja najzahtevnejšim in najpremožnejšim strankam prvovrstno raven ponudbe in obravnave, kakovostno upravljanje celotnega premoženja in druge specializirane finančne storitve. Zahtevnejšim strankam v osebnem bančništvu je namenjena ponudba, ki poleg prilagojenosti višji finančni moči strank zagotavlja še raznovrstne ugodnosti na prodajnih mestih, v zdravstvu, pri pravnem, nepremičninskem svetovanju ipd. Osebno in privatno bančništvo v NLB uporablja že 10 % strank. NLB ima posebne ponudbe, prilagojene mladim od rojstva do redne zaposlitve in upokojencem. V pripravi je še vrsta novosti, ki bodo omogočile prilagajanje ponudbe posameznim ciljnim skupinam in celovito obravnavo stranke glede na njene želje in potrebe. V letu 2008 je NLB s pomočjo prodajnega portala zagotovila individualen pristop k vsaki stranki, prilagojeno svetovanje in trženje v skladu z željami in finančnimi zmožnostmi.

Na depozitnem delu poslovanja s prebivalstvom je NLB v letu 2008 z intenzivnimi trženjskimi aktivnostmi pospeševala zagotavljanje lastnih virov sredstev in prestrukturiranje sredstev v dolgoročnejše oblike vezav. Konec leta 2007 je bil delež dolgoročnih depozitov v vseh depozitih fizičnih oseb NLB 14,5 %, konec leta 2008 pa že 29 %. Rast vseh vezanih depozitov v letu 2008 je bila 38-odstotna, rast dolgoročnih depozitov pa 178- odstotna. Z uspešno trženjsko-komunikacijsko in prodajno akcijo »Super depozit« je NLB dosegla kar 51-odstotni tržni delež v vseh dolgoročnih vlogah prebivalstva Slovenije.

Rast vseh vlog gospodinjstev je bila v letu 2008 22,7-odstotna. Zaradi razmer na borznih trgih so stranke manj sredstev usmerjale v druge oblike naložb, ki jih nudi NLB Skupina (14 vzajemnih skladov NLB Skladi, 2 garantirana sklada in 6 bančno-zavarovalniških produktov). Opazne rezultate pri oživitvi zastalih naložb v te produkte smo dosegli z inovativnimi »paketnimi« oblikami trženja. V letu 2008 je NLB Skupina dopolnila ponudbo s posebnimi ponudbami za segmente – NLB Vita prvo za mlade in NLB Vito Senior.

Pri kreditiranju gospodinjstev je poslovna mreža NLB v letu 2008 dosegla 26,3-odstotno rast. Med dolgoročnimi krediti so še posebej hitro rasli stanovanjski krediti, zavarovani s hipoteko, obseg katerih je bil konec leta 2008 v primerjavi z letom 2007 večji za 51 %.

Pri kartičnem poslovanju je NLB v letu 2008 pospeševala zvestobo strank z razvojem sheme ugodnosti EnKa. EnKa na plačilnih karticah NLB prinaša strankam vrsto ugodnosti oz. cenejše nakupovanje na več kot 500 prodajnih mestih po vsej Sloveniji. Hkrati z uvedbo EnKe je NLB večino svojih kartic nadgradila s čipno tehnologijo, kar je še dodatno povečalo varnost poslovanja s plačilnimi karticami NLB. V marcu je bila na trg uvedena storitev varnostno SMS-sporočilo za imetnike plačilnih kartic NLB, ki predstavlja novost na trgu in zagotavlja imetniku dodatno potrditev avtentičnosti transakcije. Stranke NLB so imetniki okoli 1,28 mio. kartic, s katerimi so v letu 2008 opravile za 1,8 mrd. evrov nakupov. Med karticami s 74 % še vedno prevladujejo debetne kartice. Članice NLB Skupine na trgih JV Evrope pospešeno razvijajo in tržijo kartično ponudbo, kar se odraža v hitrem naraščanju števila imetnikov in povečanih nakupih.

Elektronsko bančništvo NLB Klik smo v letu 2008 dopolnili z novostmi, ki širijo njegovo uporabnost za stranke (avtomatizacija plačil SEPA, možnost prejema, pregleda in plačil e-računov, vpogledi in prenos sredstev na pooblaščenske račune, vpogledi v NLB Sklade, arhivi …). Konec leta 2008 je bila z NLB Klikom pokrita dobra četrtina (27 %) primernih osebnih računov.

Za učinkovitejšo trženjsko funkcionalnost smo prenovili tudi NLB Spletni portal, katerega obiskanost že presega 800.000 obiskov mesečno.

Na trgih JV Evrope se je NLB Skupina v letu 2008 ukvarjala predvsem s posodabljanjem poslovalnic v skladu s standardi NLB, ki bankam omogočajo sodoben način poslovanja in še hitrejše preoblikovanje iz transakcijskih v svetovalne banke. Širitev mreže poslovalnic je potekala predvsem tam, kjer NLB Skupina še ni ali pa glede na možnosti še ni dovolj prisotna. Z združitvami bank (NLB Prishtina) smo istočasno izvajali tudi optimizacijo poslovne mreže, zato v letu 2008 absolutno število poslovalnic ni bistveno poraslo. Mreža bančnih avtomatov se je tudi v letu 2008 povečala za več kot 30 %, z enakim tempom se širi tudi število prodajnih mest za sprejem kartičnih produktov. Na posameznih trgih JV Evrope se banke NLB Skupine po številu strank, razširjenosti poslovne mreže in obsegu poslovanja skoraj vse uvrščajo med vodilne banke.

Strankam bank NLB Skupine smo pri bankomatskem poslovanju omogočili dvig gotovine na bankomatih znotraj NLB Skupine po tarifi, ki velja za dvig na bankomatu matične banke.

Banke NLB Skupine na trgih JV Evrope so v letu 2008 za svoje najboljše stranke postopno uvajale storitev osebnega bančništva, ki s spremenjenim načinom obravnave in prilagojeno ponudbo omogoča najkakovostnejše storitve in pripomore k dvigu zadovoljstva strank z banko. Novost so stranke odlično sprejele.

V letu 2008 so vse banke, ki poslujejo s prebivalstvom, ob pomoči skupne trženjske akcije, ki je potekala istočasno v vseh bankah NLB Skupine, v svojo ponudbo uvedle NLB postopna varčevanja. Nova ponudba je bila – čeprav novost na večini trgov – odlično sprejeta, kar so pokazali tudi prvi prodajni rezultati.

NLB Skupina
Letno poročilo 2008