Z znanjem in izkušnjami smo več kot 70 mladim podjetnikom pomagali do samostojnosti

12. marec 2019

NLB Center inovativnega podjetništva je 11. marca prevzela mladostna energija. Dijaki iz Živilske šole Biotehniškega centra Ljubljana, Strokovnega izobraževalnega centra Ljubljana in Šolskega centra za pošto, ekonomijo in telekomunikacije Ljubljana so v okviru programa Moje podjetje, ki ga podpira Zavod za spodbujanje podjetnosti mladih (JA Slovenija), predstavili svoje inovativne izdelke. Tako smo med drugim lahko občudovali izdelke iz naravne kozmetike (kot je 100 % naravna šminka), ekološki radio iz lesenega ohišja, proteinske tablice, nebeški jogurt in številne druge. Ob tem so se mladi podjetniki vseskozi spraševali: »Kaj pa zdaj? Kako te dovršene izdelke lansirati na trg?« Da bi mladostno inovativnost združili z izkušeno modrostjo, sta pri finančno-podjetniškem delu svoje znanje z dijaki delila strokovnjaka Gregor Sakovič in Snežana Groznik iz NLB Centra inovativnega podjetništva.           

Program Moje podjetje pod okriljem Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih skrbi za izobraževanje in razvijanje podjetniške žilice pri mladih, hkrati pa jim omogoča odkrivanje potencialov in jim pomaga k samostojnemu življenju. Poleg tega mladi med programom spoznajo sami sebe in ugotovijo, da je za doseg cilja še kako pomembno sodelovanje.

Omenjeni program sprva poteka na regijski ravni, letos na štirih lokacijah, in sicer: v Ljubljani, Škofji Loki, Kopru in Trbovljah. Iz vsake regije strokovna komisija izbere najboljše skupine, ki svojo podjetniško pot nadaljujejo na državni in pozneje kot zmagovalci celo na evropski ravni.

Da pa pridemo do uspeha, je pot na vseh področjih – tudi vsakdanjih, življenjskih – vse prej kot lahka. Naučiti se je treba ogromno stvari, pridobiti in predelati na tisoče novih informacij, hkrati pa celotno teorijo prenesti še samostojno v prakso. Da bi bilo temu tako in bi mladi podjetniki vso teorijo iz šolskih klopi še nadgradili, potem pa jo uspešno prenesli v podjetniški svet, smo se v NLB odločili, da k regijskim predstavitvam dijaških podjetij za področje ljubljanskih srednjih šol pristopimo s finančno-podjetniškimi delavnicami.

Le 3 minute …

Potem, ko je v Centru inovativnega podjetništva 22 skupin iz treh srednjih šol v pičlih treh minutah predstavilo svoj izdelek, je bilo treba razmisliti, kako naprej. Dijaki in bodoči podjetniki se namreč že dobro zavedajo, da za uspešno prodajo nista dovolj le ideja in vrhunsko dokončan produkt, pač pa je potrebnih še nekaj nadaljnjih korakov.

Eden ključnih se skriva tudi v razumevanju trga (na katerega se podajajo) in podjetništva. In ravno s tem namenom – da bi jim predstavili in olajšali razumevanje podjetniških osnov, je zbranim na delavnici o Canvas poslovnem modeliranju včeraj predaval Gregor Sakovič, direktor NLB Centra inovativnega podjetništva.

Kot je dejal, poslovni model ni samo končni izdelek, ampak je v podjetništvu pomemben celoten proces priprave izdelka za trg, poleg tega pa mora vsako podjetje skrbno identificirati ciljne kupce. Smisel podjetništva je dobra ekipa, in to pred dobrim izdelkom, je poudaril. Izjemno pomembno pa je tudi zaupanje, sodelovanje, povezovanje. Le tako se lahko ob padcih zanesemo na svoje sodelavce ter se z njimi veselimo vseh vzponov, ki sledijo.

Katere kartice poznamo, kaj je limit in kako varčevati?

Poleg razumevanja poslovnih finančnih »kazalnikov«, modelov in smernic, pa je v vsakdanjem življenju izjemnega pomena tudi skrb za urejene osebne finance. In prav temu je bila namenjena druga delavnica, ki je potekala pod okriljem podjetniške svetovalke Snežane Groznik. Ta je med drugim predstavila konkretne primere in nasvete glede pravilnega ravnanja z denarjem, poudarila pomembnost tega, da vsega denarja ne zapravimo, in pojasnila, da je mogoče varčevati tudi z manjšimi zneski. Dotaknila se je še varnosti uporabe bankomatov in kartic, na koncu pa z veseljem odgovarjala na vprašanja mladih, vedoželjnih in perspektivnih dijakov.

Tisoč in ena nova informacija

Mladi podjetniki so z bučnim aplavzom ob predstavitvah izdelkov pozdravili vse sošolce, kolege in preostale skupine, nato pa z zanimanjem sledili obema finančno–podjetniškima delavnicama. Z veseljem so odgovarjali na vprašanja, sodelovali v debatah in na koncu zadovoljno povedali, kaj novega so se naučili.

 »Danes sva se naučila, da je treba vedno pogledati na celostno idejo in ne le na dobiček. Spoznali smo osnove poslovnega modela in se ob tem naučili, kako ga izdelati. Pri vsem tem pa nikoli ne smemo pozabiti, da je v podjetništvu izjemno pomembna ekipa, s katero sodelujemo,« sta s svojimi vtisi zaključila Jakob in Maj, dijaka Šolskega centra Kranj in udeleženca finančno-podjetniških delavnic.

 

NLB Komuniciranje