Bolj vas poznamo, bolj vam lahko pomagamo

12. september 2018

Nedelja zvečer. Manca v družinskem krogu gleda televizor, kar na enkrat pa jo preseneti klic neznane telefonske številke. Začudeno, kdo jo kliče v nedeljo pozno zvečer, se oglasi, na drugi strani pa se prijazno predstavi NLB bančnik. Manco opozori, da je bila med dvigom, ki ga je opravila danes popoldan na bencinskem servisu, nastavljena skimming naprava. Svetuje ji, naj si čim prej zamenja PIN številko oziroma po želji blokira kartico. Zaskrbljena Manca upošteva bančnikov nasvet in preveri, ali je prišlo do zlorabe kartice. Pomirjena ugotovi, da zlonamerneži (še) niso osiromašili njenega bančnega računa, hkrati pa je izjemno hvaležna bančniku, ki je slednje s pravočasnim opozorilom preprečil.

Manca je le ena od naših strank, ki jo je klic iz banke pozno zvečer res pozitivno presenetil. Poklicali smo jo lahko zato, ker smo imeli njene osebne podatke. In ravno opisana situacija je zaradi telefonske številke in podatkov, ki nam jih je Manca zaupala, doživela srečen epilog brez večjih posledic.

Pozor: nakup je bil opravljen na tvegani spletni strani!

Srečen epilog pa s pravimi podatki lahko doživijo tudi zgodbe »neprevidnega« spletnega nakupovanja. Dandanes namreč opažamo strm porast spletnih trgovin, z njimi pa narašča tudi število spletnih zlorab. Zavedamo se, da je težko poznati vse pasti spletnih nakupov. Med vsemi nasveti je morda še najtežje prepoznati zanesljive spletne trgovine, v katerih lahko kupujete brez skrbi pred zlorabami. Včasih imamo banke več informacij o sumljivih spletnih trgovinah kot stranke in vam lahko pomagamo poskrbeti za spletno varnost. Na osnovi informacij o sumljivih transakcijah lahko v NLB vse sporne terminale takoj umestimo na črno listo in s tem preprečimo nadaljnje zlorabe, hkrati pa nemudoma pokličemo vse stranke, ki so kartice uporabile na tej sporni strani.

Zato je dobro, da imamo vaše najnovejše osebne podatke. Namreč le tako vas bomo lahko ob informaciji, da želite izvesti plačilo na spletni strani, ki ima oznako visokega tveganja, takoj poklicali in na to opozorili. Skupaj z vami bomo poiskali ustrezno rešitev, ustavili plačilo in po potrebi blokirali kartico.

Pozor: lažna spletna stran, torbica ni znižana!

Karmen je na Instagramu videla oglas za torbico Michael Kors, ki si jo je že dlje časa tako zelo želela. Ob tem jo je še posebej pritegnila cena, saj je bila znižana za kar 80 %. Ob vsem navdušenju, da bo sanjsko torbico le lahko imela, ni opazila, da je vnesla podatke o svoji kartici na lažni spletni strani. Navdušenje se je sprevrglo v razočaranje, saj je prišlo do zlorabe kartice. Karmen smo poklicali, še preden je sama zaznala, da je bila njena kartica zlorabljena, in da težko pričakovane torbice nikoli ne bo dobila.

Primeri, ko tatovi ukradejo le podatke o kartici, kartico pa pri sebi še vedno imate vi, so v sodobnem potrošniškem svetu precej aktualni, zato je banki osebne podatke še posebej priporočljivo zaupati. Namreč mi bomo morda še pred vami ugotovili sumljivo uporabo, saj naši varnostni sistemi samodejno spremljajo vzorce uporabe kartic in lahko zaznajo odstopanja od običajne rabe. Takrat se sprožijo alarmi, saj bi bili lahko drugačni vzorci posledica zlorab. Ko zaznamo nenavadne vzorce nakupovanja s plačilno kartico, vas bomo poklicali in preverili, ali ste sumljive nakupe res opravili vi. Če ugotovimo, da je vse v redu, si lahko oddahnete. Če pa boste zlorabo potrdili, lahko plačilo na vašo željo ustavimo in kartico blokiramo.

To je le nekaj situacij, v katerih je koristno, da se dobro poznamo. Pri zlorabah je zelo pomembno, da vas lahko pravočasno obvestimo. Za vas smo dosegljivi 24/7, prav tako pa vse dni v letu in ne glede na uro spremljamo finančno varnost naših strank. Da bi slednje resnično zagotovili, potrebujemo vaše prave in aktualne podatke. Le tako vam bomo lahko nemudoma pomagali. Dobre plati podatkov, ki jih ima banka o vas, pa ne boste spoznali le ob enkratnih dogodkih, zato svetujemo, da ob tem, ko nam sporočite svoje podatke, razmislite tudi o tem, kako želite biti obveščeni, in s katerimi podatki želite, da upravljamo. To lahko storite v spletni banki NLB Klik pod zavihkom nastavitve, prek videoklica ali v katerikoli NLB Poslovalnici. Le z medsebojnim zaupanjem bomo lahko poskrbeli za vse, kar sledi, pa naj bodo to opozorila, preprečitve zlorab, nasveti ali ponudba novih produktov.

NLB Komuniciranje